Our study is made up of the importance of transport and
transportation starting from the Ottoman Period till the Modern Turkey
resulting from the geographical advantages, the investigation of political and
economic progress experienced throughout the history of our country, owing to
the fact that Turkey has made use of this development in order to amplify its
existence greatly. Knowing that Turkey is the best place for the easiest and
cheapest access to their own goal in the Middle East and Asia, Great Powers
have coveted the advantageous lands of our country by remarking that Turkey is
a great global source for them both economically and politically, the causes
and effects of these facts have been analysed in this study.
Kaynakça
Akgüngör,Ali Payıdar ,Demirel, Abdulmuttalip, ”Türkiye’deki Ilaştırma Sistemlerinin Analizi ve Ulaştırma Politikaları”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2004 C:10, Sayı:3,s.425
Akbulut, Gülpınar , “Türkiye’de Demiryolu Ulaşımının Jeopolitik Önemi” Uluslararası Demiryolu Sempozyumu (14–15–16 Aralık 2006), 2006, s. 26–31,Demiryollar Dergisi, 1938, s.973
Demirel,M.F., “XII.inci Cumhuriyet Yıl Dönümünde Demiryollarımıza Genel Bir Bakış ”, Demiryollar Dergisi, 29 İlkteşrin 1935, S. 128-129, 1935, s. 392- 436
Heaton,Herbert, “Avrupa İktisat Tarihi”, C.II, (Çev:M.A.Kılıçbay, Osman Aydoğuş), Teori Yayınları, Ankara, 1985,s.13
İncekara,Beyhan, Türkiye’de Ulaştırma Sektörünün Ekonomik Analizi,LAP Lambert Academic Publishing, 2016,s.16
İmbert, Paul, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yenileşme Hareketleri, İstanbul, 1981, s.68. s. 176
Karal, E. Ziya, Osmanlı _Tarihi, VIII, Ankara, 1962,
Kaynak,Muhteşem “Osmanlı Ekonomisinin Dünya Ekonomisine Eklemlenme Sürecinde Demiryollarına Bir Bakış”, Yapıt, Sayı: V., s. 72., Ankara 1984
Kurmuş, Orhan, Emperyalizmin Türkiye’ye Girişi, Ankara, 1982, s. 48-49
Meydan Larousse, C:IV, s.902
Ökçün,Gündüz , “Osmanlı Meclis-i Mebusanında Bağdat Demiryolu İmtiyazı Üzerine Yapılan Tartışmalar”, Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, XXV, No: 2, Haziran 1970, Ankara, s. 27 ( s. 15-56 ).
Önsoy, Rifat, Osmanlı Alman Ticari Münasebetleri, (1871-1914) Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Ankara,1979 s.53
Özyüksel, Murat, Anadolu ve Bağdat Demiryolları, İstanbul, 1988,s.15-17.
Rathman, Lothard, Alman Emperyalizminin Türkiye'ye Girişi, İstanbul, 1982, s. 75-76.
Saatçioğlu,Cem, Ulaştırma Ekonomisi,Sistemler-Politikalar-Uygulamalar, I. Baskı,Sümer Kitabevi, İstanbul, Ekim 2016, s.22
Sarıca,Murat, Siyasal Tarih, İstanbul, 1983, s.221
Ürkmez, Naim, “II. Abdülhamit’in Modernleşme Anlayışı” , Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2006, s. 99
Velay, A. Du, Türkiye Maliye Tarihi, Ankara, 1978, s.154
Osmanlı’dan Modern Türkiye’yekadar ulaşım ve ulaştırmanın
önemi, coğrafi avantajlar, tarihsel süreçte yaşanan siyasi ve ekonomik
gelişmelerin incelenmesi zorunluluğu ve ülkemizin bu gelişmeleri kendi
varlığını güçlendirmek adına pozitif yönde değiştirmiş olması çalışma konumuzu
oluşturmuştur. Büyük güçlerin Ortadoğu ve Asya’ya farklı zenginlikleri eline
geçirme hedefi ile ulaşabileceği en ucuz ve kolay yol olması nedeni ile ülkemizin
üzerinde bulunduğu coğrafya ya göz diktiği, çalışmanın içerdiği zaman aralığına
da dikkat çekerek, global anlamda yaşanan ekonomik ve siyasi gelişmelerin,
kaynak arayış ve transferlerinin sebep ve sonuçları dönemsel olarak
incelenmiştir.
Akgüngör,Ali Payıdar ,Demirel, Abdulmuttalip, ”Türkiye’deki Ilaştırma Sistemlerinin Analizi ve Ulaştırma Politikaları”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2004 C:10, Sayı:3,s.425
Akbulut, Gülpınar , “Türkiye’de Demiryolu Ulaşımının Jeopolitik Önemi” Uluslararası Demiryolu Sempozyumu (14–15–16 Aralık 2006), 2006, s. 26–31,Demiryollar Dergisi, 1938, s.973
Demirel,M.F., “XII.inci Cumhuriyet Yıl Dönümünde Demiryollarımıza Genel Bir Bakış ”, Demiryollar Dergisi, 29 İlkteşrin 1935, S. 128-129, 1935, s. 392- 436
Heaton,Herbert, “Avrupa İktisat Tarihi”, C.II, (Çev:M.A.Kılıçbay, Osman Aydoğuş), Teori Yayınları, Ankara, 1985,s.13
İncekara,Beyhan, Türkiye’de Ulaştırma Sektörünün Ekonomik Analizi,LAP Lambert Academic Publishing, 2016,s.16
İmbert, Paul, Osmanlı İmparatorluğu’nda Yenileşme Hareketleri, İstanbul, 1981, s.68. s. 176
Karal, E. Ziya, Osmanlı _Tarihi, VIII, Ankara, 1962,
Kaynak,Muhteşem “Osmanlı Ekonomisinin Dünya Ekonomisine Eklemlenme Sürecinde Demiryollarına Bir Bakış”, Yapıt, Sayı: V., s. 72., Ankara 1984
Kurmuş, Orhan, Emperyalizmin Türkiye’ye Girişi, Ankara, 1982, s. 48-49
Meydan Larousse, C:IV, s.902
Ökçün,Gündüz , “Osmanlı Meclis-i Mebusanında Bağdat Demiryolu İmtiyazı Üzerine Yapılan Tartışmalar”, Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, XXV, No: 2, Haziran 1970, Ankara, s. 27 ( s. 15-56 ).
Önsoy, Rifat, Osmanlı Alman Ticari Münasebetleri, (1871-1914) Yayımlanmamış Doçentlik Tezi, Ankara,1979 s.53
Özyüksel, Murat, Anadolu ve Bağdat Demiryolları, İstanbul, 1988,s.15-17.
Rathman, Lothard, Alman Emperyalizminin Türkiye'ye Girişi, İstanbul, 1982, s. 75-76.
Saatçioğlu,Cem, Ulaştırma Ekonomisi,Sistemler-Politikalar-Uygulamalar, I. Baskı,Sümer Kitabevi, İstanbul, Ekim 2016, s.22
Sarıca,Murat, Siyasal Tarih, İstanbul, 1983, s.221
Ürkmez, Naim, “II. Abdülhamit’in Modernleşme Anlayışı” , Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2006, s. 99
Velay, A. Du, Türkiye Maliye Tarihi, Ankara, 1978, s.154