Günümüze kadar gelişen teknoloji ile birlikte
bilgiyi saklama ve bilgiye ulaşabilme konuları farklı yöntemleri de beraberinde
getirmiştir. Ancak yıllar geçse de değişmeyen en önemli bilgi kaynakları
kütüphaneler olmuştur. Kütüphanelerde gerek öğrencilerin, gerek
akademisyenlerin gerekse halkın bilgiye ulaşabilmeleri, onların memnuniyetini
sağlamak ve bilgi aktarımının sürekliliğini sağlamak adına çok büyük önem arz
etmektedir. Bu durumun ölçülebilir olması bir takım kalite unsurlarının
belirlenmesi ile sağlanabilir. Literatürde birçok örneği olan kütüphane
memnuniyeti çalışmaları incelenerek, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mustafa
İnan Kütüphanesinin hizmet kalitesinin geliştirilmesine yönelik, bu çalışma
kapsamında da İTÜ genelinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Ankete
verilen cevaplar IBM SPSS programı yardımıyla öncelikle faktör analizine tabi
tutulmuştur. Faktör analizi sonucunda hizmet kalitesini etkileyen faktörler;
koleksiyon, personel, e-hizmetler, diğer hizmetler ve fiziksel koşullar olarak
belirlenmiştir. Ayrıca kütüphane kullanıcılarının verdiği cevaplara bağlı
olarak kütüphanenin vermiş olduğu hizmetlerden duyulan memnuniyet düzeyleri NPS
tekniği (Net Promoter Score) ile hesaplanmış ve kullanıcı memnuniyetin nispeten
daha düşük olduğu geliştirilmesi gereken zayıf noktalar tespit edilmiştir.
Bölüm | araştırma makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |