Bu çalışmanın amacı, Ege Üniversitesi' nde görev yapan öğretim elemanlarının sporla ilgili tutumları ile yaşam ve iş doyum düzeylerinin spor yapma alışkanlıkları ile incelenmesine yöneliktir.Araştırmada, Diener, Emmons, Larsen ve Griffin (1983) tarafından geliştirilip, Yetim Ü. (1991) tarafından güvenirlik(düzeltilmiş splt-half:0.745, Kuder-Richardson form 20:0.78)) çalışması yapılan "Yaşam Doyumu Ölçeği" kullanılmıştır (8).Ayrıca araştırmada, J.R. Hockman ve C. Oldham' ın " Genel İş Doyumu Değerleme Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik çalışması(test tekrar korelasyonu .80, p<.001) Gödelek, E. (1989) tarafından yapılmıştır (7).Araştırmanın örneklem grubunu Ege Üniversitesinde çalışan toplam 402 Üniversite öğretim elemanı oluşturmuştur.Araştırma verilerinin istatistiksel analizi E.Ü. Bilgisayar Uygulama ve Araştırma Merkezi' nde yapılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının ekonomik düzeyleri ile statüleri yaşam ve iş doyum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma görülürken, spor yapma düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. Yaşam ve iş doyum düzeyleri yüksek olan öğretim elemanlarının spor yapma yüzdeleri yüksek bulunmuştur
This study was aimed at studying the attitude of faculty working at Ege
University towards sports and their level of life and work satisfaction in terms
of their habit of getting exercise.
In this study, "life Satisfaction Scale" developed by Diener,. Emmons,. Larsen
and Griffin(1983) and tested on reliability by Yetim, Ü.(1991), (revised splthalf:0.745,
Kuder-Richardson form 20:0.78) was used(Yetim, 1991:125).In
addition to this, "General Job Satisfaction Scale" developed by J.R. Hockman
and C. Oldham was used. The reliability test of the scale was made by Gödelek,
E.(1989), (r-test correlation .80, p<.001), (Türnüklü, 1992:39).
The sample group of the study comprised 402 faculty members working at Ege
University.
Statistical analysis of the data was made at E.U. Computer Practice and
Research Center. Statistical level of significance was agreed to be .05. It has
been observed that there is a significant difference between the faculty
members' economic level and status and their life and job satisfaction. However,
the difference is not significant between their economic level and status and
their level of getting exercise. It has been concluded that the higher the level of
life and satisfaction, the higher the percentage of getting exercise.
Diğer ID | JA38TR72PG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 1999 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 3 Sayı: 1 |