Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Vergi Uyumunda Yeni Bir Perspektif: Davranışsal Maliye Temelli “Vergi Pazarlaması”

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 3, 409 - 428, 30.09.2025

Öz

Bu çalışma, gönüllü vergi uyumunu güçlendirmeye yönelik davranışsal maliye temelli sosyal pazarlama stratejilerini inceleyerek “vergi pazarlaması” kavramına teorik ve pratik bir çerçeve sunmaktadır. Çalışmada, vergi eğitimi, ödül ve cezalar, teşhir politikaları, dijital vergi uygulamaları, kamu spotları ve vergi indirimleri gibi pazarlama araçları davranışsal maliye perspektifiyle ele alınmakta ve gönüllü vergi uyumunu artırmada bu bileşenlerin etkisi ortaya konmaktadır. Literatür taraması sonuçları; sosyal pazarlama stratejilerinin vatandaşlık bilincini ve güven duygusunu güçlendirdiğini, dijitalleşme ve görsel iletişim destekli uygulamaların ise vergi ahlakını pekiştirdiğini göstermektedir. Ayrıca çalışma “vergi pazarlaması” kavramı ile davranışsal maliye perspektifine farklı bir yaklaşım sunarak katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Ritsatos, T. (2014). Tax evasion and compliance; from the neo classical paradigm to behavioural economics, a review. Journal of Accounting & Organizational Change, 10(2), 244-262. https://doi.org/10.1108/JAOC-07-2012-0059
  • Rothstein, B. (2005). Social traps and the problem of trust. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511490323
  • Santos de Lima, A. S. (2009). Contribution to social marketing and tax education in Brazil: An analysis of multiple case studies. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 6(2), 185-186. https://doi.org/10.1007/s12208-009-0031-z

A New Perspective on Tax Compliance: “Tax Marketing” Based on Behavioral Finance

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 3, 409 - 428, 30.09.2025

Öz

This study provides a theoretical and practical framework for the concept of ‘tax marketing’ by examining behavioural finance-based social marketing strategies to enhance voluntary tax compliance. The study examines marketing tools such as tax education, rewards and penalties, exposure policies, digital tax applications, public service announcements and tax deductions from a behavioural finance perspective and reveals the impact of these components in increasing voluntary tax compliance. According to the results of the literature review, social marketing strategies strengthen citizenship awareness and sense of trust, while digitalization and visual communication-supported applications reinforce tax morale. In addition, the study aims to contribute to the behavioural finance perspective by presenting a different approach with the concept of ‘tax marketing’.

Kaynakça

  • Ritsatos, T. (2014). Tax evasion and compliance; from the neo classical paradigm to behavioural economics, a review. Journal of Accounting & Organizational Change, 10(2), 244-262. https://doi.org/10.1108/JAOC-07-2012-0059
  • Rothstein, B. (2005). Social traps and the problem of trust. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511490323
  • Santos de Lima, A. S. (2009). Contribution to social marketing and tax education in Brazil: An analysis of multiple case studies. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 6(2), 185-186. https://doi.org/10.1007/s12208-009-0031-z
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Maliye Politikası
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Çiçek 0000-0003-1357-2561

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 12 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çiçek, U. (2025). Vergi Uyumunda Yeni Bir Perspektif: Davranışsal Maliye Temelli “Vergi Pazarlaması”. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(3), 409-428. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1733739