Çocuklar tarafından oynanan oyun, sadece evle veya oyun bahçesiylesınırlandırılmış bir etkinlik değildir. Eğitsel özelliği olan oyunları, özellikle ilköğretimbirinci kademe öğretmenlerinin sıkça kullanması gerekmektedir. Çünkü oyunetkinlikleriyle zenginleştirilmiş ders, zevkli, kolay öğrenilebilir ve hatırlanabilir halegelir.Bu çalışmanın amacı, eğitsel oyun tekniğinin Türkçe öğretiminde kullanımalanını ve sıklığını belirlemektir. Öncelikle oyun kelimesinin tanımı ve eğitsel oyuntekniğinin özellikleri belirtildi. Bundan sonra, eğitsel oyunun çocuğun gelişimi üzerineetkileri açıklandı. İkinci olarak, Türkçe öğretiminde eğitsel oyun tekniğinin kullanımıhakkında literatür oluşturmak için, ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf “Türkçe ÖğretmenKılavuz Kitapları”nda yer alan eğitsel oyun etkinlikleri belirlenip gruplandı.Bu araştırmada, bütün veriler, kaynak taraması ve doküman incelemesi iletoplandığı için, tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Bu çalışmanın bulguları,eğitsel oyun tekniğinin, ilköğretim birinci kademe “Türkçe Öğretmen KılavuzKitapları”nda yeterli olarak kullanılmadığını ortaya koyar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |