Bu çalışmanın konusu; turizm araştırmalarında incelenen yabancılaşma, hedonik tüketim ve hedonik iyi oluş kavramlarından oluşmaktadır. Konunun ana problemi; yabancılaşma, hedonik tüketim ve hedonik iyi oluş kavramlarının turizm çalışmalarında nasıl ele alındığının tespit edilip eksik yönlerinin ortaya çıkarılmasına dayanmaktadır. Çalışmanın amacı, bu problemden yola çıkarak ilgili kavramların derinlemesine ve eleştirel bir şekilde araştırılması, böylece eksik yönlerinin tespit edilmesi ve bazı çalışma önerilerinin getirilmesidir. Nitel bir yaklaşımla hazırlanan bu çalışmada mevcut duruma yönelik bir durum tespiti yapılmaktadır. Aynı zamanda alanyazın taraması kapsamında gerçekleştirilen bir derleme çalışması özelliği taşımaktadır. Yabancılaşma, hedonik tüketim ve hedonik iyi oluş kavramlarına ilişkin kavramsal açıklamalar yapılmaktadır. İlgili kavramların turizm çalışmalarında nasıl ele alındığı çalışmaya dahil edilen alanyazın ile incelenip, bu kavramların turizm araştırmaları açısından eksik olan yönleri ele alınmakta ve gelecek çalışmalar için de önerilerde bulunulmaktadır.
Yabancılaşma Hedonik tüketim Hedonik iyi oluş Turizm araştırmaları
The subject of this study consists of the concepts of alienation, hedonic consumption and hedonic well-being in tourism studies. The main problem of the subject is based upon to determine how the concepts of alienation, hedonic consumption and hedonic well-being are discussed in tourism studies and to reveal their deficiencies. Based upon this problem, this study aims to investigate the relevant concepts in depth and critically, thus to identify their deficiencies and to offer some study suggestions. In this study prepared with a qualitative approach, a situation is determined regarding the current situation. At the same time, it has the feature of a review study conducted within the scope of literature review. Conceptual explanations are made on the concepts of alienation, hedonic consumption and hedonic well-being. The related concepts, how they are discussed in tourism studies are examined with the literature included in the study. In terms of tourism studies, the missing aspects of these concepts are discussed and suggestions are made for future studies.
Alienation Hedonic consumption Hedonic well-being Tourism studies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |