Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 47 - 53, 07.09.2018
https://doi.org/10.5455/car.105-1540197312

Öz

Giriş: İnternetin yaygınlaşmasıyla sosyal ağlar hayatımızın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Sosyal ortamlarda geçirilen sürenin artması, gelişmeleri kaçırma korkusu (GKK) olarak bilinen yeni bir kavramı ortaya çıkarmıştır. Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinde gelişmeleri kaçırma korkusunun yordayıcılarını belirlemektir.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini Kırklareli Üniversitesi’nde okuyan tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 400 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları; kişisel bilgi formu, BAPİ internet formu, GKK ölçeği, Rosenberg benlik saygısı ölçeği, beş faktör kişilik ölçeği ve erişkin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu kendi bildirim ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS21.0 paket programı kullanılmıştır.
Bulgular: Gelişmeleri kaçırma korkusunun dersleri sıkıcı bulan, saat başı, özellikle ders esnasında sosyal medyayı kontrol eden, benlik saygısı düşük ve 1. sınıfta okuyan öğrencilerde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca internet bağımlılığı, nevrotik özellikler, dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile GKK arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Nevrotik kişilik yapısının, internet bağımlılığının ve dürtüselliğin; GKK’nın yordayıcıları olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1-Shifron R. Adler’s Need to Belong: Mental Health. The Journal of Individual Psychology. 2010;66(1):10-29.
  • 2-Türkiye İstatistik Kurumu Resmi Sayfası, (Erişim Tarihi: 10.10.2016), http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri. do?id=21779.
  • 3-Fuster H, Chamarro A, Oberst U. Fear of Missing Out, online social networking and mobile phone addiction: A latent profile approach. Aloma: Revista de Psicologia,Ciències de l’Educació i de l’Esport. 2017;35(1):23-30.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikoloji
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çağrı Yalçın Çınar Bu kişi benim

Elif Mutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çınar, Ç. Y., & Mutlu, E. (2018). ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI. Current Addiction Research, 2(2), 47-53. https://doi.org/10.5455/car.105-1540197312
AMA Çınar ÇY, Mutlu E. ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI. Current Addiction Research. Eylül 2018;2(2):47-53. doi:10.5455/car.105-1540197312
Chicago Çınar, Çağrı Yalçın, ve Elif Mutlu. “ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI”. Current Addiction Research 2, sy. 2 (Eylül 2018): 47-53. https://doi.org/10.5455/car.105-1540197312.
EndNote Çınar ÇY, Mutlu E (01 Eylül 2018) ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI. Current Addiction Research 2 2 47–53.
IEEE Ç. Y. Çınar ve E. Mutlu, “ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI”, Current Addiction Research, c. 2, sy. 2, ss. 47–53, 2018, doi: 10.5455/car.105-1540197312.
ISNAD Çınar, Çağrı Yalçın - Mutlu, Elif. “ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI”. Current Addiction Research 2/2 (Eylül 2018), 47-53. https://doi.org/10.5455/car.105-1540197312.
JAMA Çınar ÇY, Mutlu E. ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI. Current Addiction Research. 2018;2:47–53.
MLA Çınar, Çağrı Yalçın ve Elif Mutlu. “ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI”. Current Addiction Research, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 47-53, doi:10.5455/car.105-1540197312.
Vancouver Çınar ÇY, Mutlu E. ÜNIVERSITE ÖĞRENCILERINDE SOSYAL ORTAMLARDA GELIŞMELERI KAÇIRMA KORKUSUNUN YORDAYICILARI. Current Addiction Research. 2018;2(2):47-53.