Bu çalışmanın amacı, Milne ve Mcdonald (1999) tarafından geliştirilen “Spor Tüketim Güdüsü” adlı ölçeğin Türk ekstrem sporcuları için güvenirliğini ve geçerliğini test etmek ve Türkiye’de ekstrem spor ürünlerinin ve hizmetlerinin yaygınlaştırılması ve pazarlanması ile ilgili önemli araçlardan biri olan spor tüketim güdülerinin Türk ekstrem sporcuları vasıtasıyla incelemektir1. Araştırmanın evrenini, 2011 yılında 720adrenalinskatePark (İstanbul) tesislerinde gerçekleştirilen ekstrem spor yarışmalarına katılan sporcular, Anadolu Üniversitesi Yunus Emre kampusu dinlenme parkında ve Eskişehir Valiliği heykel parkında kay kay, BMX ve agresif paten yapan ekstrem sporcular oluşturmuştur. Belirlenen evrenin içerisinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen (%57,5) erkek, (%42,5) kadın olmak üzere toplam 212 sporcu seçilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliğini saptamak için yapılan açıklayıcı faktör analizi, 4 faktörlü ve 39 maddeli yapı ortaya koymuştur. Ölçeğin bütünü için hesaplanan iç tutarlık güvenirlik katsayısı 0.928’dir. Bulgular, faktör maddelerinin iç tutarlık güvenirliğinin 0.33 ile 0.94 arasında değişen madde-toplam korelasyon katsayısına sahip olduğunu göstermiştir. Sonuçlar, ölçek Türkçe formunun güvenirliği ve geçerliği bakımından tartışılmıştır.
Ekstrem Spor Katılımı Ekstrem Spor Güdülenmesi Ekstrem Spor Tüketimi
The aim of this study is to test the reliability and validity of the scale called ‘’Sports Consumption Motivation’’ for Turkish extreme sportsman developed by Milne and McDonald(1999) and examine the sports motivations, which is one of the important instruments ofgeneralizing and marketing of extreme sports products in Turkey, via Turkish extremesportsman. This study is made up by the sportsman who participated in the extreme sportscompetitions in 720adrenalinskatePark in Istanbul and extreme sportsman who skates anddoes BMX and aggressive skating in Anadolu University Yunus Emre Campus’s park andin Eskisehir Governorship Sculpture Park. 212 sportsman (57.5 male and 42.5 female)were chosen from the determined group by using simple ‘’random sampling method’’. Thefactor analysis, which was performed to find out the structure validity of the sample,proved a structure with 4 factors and 39 items. The internal coherence reliability coefficient which was calculated for the whole scale is 0.928. Findings showed that factor items’internal coherence reliability has an item-total correlation coefficient which varies between 0.33 and 0.94. Findings were discussed on account of the reliability and validity ofscale Turkish form
Extreme Sports Participation Sport Motivation Sport Consumption
Diğer ID | JA62BJ52SZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 3 |