FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN PORTFOLYO DEĞERLENDİRME YÖNTEMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİBu araştırmada; Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin portfolyo değerlendirmesine yönelik görüşlerininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması tekniği kullanılarakyarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Katılımcılar, Manisa ilinde çalışan 12 Fen ve Teknolojiöğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analiz tekniği kullanılmış ve elde edilenveriler sayısallaştırılarak yorumlanmıştır. Bu araştırmada, portfolyo değerlendirme yönteminin okullardakifazla öğrenci popülâsyonu, öğretmenlerin iş yükü ve bazı öğrencilerin derse yönelik ilgisizliği yüzünden Fenve Teknoloji dersinde uygulanabilirliğine yönelik bazı problemler tespit edilmiştir.SCIENCE AND TECHNOLOGY TEACHERS’ VIEWS TOWARDPORTFOLIO ASSESTMENTDetermining the views of the Science and Technology teachers toward the portfolio was aimed inthis study. Data was gathered with semi-structured interview form using action research technique by thequalitative research methods. Participants were 12 Science and Technology teachers in Manisa. Data wereanalyzed with content analysis technique and were commented with converting numerical value from verbalstatement. The results of the study show that portfolio assessment has some problems toward its applicabilitythrough it takes too much time to evaluate the students due to the population of the students , workload of theteachers and indifference of the students to the courses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 1 |