Milenyum’un ilk yıllarında yabancı dil öğretim ve öğrenim akımlarının ne yönde ilerleyip ne türyenilikler getirebileceğine bakmadan önce, kısaca geçen yüzyılın son çeyreğinde bu konulardaözellikle nelerin olup bittiğine bir göz atmak geleceği daha iyi anlamamıza yardımcı olacaktır.Bu son çeyrek yüzyılda gerçekten, eğitim kuramlarıyla birlikte dile ve öğrenme konusundaki bakışaçılarımızın değişmesi, uygulamada sınıf öğretmenlerine önemli görüş ve kavrayış kazandıran süreklibilimsel araştırmaların yapılıp sonuçlarının açıklanmaları yabancı dilin öğretim ve öğreniminde hemkuramsal hem uygulama olarak etkin değişikliklere yol açmıştır.Belli başlı yöntemler kısaca değerlendirilerek klasik üçlü terimimiz olan Yaklaşım, Yöntem, veTeknik kavramların 1980’lerden sonraki yorum ve yeniden biçimlendirilmeleri üzerinde durulmuştur.Yabancı dilin öğrenilmesi ve öğretilmesi konusunda, öğrenci ve öğretmenlerin sonu gelmeyençaba, emek ve ağır eğitim masraflarına karşılık geleneksel yöntemlerle elde edilen sonuçlar kimseyimemnun etmemiştir. Bu yöntemlerle sınıflarda yıllarını harcayan öğrencilerin çoğu, öğrendiği yabancıdili doğru dürüst konuşamamakta ya da öğrendikleri belirli konularda, dış dünyada kendilerindenbeklenen iletişimden habersiz papağan gibi belirli yapı ve sözcükleri tekrarlayıp durmaktadırlar. Öğrenciler, yeterli sayılabilecek yabancı dil bilgisine sahip olmalarına karşın bu bilginin nasılkullanılacağını bilmedikleri için kendilerine bu konuda yardımcı olacak, dilin yalnızca gramer kalıplarıve sözcük listelerinden oluşmadığını bilerek dış dünyadaki gerçek dil örneklerini sınıfa taşıyıp iletişimamaçlı kullanabilmek için yeni fikir ve akımlara açık, yaratıcı öğretmen, yaklaşım, tasarım ve işlemleregereksinim vardır
Yaklaşım yöntem teknik tasarım işlem öğretim programı öğrenci veöğretmen rolleri dil (yabancı dil)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 5 |