Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Content Analysis of Postgraduate Theses on Mental Toughness

Yıl 2022, , 1 - 12, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1041331

Öz

The aim of this research is to reveal the general characteristics and research tendencies of the studies on mental toughness by content analysis with various criteria of the published postgraduate theses. Within the scope of this study, in which content analysis model was preferred, access was provided to a total of 46 national postgraduate theses registered in the National Thesis Center database of the Council of Higher Education. These were examined within the criteria; thesis type, publication year, university and department; research method, pattern, inventory and the notions associated with mental toughness. After the research, it was determined that the theses published on mental toughness were prepared in 29 different universities in total and generally (35%) in the department of Physical Education and Sports. Research findings pointing out that the highest number of theses were published in 2019; the correlational design was mostly (62%) preferred in the quantitative research method (94%); ‘The Sports Mental Toughness Questionnare’ which developed by Sheard, Golby, and Wersch (2009) was also used as a data collection tool at a high rate (91%). Finally, ‘emotional intelligence’ notion preference -associated with mental toughness- at a high rate (18.7%) is another finding of this research. As a result, it can be said that the positivist paradigm tradition is dominant in postgraduate thesis on mental toughness and quantitative research methods are mostly preferred in this approach.

Kaynakça

  • Acar, S. & Ulutaş, A. (2021). Türkiye’de siber güvenlik konusunda yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 93-113.
  • Akşit, B.T. (1997). Etik bunun neresinde: Medikal araştırmalarda bazı etik sorunlar. Ankara: Ankara Tabip Odası Yayınları.
  • Berg, B.L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. H. Aydın (Çev. Edt.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, D. (2020). Temel eğitim alanında yapılan matematik eğitimi konulu lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 410-427.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38. doi: 10.15390/EB.2014.3412
  • De Bakker, F. G., Groenewegen, P. & Den Hond, F. (2005). A bibliometric analysis of 30 years of research and theory on corporate social responsibility and corporate social performance. Business & Society, 44, 283-317.
  • Ellegaard, O. & Wallin, J.A. (2015). The bibliometric analysis of scholarly production: How great is the impact? Scientometrics, 105(3), 1809- 31.
  • Elmas, S., Açıkgöz, S. & Aşçı, F. H. (2018). Sporda sosyal alanlarda yapılan lisansüstü tezlerde araştırma paradigmalarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 53-66. doi: 10.17644/sbd.309203
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 140-147.
  • Gucciardi, D.F., Gordon, S. & Dimmock, J.A. (2009) Development and preliminary validation of a mental toughness inventory for Australian football. Psychology of Sport and Exercise, 10(1), 201-209.
  • Gucciardi, DF., Hanton, S., Gordon, S., Mallett, CJ. & Temby P. (2016). The concept of mental toughness: Tests of dimensionality, nomological network, and traitness. Journal of Personal and Individual Differences, 83(1), 26-44.
  • Güler, T. & Aygün, M. (2019). Türkiye’de birleştirilmiş sınıflarla ilgili yapılan lisansüstü tezler. Milli Eğitim Dergisi, 48 (222), 5-32.
  • Gür-Erdoğan, D., Kaya-Uyanık, G. & Canan Güngören, Ö. (2018). Aktif öğrenmeye ilişkin lisansüstü tezlerin yapısal incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 111-125. doi: 10.19126/suje.346975
  • Gürsoy, F., Aydoğdu, F., Aysu, B. & Aral, N. (2019). Engelli çocuklarda oyun ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerdeki eğilimler. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(4), 44-57. doi: 10.36731/cg.658991
  • Jones, G., Hanton, S. & Connaughton, D. (2007). A framework of mental toughness in the world’s best performers. The sport psychologist, 21(2), 243-264.
  • Kanbolat, O. & Balta, M. A. (2019). İlkokulda matematiksel problem çözme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 21-30.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme-lisansüstü öğretimin planlanması. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kavgaoğlu, D., Altundal, Ü. & Çay-Padalıhasanoğlu, E. (2021). Türkiye’de sosyal hizmet alanındaki lisansüstü tezlerin içerik analizi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 61-69.
  • Korkmaz, T., Erkin, M. & Atbaşı, Z. (2021). Akran zorbalığı kavramının lisansüstü tezlerde incelenmesi. Turkish Special Education Journal, 3(1), 1-19.
  • Latimer, A. E., Martin-Ginis, K.A. & Perrier, M.J. (2011). The story behind the numbers: A tale of three quantitative researchers’ foray into qualitative research territory. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 3(3), 278-284.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (2016). [Available online database at: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5]. Erişim Tarihi: 15 Kasım 2021.
  • Loehr, J., Roetert, E.P., Brown, S.W. & Woods, R.B. (1992). The development of two instruments to assess mental toughness in tennis. Dallas: Annual Convention of the American Psychological Society.
  • Madrigal, L., Hamill. S. & Gill, D.L. (2013). Mind over matter: The development of the mental toughness scale (MTS). Sport Psychologist, 27(1), 62-77.
  • Merigo, J.M. & Yang, J.B. (2017). A bibliometric analysis of operations research and management science. Omega, 73(1), 37-48.
  • Mortimore, P. (2000). Does educational research matter? British Educational Research Journal, 26(1), 5-24.
  • Nicholls, A., Polman, R., Levy, A. Backhouse, S. (2008). Mental toughness, optimism, and coping among athletes. Personality and Individual Differences, 44(1), 1182-1192.
  • Öner, Ö. & Türkoğlu, M. E. (2020). Eğitim denetimi alanındaki lisansüstü tezlerinin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1265-1285. doi: 10.46928/iticusbe.798949
  • Özay-Köse, E. & Konu, M. (2019). Türkiye’de biyoloji eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 77-90. doi:10.46778/goputeb.466593
  • Özay, S. (2020). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,16, (Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6344-61. doi: 10.26466/opus.784467
  • Özsu, G. (2020). Uluslararası ilişkiler disiplininin internet çalışmalarıyla olan ilişkisinin 20 yılı: Türkiye’de yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi (1999-2019). Yeni Medya, 7, 34-49.
  • Sağlam-Arı, G., Armutlu, C., Güneri-Tosunoğlu, N. & Yücel-Toy, B. (2009). Pozitivist ve postpozitivist paradigmalar çerçevesinde metodoloji tartışmalarının yönetim ve pazarlama alanlarına yansımaları. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 113-141.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sevim, O. (2020). Çocuk edebiyatıyla ilgili lisansüstü çalışmalardaki eğilimler: Bir içerik analizi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 124-144.
  • Sheard, M., Golby, J. & Van Wersch, A. (2009). Progress toward construct validation of the sports mental toughness questionnaire (SMTQ). European Journal of Psychological Assessment, 25, 186-193.
  • Skinner, J., Edwards, A. & Corbett, B. (2014). Research methods for sport management (1st ed.). London: Routledge.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Suri, H. & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430.
  • Tuzcu, G. (2003). Lisansüstü öğretim için yurtdışına öğrenci göndermenin planlanması. Milli Eğitim Dergisi, 160, 155-165.
  • Türel, Y. K. & Bayer, H. (2021). Türkiye’de lisansüstü tezlerde artırılmış gerçeklik kullanımı üzerine araştırma eğilimleri. Turkish Journal of Educational Studies, 8(2), 195-214. doi: 10.33907/turkjes.818899
  • Yıldırım, A. &. Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi

Yıl 2022, , 1 - 12, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1041331

Öz

Bu araştırmanın amacı, zihinsel dayanıklılık konusunda yayımlanmış olan lisansüstü tezlerin içerik analizini çeşitli ölçütler dâhilinde yaparak konu ile ilgili gerçekleştirilen çalışmaların genel özelliklerini ve araştırma eğilimlerini ortaya koymaktır. İçerik analizi tekniğinin tercih edildiği bu çalışma kapsamında Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Ulusal Tez Merkezi veri tabanına kayıtlı toplam 46 ulusal lisansüstü teze erişim sağlanmıştır. Tezler; tez türü, yayım yılı, yayımlandığı üniversite ve anabilim dalı; kullanılan araştırma yöntemi, deseni, envanter ve zihinsel dayanıklılık ile ilişkilendirilen kavramlar şeklinde belirlenen ölçütler dâhilinde incelenmiştir. Araştırma sonrasında zihinsel dayanıklılık konusunda yayımlanan tezlerin toplamda 29 farklı üniversite bünyesinde ve genellikle (%35) Beden Eğitimi ve Spor anabilim dalında hazırlandığı tespit edilmiştir. En fazla sayıda tezin 2019 yılında yayımlandığını işaret eden araştırma bulguları, bu tezlerde büyük ölçüde nicel araştırma yönteminde (%94) ilişkisel tarama deseninin (%62) tercih edildiğini, ayrıca yine yüksek oranda (%91) veri toplama aracı olarak Sheard, Golby ve Wersch (2009) tarafından geliştirilen ‘Sporda Zihinsel Dayanıklılık’ envanterinin kullanıldığını göstermektedir. Son olarak, zihinsel dayanıklılık konulu çalışmaların ilişkilendirildiği kavramlar incelendiğinde ‘duygusal zekâ’ kavramının yüksek oranda (%18,7) tercih edilmiş olması bu çalışmanın bir diğer bulgusudur. Sonuç olarak, zihinsel dayanıklılık konulu lisansüstü tezlerde pozitivist paradigma geleneğinin baskın olduğu ve bu yaklaşımda nicel araştırma yöntemlerinin sıklıkla tercih edildiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Acar, S. & Ulutaş, A. (2021). Türkiye’de siber güvenlik konusunda yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 93-113.
  • Akşit, B.T. (1997). Etik bunun neresinde: Medikal araştırmalarda bazı etik sorunlar. Ankara: Ankara Tabip Odası Yayınları.
  • Berg, B.L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. H. Aydın (Çev. Edt.) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, D. (2020). Temel eğitim alanında yapılan matematik eğitimi konulu lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 410-427.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38. doi: 10.15390/EB.2014.3412
  • De Bakker, F. G., Groenewegen, P. & Den Hond, F. (2005). A bibliometric analysis of 30 years of research and theory on corporate social responsibility and corporate social performance. Business & Society, 44, 283-317.
  • Ellegaard, O. & Wallin, J.A. (2015). The bibliometric analysis of scholarly production: How great is the impact? Scientometrics, 105(3), 1809- 31.
  • Elmas, S., Açıkgöz, S. & Aşçı, F. H. (2018). Sporda sosyal alanlarda yapılan lisansüstü tezlerde araştırma paradigmalarının incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 29(2), 53-66. doi: 10.17644/sbd.309203
  • Erdem, D. (2011). Türkiye’de 2005–2006 yılları arasında yayımlanan eğitim bilimleri dergilerindeki makalelerin bazı özellikler açısından incelenmesi: Betimsel bir analiz. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 2(1), 140-147.
  • Gucciardi, D.F., Gordon, S. & Dimmock, J.A. (2009) Development and preliminary validation of a mental toughness inventory for Australian football. Psychology of Sport and Exercise, 10(1), 201-209.
  • Gucciardi, DF., Hanton, S., Gordon, S., Mallett, CJ. & Temby P. (2016). The concept of mental toughness: Tests of dimensionality, nomological network, and traitness. Journal of Personal and Individual Differences, 83(1), 26-44.
  • Güler, T. & Aygün, M. (2019). Türkiye’de birleştirilmiş sınıflarla ilgili yapılan lisansüstü tezler. Milli Eğitim Dergisi, 48 (222), 5-32.
  • Gür-Erdoğan, D., Kaya-Uyanık, G. & Canan Güngören, Ö. (2018). Aktif öğrenmeye ilişkin lisansüstü tezlerin yapısal incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 8(1), 111-125. doi: 10.19126/suje.346975
  • Gürsoy, F., Aydoğdu, F., Aysu, B. & Aral, N. (2019). Engelli çocuklarda oyun ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerdeki eğilimler. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 2(4), 44-57. doi: 10.36731/cg.658991
  • Jones, G., Hanton, S. & Connaughton, D. (2007). A framework of mental toughness in the world’s best performers. The sport psychologist, 21(2), 243-264.
  • Kanbolat, O. & Balta, M. A. (2019). İlkokulda matematiksel problem çözme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4), 21-30.
  • Karakütük, K. (2002). Öğretim üyesi ve bilim insanı yetiştirme-lisansüstü öğretimin planlanması. Ankara: Anı Yayıncılık. Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kavgaoğlu, D., Altundal, Ü. & Çay-Padalıhasanoğlu, E. (2021). Türkiye’de sosyal hizmet alanındaki lisansüstü tezlerin içerik analizi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 7(2), 61-69.
  • Korkmaz, T., Erkin, M. & Atbaşı, Z. (2021). Akran zorbalığı kavramının lisansüstü tezlerde incelenmesi. Turkish Special Education Journal, 3(1), 1-19.
  • Latimer, A. E., Martin-Ginis, K.A. & Perrier, M.J. (2011). The story behind the numbers: A tale of three quantitative researchers’ foray into qualitative research territory. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 3(3), 278-284.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (2016). [Available online database at: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5]. Erişim Tarihi: 15 Kasım 2021.
  • Loehr, J., Roetert, E.P., Brown, S.W. & Woods, R.B. (1992). The development of two instruments to assess mental toughness in tennis. Dallas: Annual Convention of the American Psychological Society.
  • Madrigal, L., Hamill. S. & Gill, D.L. (2013). Mind over matter: The development of the mental toughness scale (MTS). Sport Psychologist, 27(1), 62-77.
  • Merigo, J.M. & Yang, J.B. (2017). A bibliometric analysis of operations research and management science. Omega, 73(1), 37-48.
  • Mortimore, P. (2000). Does educational research matter? British Educational Research Journal, 26(1), 5-24.
  • Nicholls, A., Polman, R., Levy, A. Backhouse, S. (2008). Mental toughness, optimism, and coping among athletes. Personality and Individual Differences, 44(1), 1182-1192.
  • Öner, Ö. & Türkoğlu, M. E. (2020). Eğitim denetimi alanındaki lisansüstü tezlerinin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(39), 1265-1285. doi: 10.46928/iticusbe.798949
  • Özay-Köse, E. & Konu, M. (2019). Türkiye’de biyoloji eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerinin incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 77-90. doi:10.46778/goputeb.466593
  • Özay, S. (2020). Türkiye’de viyola alanında yazılmış lisansüstü tezler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,16, (Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 6344-61. doi: 10.26466/opus.784467
  • Özsu, G. (2020). Uluslararası ilişkiler disiplininin internet çalışmalarıyla olan ilişkisinin 20 yılı: Türkiye’de yapılan lisansüstü tezlerin içerik analizi (1999-2019). Yeni Medya, 7, 34-49.
  • Sağlam-Arı, G., Armutlu, C., Güneri-Tosunoğlu, N. & Yücel-Toy, B. (2009). Pozitivist ve postpozitivist paradigmalar çerçevesinde metodoloji tartışmalarının yönetim ve pazarlama alanlarına yansımaları. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 113-141.
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. & Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39(173), 430-453.
  • Sevim, O. (2020). Çocuk edebiyatıyla ilgili lisansüstü çalışmalardaki eğilimler: Bir içerik analizi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 124-144.
  • Sheard, M., Golby, J. & Van Wersch, A. (2009). Progress toward construct validation of the sports mental toughness questionnaire (SMTQ). European Journal of Psychological Assessment, 25, 186-193.
  • Skinner, J., Edwards, A. & Corbett, B. (2014). Research methods for sport management (1st ed.). London: Routledge.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds). The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Suri, H. & Clarke, D. (2009). Advancements in research systhesis methods: From a methodologically inclusive perspective. Review of Educational Research, 79(1), 395-430.
  • Tuzcu, G. (2003). Lisansüstü öğretim için yurtdışına öğrenci göndermenin planlanması. Milli Eğitim Dergisi, 160, 155-165.
  • Türel, Y. K. & Bayer, H. (2021). Türkiye’de lisansüstü tezlerde artırılmış gerçeklik kullanımı üzerine araştırma eğilimleri. Turkish Journal of Educational Studies, 8(2), 195-214. doi: 10.33907/turkjes.818899
  • Yıldırım, A. &. Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Süleymanoğulları 0000-0001-5867-2844

Gökhan Bayraktar 0000-0002-8408-3143

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2021
Kabul Tarihi 29 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Süleymanoğulları, M., & Bayraktar, G. (2022). Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 1-12. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1041331
AMA Süleymanoğulları M, Bayraktar G. Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. CBÜ BESBD. Haziran 2022;17(1):1-12. doi:10.33459/cbubesbd.1041331
Chicago Süleymanoğulları, Mesut, ve Gökhan Bayraktar. “Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 17, sy. 1 (Haziran 2022): 1-12. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1041331.
EndNote Süleymanoğulları M, Bayraktar G (01 Haziran 2022) Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17 1 1–12.
IEEE M. Süleymanoğulları ve G. Bayraktar, “Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”, CBÜ BESBD, c. 17, sy. 1, ss. 1–12, 2022, doi: 10.33459/cbubesbd.1041331.
ISNAD Süleymanoğulları, Mesut - Bayraktar, Gökhan. “Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17/1 (Haziran 2022), 1-12. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1041331.
JAMA Süleymanoğulları M, Bayraktar G. Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. CBÜ BESBD. 2022;17:1–12.
MLA Süleymanoğulları, Mesut ve Gökhan Bayraktar. “Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 17, sy. 1, 2022, ss. 1-12, doi:10.33459/cbubesbd.1041331.
Vancouver Süleymanoğulları M, Bayraktar G. Zihinsel Dayanıklılık Konulu Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. CBÜ BESBD. 2022;17(1):1-12.