Bu çalışmayla, sınıf ve beden eğitimi öğretmenliği mezunu beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Kocaeli ili orta öğretim okullarında görev yapmakta olan 228 Beden Eğitimi Öğretmeni, örneklemini ise 173 Beden Eğitimi Öğretmeni (136 beden eğitimi ve spor öğretmenliği mezunu, 37 sınıf öğretmenliğinden geçiş yapan beden eğitimi öğretmeni) oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak Beden Eğitimi Öğretmenleri için Ünlü (2008) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiğinde parametrik testlerden bağımsız gruplar t-testi, veriler normal dağılım göstermediğinde ise Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testleri grupların karşılaştırılmasında kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular incelendiğinde; BESYO mezunu öğretmenlerin cinsiyete, deneyim yılına, okullarında spor salonu olup olmamasına göre öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında istatistiksel fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Sınıf öğretmenliği mezunu beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının cinsiyete, kıdem yılına, spor salonu olup olmamasına göre öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). BESYO mezunu ve sınıf öğretmenliği mezunu beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyete göre öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p
The purpose of this study was to compare attitudes of physical education teachers and school teachers toward teaching profession. The population of this study was 228 physical education teachers in 2013-2014 academic year from the city of Kocaeli. The sample of this study was 173 physical education teachers which included 37 of them were originally school teachers and 136 of them were graduates from physical education teaching department. Physical Education Profession Attitude Scale which was developed by Ünlü, in 2008, was used to collect data. In the analysis of data t test was used when groups show normal distribution and Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U test was used when the groups did not show normal distribution. The results of this study show that both physical education teaching graduates and school teachers did not show significant differences in their attitudes according to their gender, teaching experience and whether they have gymnasium in their school (p >0.05). There was a significant difference found in attitudes of both physical education teaching graduates and school teachers according to their gender (p0.05)
Diğer ID | JA63BD83ZC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 11 Sayı: 1 |