Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research for Physical Education Teacher and Future Teachers

Yıl 2022, , 80 - 95, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1093357

Öz

They are naturally interacting with the gym teacher and the sports teacher because they are studying the game and physical activities of the classroom teachers. In the study, it is aimed to reveal metaphors by using the phenomenology design, which is one of the qualitative research methods related to the physical education and sports teachers of the classroom teachers and how the future teacher should be. The study group consists of 80 classroom teachers who served in primary schools in Altındag district of Ankara province in 2021-2022 academic year. In the study, the students are like "physical education and sports teacher". Because…” and “the teacher of the future… should be. Because…” they were asked to voluntarily participate in short forms to establish their personal perception. As a result of the investigation, 58 for gym and sports teachers has detected 41 metaphors for future teachers. When categorically examining the perceptions of physical education teachers in the classroom-"friend," "life-enhancing," "physical strength," "example/model"-they were found to fall into the categories of "relaxed," "leader," and "athlete." In the category of teachers' vision of the future, it was found that it is divided into the categories of "enlightened", "hardworking", "solution-oriented", "compassionate", "technological" and "leader". The study emphasized that classroom teachers are very important to school and students, while the teacher of the future should have features that enhance itself with technological developments and guide students.

Kaynakça

  • Ally, M. (2019). Competency profile of the digital and online teacher in future education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318. https://doi.org/10.19173/irrodl.v20i2.4206
  • Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumlar. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bakırcıoğlu, R. (2012). Eğitim ve psikoloji sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baydar-Arıcan, H.Ö. (2021) Üniversite öğrencilerinin oyun ve fiziksel aktivite kavramlarına yönelik metaforik algılarının incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(4), 170-183. https://doi.org/10.33689/spormetre.945404
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem.
  • Cirit, B. (2020). 10-14 yaş grubu öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenine karşı metaforik algı düzeyinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Cirit, B., ve Gölünük-Başpınar, S. (2021). Investigation of secondary school students’ metaphorical perceptions for physical education teachers. Journal of Sport Sciences Researches, 6(1), 106-117. https://doi.org/10.25307/jssr.907270
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Eaglestone, R. (2009). Metaphors and figures of speech. Canada: Taylor & Francis.
  • Eren, A., ve Tekinarslan, E. (2012). Prospective teachers' metaphors: teacher, teaching, learning, instructional material and evaluation concepts. International Journal of Social Sciences & Education, 3(2), 435-445.
  • De Guerrero, M.C.M., Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120. https://doi.org/10.1191%2F1362168802lr101oa
  • Hawkes, T. (2017). Metaphor. Canada: Taylor & Francis.
  • Görücü, A., Köksal, O., ve Uslu, M. (2016). Related metaphor perceptions of secondary school students. Turkish Journal of Sport and Exercise, 18(2), 128-139.
  • Karataş, K., Ardıç, T., ve Oral, B. (2017). Öğretmenlik mesleğinin yeterlikleri ve geleceği: metaforik bir analiz. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(33), 291-312. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12665
  • Karateke, T. (2019). İmam-hatip lisesi öğrencilerinin imam-hatip lisesi, meslek dersi öğretmeni ve idarecilerini ilişkin metaforik algıları. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 23(3), 1235-1256. https://doi.org/10.18505/cuid.620035
  • Kıral, E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 57-65.
  • Koç, Y., ve Yeniçeri, S. (2020). Farklı branş öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ve beden eğitimi ve spor dersine yönelik algılarının metaforik analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 107-125. https://doi.org/10.17556/erziefd.730105
  • Kryshtanovych, S., Tiurina, T., Piechka, L., Rusyn H., & Prokopenko, A. (2021). Modelıng the process of orderıng the maın obstacles to the professıonal competence of future teachers. Laplage en Revista (International), 7(3), 470-479. https://doi.org/10.24115/S2446-6220202173A1441p.470-479
  • Küçüktepe, S.E., ve Gürültü, E. (2014). Öğretmenlerin “yapılandırmacı öğretmen” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor çalışması örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 282-305.
  • Koç, E.S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavramlarına ilişkin metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 51-72.
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü., & Murathan, T. (2015). Perceptions of 7th grade elementary students about sports concept. The Journal of Academic Social Sciences, 3(9), 294- 303.
  • Lakoff, G., & Johnsson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (Çev. Ed Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özan, M. B., ve Demir, C. (2011). Farklı lise türlerine göre öğretmen ve öğrencilerin okul kültürü metaforu algıları . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 107-126.
  • Pinnegar, S., Mangelson, J., Reed, M., & Groves, S. (2011). Exploring preservice teachers’ metaphor plotlines. Teaching and Teacher Education, 27(3), 639-647. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.11.002
  • Radmard S., ve Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 367-384.
  • Ryan, S., Fleming, D., & Maina, M. (2003) Attitudes of secondary school student toward their physical education teachers and class. Physical Educator, 60(2), 28-42.
  • Saban, A., Koçbeker, B.N., ve Saban A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Schreglmann, S., ve Kazancı, Z. (2016). Öğretmen adaylarının “yaratıcı öğretmen” kavramına yönelik metaforik algıları. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3(3), 21-34.
  • Skrefsrud, T. A. (2020). Teachers as intercultural bridge‐builders: Rethinking the metaphor of bridge‐building. Teaching Theology & Religion, 23(3), 151-162. https://doi.org/10.1111/teth.12550
  • Solmon, M.A., & Garn, A.C. (2014). Effective teaching in physical education: Using transportation metaphors to assess our status and drive our future. Recearch Quarterly for Exercise and Sport, 85(1), 20-26. https://doi.org/10.1080/02701367.2013.872530
  • Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). Social negotiations of meanings and changes in the beliefs of prospective teachers: A Vygotskian perspective, Educational Studies, 44(1), 57-80. https://doi.org/10.1080/03055698.2017.1345676
  • Sözen, H., & Korur, E. (2019). "A physical education teacher is like…” Examining Turkish students' perceptions of physical education teachers through metaphor analysis. International Electronic Journal of Elementary Education, 12(2), 183-188. https://doi.org/ 10.26822/iejee.2019257665
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2008). The effects of hands-on experience on students' preferences for assessment methods. Journal of Teacher Education, 59(1), 69–88. https://doi.org/10.1177%2F0022487107311335
  • Tamer, K., ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Ada.
  • TDK. (2017). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Ulaş, M. (2021). Metaphorical perceptions of other branch teachers towards physical education teachers and lessons. International Journal of Progressive Education, 17(3), 31- 48. https://doi.org/ 10.29329/ijpe.2021.346.3
  • Woolfolk, A. (2015). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
  • Yetim, A., ve Kalfa, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin sporla ilgili metaforik algıları ve spor etkinliği dersi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 41-54. https://doi.org/10.33689/spormetre.467650
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A., Esentürk, O.K., Demir, G.T., & İlhan, E.L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234. http://doi.org/10.5539/jel.v6n2p220

Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2022, , 80 - 95, 30.06.2022
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1093357

Öz

Sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler derslerini işledikleri için beden eğitimi ve spor öğretmeniyle doğal bir etkileşim içerisindedirler. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ve geleceğin öğretmeninin nasıl olması gerektiği ile ilgili nitel araştırma yöntemlerinden olan olgu bilim deseni kullanılarak metaforların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Ankara ili, Altındağ ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 80 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Yapılan araştırmada sınıf öğretmenlerinin “Beden eğitimi ve spor öğretmeni … gibidir. Çünkü …” ve “Geleceğin öğretmeni … olmalıdır. Çünkü …” ifadelerini kişisel olarak algılarının ortaya çıkarılması amacıyla kısa formlara gönüllü olarak katılmaları istenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenlerine yönelik 58, geleceğin öğretmenine yönelik 41 metafor algıladıkları ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmeni algıları kategorik olarak incelendiğinde, “arkadaş”, “hayata renk katan”, “fiziki güç”, “örnek/model”, rahat”, “rehber” ve “sporcu” kategorileri şeklinde ayrıldığı görülmüştür. Geleceğin öğretmeni algıları kategorisinde ise “aydınlatıcı, “çalışkan”, “çözüm odaklı”, “merhametli”, “teknolojik” ve “yol gösterici” kategorileri şeklinde ayrıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okul ve öğrenciler için çok önemli olduğu, geleceğin öğretmeninin ise teknolojik gelişmelerle kendisini geliştiren ve öğrencilere rehberlik eden özelliklere sahip olması gerektiği vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Ally, M. (2019). Competency profile of the digital and online teacher in future education. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(2), 303-318. https://doi.org/10.19173/irrodl.v20i2.4206
  • Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sergilediği öğretim davranışlarına ilişkin algıları ve öğrencilerin bu derse karşı geliştirdikleri tutumlar. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Bakırcıoğlu, R. (2012). Eğitim ve psikoloji sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Baydar-Arıcan, H.Ö. (2021) Üniversite öğrencilerinin oyun ve fiziksel aktivite kavramlarına yönelik metaforik algılarının incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(4), 170-183. https://doi.org/10.33689/spormetre.945404
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem.
  • Cirit, B. (2020). 10-14 yaş grubu öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenine karşı metaforik algı düzeyinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Cirit, B., ve Gölünük-Başpınar, S. (2021). Investigation of secondary school students’ metaphorical perceptions for physical education teachers. Journal of Sport Sciences Researches, 6(1), 106-117. https://doi.org/10.25307/jssr.907270
  • Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Eaglestone, R. (2009). Metaphors and figures of speech. Canada: Taylor & Francis.
  • Eren, A., ve Tekinarslan, E. (2012). Prospective teachers' metaphors: teacher, teaching, learning, instructional material and evaluation concepts. International Journal of Social Sciences & Education, 3(2), 435-445.
  • De Guerrero, M.C.M., Villamil, O. S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95–120. https://doi.org/10.1191%2F1362168802lr101oa
  • Hawkes, T. (2017). Metaphor. Canada: Taylor & Francis.
  • Görücü, A., Köksal, O., ve Uslu, M. (2016). Related metaphor perceptions of secondary school students. Turkish Journal of Sport and Exercise, 18(2), 128-139.
  • Karataş, K., Ardıç, T., ve Oral, B. (2017). Öğretmenlik mesleğinin yeterlikleri ve geleceği: metaforik bir analiz. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(33), 291-312. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12665
  • Karateke, T. (2019). İmam-hatip lisesi öğrencilerinin imam-hatip lisesi, meslek dersi öğretmeni ve idarecilerini ilişkin metaforik algıları. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 23(3), 1235-1256. https://doi.org/10.18505/cuid.620035
  • Kıral, E. (2015). Öğretmen adaylarının algılarına göre öğretmen metaforları. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 57-65.
  • Koç, Y., ve Yeniçeri, S. (2020). Farklı branş öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ve beden eğitimi ve spor dersine yönelik algılarının metaforik analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 107-125. https://doi.org/10.17556/erziefd.730105
  • Kryshtanovych, S., Tiurina, T., Piechka, L., Rusyn H., & Prokopenko, A. (2021). Modelıng the process of orderıng the maın obstacles to the professıonal competence of future teachers. Laplage en Revista (International), 7(3), 470-479. https://doi.org/10.24115/S2446-6220202173A1441p.470-479
  • Küçüktepe, S.E., ve Gürültü, E. (2014). Öğretmenlerin “yapılandırmacı öğretmen” kavramına ilişkin algılarına yönelik metafor çalışması örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 282-305.
  • Koç, E.S. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavramlarına ilişkin metaforik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 51-72.
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü., & Murathan, T. (2015). Perceptions of 7th grade elementary students about sports concept. The Journal of Academic Social Sciences, 3(9), 294- 303.
  • Lakoff, G., & Johnsson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Editörü: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (Çev. Ed Sadegül Akbaba Altun ve Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özan, M. B., ve Demir, C. (2011). Farklı lise türlerine göre öğretmen ve öğrencilerin okul kültürü metaforu algıları . Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 107-126.
  • Pinnegar, S., Mangelson, J., Reed, M., & Groves, S. (2011). Exploring preservice teachers’ metaphor plotlines. Teaching and Teacher Education, 27(3), 639-647. https://doi.org/10.1016/j.tate.2010.11.002
  • Radmard S., ve Soysal Y., (2021). Öğretmen adaylarının “öğretmen adayı” ve “öğretmen eğitimcisi” kavramlarına yönelik metaforik imgelemlerinin incelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 367-384.
  • Ryan, S., Fleming, D., & Maina, M. (2003) Attitudes of secondary school student toward their physical education teachers and class. Physical Educator, 60(2), 28-42.
  • Saban, A., Koçbeker, B.N., ve Saban A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Schreglmann, S., ve Kazancı, Z. (2016). Öğretmen adaylarının “yaratıcı öğretmen” kavramına yönelik metaforik algıları. Üstün Zekâlılar Eğitimi ve Yaratıcılık Dergisi, 3(3), 21-34.
  • Skrefsrud, T. A. (2020). Teachers as intercultural bridge‐builders: Rethinking the metaphor of bridge‐building. Teaching Theology & Religion, 23(3), 151-162. https://doi.org/10.1111/teth.12550
  • Solmon, M.A., & Garn, A.C. (2014). Effective teaching in physical education: Using transportation metaphors to assess our status and drive our future. Recearch Quarterly for Exercise and Sport, 85(1), 20-26. https://doi.org/10.1080/02701367.2013.872530
  • Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). Social negotiations of meanings and changes in the beliefs of prospective teachers: A Vygotskian perspective, Educational Studies, 44(1), 57-80. https://doi.org/10.1080/03055698.2017.1345676
  • Sözen, H., & Korur, E. (2019). "A physical education teacher is like…” Examining Turkish students' perceptions of physical education teachers through metaphor analysis. International Electronic Journal of Elementary Education, 12(2), 183-188. https://doi.org/ 10.26822/iejee.2019257665
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2008). The effects of hands-on experience on students' preferences for assessment methods. Journal of Teacher Education, 59(1), 69–88. https://doi.org/10.1177%2F0022487107311335
  • Tamer, K., ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Ada.
  • TDK. (2017). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu.
  • Ulaş, M. (2021). Metaphorical perceptions of other branch teachers towards physical education teachers and lessons. International Journal of Progressive Education, 17(3), 31- 48. https://doi.org/ 10.29329/ijpe.2021.346.3
  • Woolfolk, A. (2015). Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs.
  • Yetim, A., ve Kalfa, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin sporla ilgili metaforik algıları ve spor etkinliği dersi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 41-54. https://doi.org/10.33689/spormetre.467650
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, A., Esentürk, O.K., Demir, G.T., & İlhan, E.L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234. http://doi.org/10.5539/jel.v6n2p220
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Çar 0000-0001-7422-9543

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2022
Kabul Tarihi 20 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çar, B. (2022). Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 80-95. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1093357
AMA Çar B. Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma. CBÜ BESBD. Haziran 2022;17(1):80-95. doi:10.33459/cbubesbd.1093357
Chicago Çar, Bekir. “Beden Eğitimi Öğretmeni Ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 17, sy. 1 (Haziran 2022): 80-95. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1093357.
EndNote Çar B (01 Haziran 2022) Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17 1 80–95.
IEEE B. Çar, “Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma”, CBÜ BESBD, c. 17, sy. 1, ss. 80–95, 2022, doi: 10.33459/cbubesbd.1093357.
ISNAD Çar, Bekir. “Beden Eğitimi Öğretmeni Ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 17/1 (Haziran 2022), 80-95. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1093357.
JAMA Çar B. Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma. CBÜ BESBD. 2022;17:80–95.
MLA Çar, Bekir. “Beden Eğitimi Öğretmeni Ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 17, sy. 1, 2022, ss. 80-95, doi:10.33459/cbubesbd.1093357.
Vancouver Çar B. Beden Eğitimi Öğretmeni ve Gelecekteki Öğretmenlere Yönelik Bir Araştırma. CBÜ BESBD. 2022;17(1):80-95.