In addition to economic and military warfare of the first world war, propaganda emerged for the first time. Using the media as a propaganda tool affected the course of the war. Britain's best selling newspaper The Times is an important example of the affect of the media on the political developments. The topic of this article is the help to the Armenian refugees in the first world war which had a remarkable effect on the financial support of the Armenians with the comments, declaration and messages on the newspaper.
Birinci Dünya Savaşı, ekonomik ve askerî harp yanında propagandanın da ilk defa gün yüzüne çıktığı savaş olmuştur. Basının propaganda aracı olarak kullanılması bu savaşın seyrini de etkilemiştir. İngiltere’nin en çok satan gazetesi The Times ise, basının siyasi gelişmelere nüfuzu açısından oldukça önemli bir örnektir. Makalenin konusu olan Ermeni mültecilere yardımlar hususunda The Times gazetesinde yayınlanan haberler, yorumlar, bağış kampanyalarına dair duyurular ve mektuplar Ermenilere maddi yardımların toplanmasında dikkate değer bir etki yaratmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 2 |