BibTex RIS Kaynak Göster

Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 8 - 17, 01.09.2014

Öz

Üniversiteli öğrencilerde sağlık ve zindeliklerini geliştirilmek ve korunmak için düzenli fiziksel aktivite alışkanlığı sürdürmeleri temel bir ihtiyaçtır. Türkiye’de Üniversite öğrencilerinin okul, spor ve serbest zamanlardaki fiziksel aktivite alışkanlığını araştıran bir çalışma yoktur. Çalışmamız, Amasya Üniversitesi farklı sınıflardaki erkek ve kadın öğrencilerin okul (iş), spor ve serbest zaman faaliyetlerindeki fiziksel aktivite alışkanlığının hangi düzeyde olduğunu belirlemek ve okul yıllarında nasıl değiştiğini araştırmaktadır.Araştırmamızda; Amasya Üniversitesinde öğrenim göre 591 erkek 1068 kadın olmak üzere toplam 1659 öğrenciye Fiziksel Aktivite Alışkanlığı Anketi (FAAA) uygulandı. Gruplar arası karşılaştırmalarda t-testi ve tek yönlü varyans analizleri kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonuçları, kadın ve erkekler arasında fiziksel özellikler ile okul, spor ve serbest zamanlarda fiziksel aktivite alışkanlığı düzeyinin istatistiksel olarak farklı olduğunu göstermiştir. Sadece serbest zaman etkinliğinde kadınların katılım oranları erkeklerden daha yüksektir. Birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflar arasında erkeklerde, yaş, boy uzunluğu ortalamaları ile iş indeksi skorları; kadınlarda ise yaş, boy uzunluğu, vücut ağırlığı ortalamaları ve spor indeksi skorlarında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Sadece kadınlarda vücut ağırlığı sınıflar arasında farklılaşırken bir yıllık artışı ve diğer yılda azalma takip etmiştir.Sonuç olarak Üniversiteli öğrencilerin fiziksel aktivite alışkanlığı düzeyleri okul ve serbest zaman etkinliklerinde orta seviyede iken sportif etkinliklerde ortanın altındadır. Okul ve spor indeksi ortalamaları sınıflara göre değişim göstermektedir.

Investigation of Sport, School and Leisure-Time Habitual Physical Activity According to University Class Levels

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 2, 8 - 17, 01.09.2014

Öz

Regular participation of university students in physical activities is a need for their health and fitness. In Turkey, there is no study about university students’ habitual physical activity level. This study aims to investigate the school (work), sport and leisuretime habitual physical activity and the difference between male and female university students’ school years. Participants of this study consisted of 591 male and 1068 female, a total of 1659 students from Education Faculty in Amasya University. Questionnaire of Habitual Physical Activity was used. For comparisons among groups t-test and analysis of variance were used. The results of this study showed that there were significant differences between male and female students in the terms of physical characteristics, school, sport and leisure time habitual physical activity. Female participation rate was only higher than that of males in leisure time activity. The averages of age, body height, and work index were differentiated according to years attended to school in males. Also, the average body weight in females changed among classes for a year than dropped the next. Consequently, habitual physical activity level of university students was the moderate level in school and leisure time activities while it was lower in sport activities. School and sport index averages were differentiated among classes

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA96FD47SS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebuakil Albayrak Bu kişi benim

Mehmet Akif Ziyagil Bu kişi benim

Resul Çekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Albayrak, E., Ziyagil, M. A., & Çekin, R. (2014). Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 8-17.
AMA Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. Eylül 2014;9(2):8-17.
Chicago Albayrak, Ebuakil, Mehmet Akif Ziyagil, ve Resul Çekin. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 9, sy. 2 (Eylül 2014): 8-17.
EndNote Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R (01 Eylül 2014) Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9 2 8–17.
IEEE E. Albayrak, M. A. Ziyagil, ve R. Çekin, “Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”, CBÜ BESBD, c. 9, sy. 2, ss. 8–17, 2014.
ISNAD Albayrak, Ebuakil vd. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9/2 (Eylül 2014), 8-17.
JAMA Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2014;9:8–17.
MLA Albayrak, Ebuakil vd. “Okul, Spor Ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 2, 2014, ss. 8-17.
Vancouver Albayrak E, Ziyagil MA, Çekin R. Okul, Spor ve Serbest Zamanlardaki Fiziksel Aktivite Alışkanlığının Üniversite Sınıf Düzeylerine Göre İncelenmesi. CBÜ BESBD. 2014;9(2):8-17.