BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 1.,2. ve 3. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Yer Verilen Eğitsel Oyun Etkinliklerinin İncelenmesi ve Alternatif Etkinlik Önerileri

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 487 - 497, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • ARDANUÇ, K., ÇÖKMEZ, A., KÜÇÜKTEPE, B., Toprak, G. (2007), İlköğretim Türkçe 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • BİLEN, Mürüvvet (1999), Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • COŞKUN, O., EMECEN, M., YURT, M., Okuyucu, D. S., Arhan, S. (2009), İlköğretim Türkçe 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • EROL, A., BİNGÖL, M.Ö., YALÇIN, S.Ç., DEMİROĞLU, R., IRMAK, A., CEYLAN, M. (2009), İlköğretim Türkçe 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • Komisyon, Öğretmen Adayları İçin KPSS Eğitim Bilimleri, (2004), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • ÖZDOĞAN, Berka (2000), Çocuk ve Oyun, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • SAMUR, İsmail (1989), Eğitici Öğretici Oyunlar, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • SEYREK, H., SUN, M. (y.y), Okul Öncesi Eğitiminde Oyun, İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.
  • TAN, Ş., KILIÇ, A., ÇAKMAK, A., BAYKAN, Ö., ALTINTAŞ, G. (2004), KPSS Eğitim Bilimleri, Ankara: Empati.
  • YAVUZER, Haluk (1998), Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitapevi.

İlköğretim 1.,2. ve 3. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Yer Verilen Eğitsel Oyun Etkinliklerinin İncelenmesi ve Alternatif Etkinlik Önerileri

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 487 - 497, 01.06.2011

Öz

Çocuklar tarafından oynanan oyun, sadece evle veya oyun bahçesiylesınırlandırılmış bir etkinlik değildir. Eğitsel özelliği olan oyunları, özellikle ilköğretimbirinci kademe öğretmenlerinin sıkça kullanması gerekmektedir. Çünkü oyunetkinlikleriyle zenginleştirilmiş ders, zevkli, kolay öğrenilebilir ve hatırlanabilir halegelir.Bu çalışmanın amacı, eğitsel oyun tekniğinin Türkçe öğretiminde kullanımalanını ve sıklığını belirlemektir. Öncelikle oyun kelimesinin tanımı ve eğitsel oyuntekniğinin özellikleri belirtildi. Bundan sonra, eğitsel oyunun çocuğun gelişimi üzerineetkileri açıklandı. İkinci olarak, Türkçe öğretiminde eğitsel oyun tekniğinin kullanımıhakkında literatür oluşturmak için, ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf “Türkçe ÖğretmenKılavuz Kitapları”nda yer alan eğitsel oyun etkinlikleri belirlenip gruplandı.Bu araştırmada, bütün veriler, kaynak taraması ve doküman incelemesi iletoplandığı için, tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Bu çalışmanın bulguları,eğitsel oyun tekniğinin, ilköğretim birinci kademe “Türkçe Öğretmen KılavuzKitapları”nda yeterli olarak kullanılmadığını ortaya koyar

Kaynakça

  • ARDANUÇ, K., ÇÖKMEZ, A., KÜÇÜKTEPE, B., Toprak, G. (2007), İlköğretim Türkçe 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • BİLEN, Mürüvvet (1999), Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • COŞKUN, O., EMECEN, M., YURT, M., Okuyucu, D. S., Arhan, S. (2009), İlköğretim Türkçe 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • EROL, A., BİNGÖL, M.Ö., YALÇIN, S.Ç., DEMİROĞLU, R., IRMAK, A., CEYLAN, M. (2009), İlköğretim Türkçe 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB.
  • Komisyon, Öğretmen Adayları İçin KPSS Eğitim Bilimleri, (2004), Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • ÖZDOĞAN, Berka (2000), Çocuk ve Oyun, Ankara, Anı Yayıncılık.
  • SAMUR, İsmail (1989), Eğitici Öğretici Oyunlar, İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • SEYREK, H., SUN, M. (y.y), Okul Öncesi Eğitiminde Oyun, İzmir: Müzik Eserleri Yayınları.
  • TAN, Ş., KILIÇ, A., ÇAKMAK, A., BAYKAN, Ö., ALTINTAŞ, G. (2004), KPSS Eğitim Bilimleri, Ankara: Empati.
  • YAVUZER, Haluk (1998), Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi Kitapevi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Erva Bağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bağcı, Ö. G. E. (2011). İlköğretim 1.,2. ve 3. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Yer Verilen Eğitsel Oyun Etkinliklerinin İncelenmesi ve Alternatif Etkinlik Önerileri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 487-497.