Amaç: Araştırmanın amacı, Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda (BESYO) öğrenim gören öğrencilerin atılganlık düzeylerini, demografik özelliklerden cinsiyet, yaş, bölüm, sınıf düzeyi, spor branşı ve spor yapma yılı değişkenlerine göre incelemektir.Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini Celal Bayar Üniversitesi, örneklem grubunu ise 2008–2009 öğretim yılında Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2. ve 3.sınıflarında öğrenim gören, yaşları 18–26 arasında değişen toplam 122 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların atılganlık düzeylerini belirlemek için Voltan (1980) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan “Rathus Atılganlık Envanteri”(RAE) kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özellikleri hakkındaki bilgiler “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada deneklerden elde edilen verilerin değerlendirmesi t-testi ve varyans analizlerikullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin cinsiyetleri (p=0,69), yaşları (p=0,17), bölümleri (p=0,12) açısından atılganlık puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Öğrencilerin sınıf düzeyleri (p=0,00), spor branşları (p=0,00) ve spor yapma yılları (p=0,00) açısından atılganlık puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.Sonuç: Araştırma bulgularına göre; çalışmaya katılan öğrencilerin atılganlık düzeylerinin cinsiyet, yaş ve öğrenim gördükleri bölümlere göre değişmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin sınıf düzeyine, ilgilendikleri spor branşına ve spor yapma yıllarına göre atılganlık düzeylerinin değiştiği görülmektedir Spor yılına göre öğrencilerin atılganlık düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farkın bulunmasının, bu çalışmanın dikkat çeken bir bulgusu olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Atılganlık, spor, cinsiyet
Objective: The objective of the investigation was to find out the assertivenesslevel of students attending Celal Bayar University College of Physical Education and Sports(CBU-CPES) relating to their demographic features such as sex, department, age, classlevel, sports branch and the year of their experience. Material and Method: The sample ofthe research consisted of 122 students between the ages 18-26 attending to the Celal BayarUniversity College of Physical Education and Sports studying at 2nd and 3rd grades in theschool year 2008-2009. To determine the assertiveness level of students Rathus Assertiveness Inventory adapted by Voltan was used. The demographic features of the students wereobtained by using Personal Information Form. The data analysis was carried out by usingt-tests and ANOVA. Results: It was not found statistically significant differneces in the assertiveness scores with regard to their sex (p=0,69), age (p=0,17) and department (p=0,12).On the other hand there was statistically significant differeneces in the assertiveness scoreswith regard to their class level (p=0,00), sports branches (p=0,00) and their year of performance (p=0,00). Conclusion: Results of the study revealed that assertiveness level ofthe students doesn’t differaccording to their sex, age and departments. Also, the level of assertiveness differ according to the students’ class level, the sports branch they are interested in and their year of performance. The most prominent conclusion of this research canbe stated that there is statistically significant differences in the assertiveness level of thestudents with regard to their year of experience
Diğer ID | JA33VN58CU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2 |