Bu araştırmanın amacı lise ve dengi okullarda beden eğitimi derslerinin ergenlerin sosyal uyumunu ne yönde etkilediğine dayalı olarak görüş ve önerileri saptamaya yöneliktir.Araştırma, 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir il merkezindeki eğitim programları yönünden birbirlerine göre farklılıklar gösteren beş ayrı okulda öğrenim gören öğrencilerden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir.Tarama türünde bir modelden yararlanılan bu araştırmanın verilerinin toplanması için kişisel bilgi alma formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde ise; frekans sayımı, yüzdelik dağılım ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, lise öğrenimi gören öğrencilerin beden eğitimi derslerinin sosyal çevrelerine ve sosyal uyumlarına etkilerinin neler olduğu, hangi değişkenlerin bu uyumu etkilediği elde edilen bulgular sonucunda ortaya konmuştur.
Beden Eğitimi Dersi - Ergen - Sosyal gelişim - Sosyal uyum - Kişilik
The aim of this research is to determinate the opinions and the suggestions which depend on the physical education lessons’ effect on adolescent’s social adjustment at the high schools. The research has been performed by the help of five elemantary schools in the city centre of Eskisehir, Which differ according to their education program in the educational year of 1997-1998. A public survey has been developed to collect the data of research which has been made use of survey model. However at the analysis of the data, the calculation of frequency, the percentages and the analysis of anova have been used.At the final part of research, we tired to find out the effects of physical education courses to social environmental to social adjustment of the high
school students and also establish the variables which effect these circumtances
Diğer ID | JA68UT29ST |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 1999 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 3 Sayı: 4 |