Araştırma Sağlıklı Yaşam ve Spor Merkezi(SYSM) müşterilerinin tatmin düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma grubunu, araştırmaya gönüllü katılım gösteren 273 müşteri katılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplamak için Kutlu(2006) tarafından geliştirilen Sağlıklı Yaşam ve Spor Merkezleri Müşteri Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek 5 alt boyuttan oluşmakta ve beşli likert derecelendirmesi kullanılmıştır. Çalışma için Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0.81 çıkmıştır. Çalışma verilerinin analizinde SPSS15.0 kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testlerinin analizinde bağımsız örnek t-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan SYSM’ müşterilerinin yükse düzeyde tatmin yaşadıkları, fiziksel ve psikolojik tatmin alt boyutunda evli olanların bekârlara oranla daha fazla tatmin oldukları bulunmuştur.
The aim of this study is to examine the satisfaction levels of customers in healthy lifestyle and fitness center (HLSC) in terms of some demographic variables. The sample group consisted of 260 volunteer customers. Customer Satisfaction Survey, developed by Alexandris and Palialia (1999), adapted to Turkish by Kutlu (2006) for the health and fitness participant, was used to collect data. The survey has 24 items and 5 subdimensions, and it is 5-likert type. SPSS 15.0 was used to analyze data. Descriptive methods (Frequency, percentage, mean, standard deviation) were used. Independent t test and ANOVA were used to analyze hypothesis. It was found that the customers of healthy life style and sport center (HLSC) had high levels of satisfaction, married customers showed higher scores than singles ones in the dimensions of physical and psychological satisfaction
Diğer ID | JA94KR88PG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 2 |