ÇELK RIHTIM KAZIKLARININ DALGA YÜKLER ALTINDA DİNAMİK DAVRANISININ MODELLENMESİ
Rıhtımlar; betonarme yada çelikten imal edilmis düsey tasıyıcı eleman olan kazıklar ve üzerinde yatay
tasıyıcı eleman olan tabliyeden olusmaktadır. Rıhtım kazıkları, tabliyeden gelen eksenel yükleri, gemi
çarpmasından kaynaklanan yanal yükleri ve çevresel yükleri güvenle tasıyabilecek sayı, boyut ve kapasitede
olmalıdır.
Tabliyeden gelen trafik yükü ve gemi çarpmaları tasarımda çok önemli rol oynasa da çevresel yükler de
boyutlandırmada etkilidir. Bu çalısmada çevresel yükler olarak tanımlanan rüzgar, deprem ve dalga yüklerinden
sadece dalga yükü (düzensiz dalga ortamından elde edilen) dikkate alınarak kazık dinamik analizi yapılmıstır.
Enerji spektrumundan faydalanılarak ya çoklu sinüzoidal dalgaların süperpoze edilmesiyle (Yükleme I) ya da
belirgin dalga yükseklik ve periyoduna (Yükleme II) dayalı farklı yüklemeler yapılarak hidrodinamik kuvvetler
hesaplanmaktadır. Tekil kazıgın davranısı her iki yükleme tipine göre Tek Serbestlik Dereceli Sistem (TSDS) ve
bilgisayar destekli Zaman Tanım Alanında (ZTA) dinamik analiz yöntemleri kullanılarak modellenmektedir.
Bunun sonucu olarak bu çalısmada ankastre temelli dikey konsol biçimindeki sistemin zaman ve konumla
degisen deplasman fonksiyonu elde edilmistir. Sistemin dogal ve titresim frekanslarının büyüklükleri
hesaplanmıs, uyumluluk durumuna rezonans olabilirliligi incelenmistir.
MODELLING OF DYNAMIC BEHAVIOUR OF STEEL QUAY PILES UNDER WAVE LOADS
The wharfs are composed of reinforced concrete or steel piles (vertical structural members) and decks
(horizontal structural members). The number, size and capacity of wharf piles shall bear safely the axial loads
from the deck, the lateral ship impact loads and the environmental loads.
Although the traffic and ship impact loads take significant part in designinig, the envinmental loads are also
effective in sizing. In present study only the wave loads (obtained from irregular wave conditions) amaong wind,
earthquake and wave ones are considered in dynamic design of pile.
The hydrodynamic loads are calculated in two ways, based on either superposed multi-sinusoidal wave (Loading
I) or significant wave height and period (Loading II), utilizing the energy spectrum. Behaviour of single pile is
modelled according to both loading situations such as single degree of fredom system (SDOF) and computer
aided time history (TH). As a result of this, the fixed foundation type systems deflaction function, varies with
time and location, is obtained. Amplitude of natural frequency and vibration frequency are calculated and
resonance possibility is observed in compatibility mode.
Hidrodinamik Dalga Kuvvetleri Tek Serbestlik Dereceli Sistem Zaman Tanım Alanı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 6 Sayı: 2 |