Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature

Yıl 2020, , 122 - 137, 26.12.2020
https://doi.org/10.47935/ceded.802077

Öz

The aim of this study is to evaluate the fairy tale of Ahmet Umit's Olmayan Ülke according to the criteria of children's literature and to determine its readability. A case study was carried out under qualitative research. Document analysis was used as data collection tool. The data of the study were obtained with a pre-established scale. The data obtained have been systematically and explicitly described, interpreted, and some results have been obtained within the cause-and-effect framework. In this study, Olmayan Ülke was examined with 23 criteria for visiual properties and with 34 criteria for content properties. The arithmetic average obtained by dividing the scores given to the book by the scale related to visual properties into the number of items (100: 22 = 4,54) is 4.54. The arithmetic mean of the content properties of the book divided by the number of items (158: 34 = 4.64) given to the scale is 4.64. In this direction, it was seen that Ahmet Ümit's tale“Olmayan Ülke” was suitable for the criteria of children's literature. In this context, it is suggested that this work should be read by teachers at school and by parents at home for children 9 years and over.

Kaynakça

  • Alpöge, G. (2011). Okul öncesinde Çocuk Edebiyatı. Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı Kitap Kataloğu, Ankara: EğitimSen Yayınları.
  • Arıcı, F. (2004). Tür Özellikleri Ve Tarihlerine Göre Türk Ve Dünya Masalları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 26, 159-169.
  • Bilkan, A. F. (2009). Masal Estetiği. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Boratav, P. (1982). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • Büyük Türkçe Sözlük, (2013). Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Demircan, C. (2006). Tubitak Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal Ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 12-27.
  • Emmez, B. C. (2008) Sözlü Gelenekler Modern Uyarlamalar: Çocuk Edebiyatında Masal Üzerine Halkbilimsel Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdal, K. (2009). Eğitim Değerleri Açısından Çocuk Kitapları. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi,17,1-18.
  • Karatay, H. (2011). Çocuk Edebiyatı Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler. Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı (Ed. Şimşek, T.) Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Kıran, S. (2008). Okulöncesi Dönemi Çocuklarına Yönelik Hazırlanan Masal Ve Öykü Kitaplarında Geçen İletişim Engelleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • Mert, O., Albayrak, F. & Serin, N. (2013). Çeviri Çocuk Kitaplarının Kültür Aktarımı Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1/3, 58-73.
  • Schneider, J. J. (2016).What İs Children's Literature? In The Inside, Outside, And Upside Downs Of Children's Literature: From Poets And Pop-Ups To Princesses And Porridge, Florida: University of South Florida.
  • Selek, D. (2010). Çocuk Edebiyatı. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı.
  • Sever, S. (2006). Çocuk Edebiyatı Eğitimi Nasıl Olmalıdır. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2008). Çocuk Ve Edebiyat. İzmir: Tudem Eğitim Hizmetleri.
  • Sınar, A. (2006). Türkiye’ De Çocuk Edebiyatı Çalışmaları. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 4/7, 175-225.
  • Şimşek, T. (2011). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (2005). Edebiyat Ve Çocuk Edebiyatı Edebiyatın Amacı Ve İşlevi, Türk Dili, 600, 12-31.
  • Tok, M. (2012). Mesnevi’deki Masalların Farklılığı Ve Eğitimsel İşlevleri, Dil Ve Edebiyat Eğitim Dergisi,4,42-57.
  • Yavuz, M. H. (2000). Çocuklar İçin Hazırlanacak Masal Kitaplarının İçerik, Dil-Anlatım Ve Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış, I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılar, Ö. ve Turan, L. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2002). Çocuk Edebiyatı: Eleştirinin Acilen İhtiyaç Duyulduğu Bir Alan. Virgül Dergisi, 53, 8-9.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.

Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature

Yıl 2020, , 122 - 137, 26.12.2020
https://doi.org/10.47935/ceded.802077

Öz

Kaynakça

  • Alpöge, G. (2011). Okul öncesinde Çocuk Edebiyatı. Okul Öncesi Çocuk Edebiyatı Kitap Kataloğu, Ankara: EğitimSen Yayınları.
  • Arıcı, F. (2004). Tür Özellikleri Ve Tarihlerine Göre Türk Ve Dünya Masalları. A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 26, 159-169.
  • Bilkan, A. F. (2009). Masal Estetiği. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Boratav, P. (1982). 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı. İstanbul: Gerçek Yayınevi.
  • Büyük Türkçe Sözlük, (2013). Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Demircan, C. (2006). Tubitak Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal Ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 12-27.
  • Emmez, B. C. (2008) Sözlü Gelenekler Modern Uyarlamalar: Çocuk Edebiyatında Masal Üzerine Halkbilimsel Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erdal, K. (2009). Eğitim Değerleri Açısından Çocuk Kitapları. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi,17,1-18.
  • Karatay, H. (2011). Çocuk Edebiyatı Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler. Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı (Ed. Şimşek, T.) Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Kıran, S. (2008). Okulöncesi Dönemi Çocuklarına Yönelik Hazırlanan Masal Ve Öykü Kitaplarında Geçen İletişim Engelleri. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın.
  • Mert, O., Albayrak, F. & Serin, N. (2013). Çeviri Çocuk Kitaplarının Kültür Aktarımı Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1/3, 58-73.
  • Schneider, J. J. (2016).What İs Children's Literature? In The Inside, Outside, And Upside Downs Of Children's Literature: From Poets And Pop-Ups To Princesses And Porridge, Florida: University of South Florida.
  • Selek, D. (2010). Çocuk Edebiyatı. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Ön Lisans Programı.
  • Sever, S. (2006). Çocuk Edebiyatı Eğitimi Nasıl Olmalıdır. II. Ulusal Çocuk Ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
  • Sever, S. (2008). Çocuk Ve Edebiyat. İzmir: Tudem Eğitim Hizmetleri.
  • Sınar, A. (2006). Türkiye’ De Çocuk Edebiyatı Çalışmaları. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 4/7, 175-225.
  • Şimşek, T. (2011). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Şirin, M. R. (2005). Edebiyat Ve Çocuk Edebiyatı Edebiyatın Amacı Ve İşlevi, Türk Dili, 600, 12-31.
  • Tok, M. (2012). Mesnevi’deki Masalların Farklılığı Ve Eğitimsel İşlevleri, Dil Ve Edebiyat Eğitim Dergisi,4,42-57.
  • Yavuz, M. H. (2000). Çocuklar İçin Hazırlanacak Masal Kitaplarının İçerik, Dil-Anlatım Ve Eğitsel Özelliklerine Genel Bir Bakış, I. Ulusal Çocuk Kitapları Sempozyumu, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılar, Ö. ve Turan, L. (2007). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2002). Çocuk Edebiyatı: Eleştirinin Acilen İhtiyaç Duyulduğu Bir Alan. Virgül Dergisi, 53, 8-9.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Müjgan Bekdaş 0000-0003-4313-5880

Mehmet Aslan 0000-0002-8053-7638

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2020
Kabul Tarihi 26 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Bekdaş, M., & Aslan, M. (2020). Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 3(2), 122-137. https://doi.org/10.47935/ceded.802077
AMA Bekdaş M, Aslan M. Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature. ÇEDED. Aralık 2020;3(2):122-137. doi:10.47935/ceded.802077
Chicago Bekdaş, Müjgan, ve Mehmet Aslan. “Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale ‘Olmayan Ülke’ According To The Criteria Of Children’s Literature”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2020): 122-37. https://doi.org/10.47935/ceded.802077.
EndNote Bekdaş M, Aslan M (01 Aralık 2020) Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 3 2 122–137.
IEEE M. Bekdaş ve M. Aslan, “Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale ‘Olmayan Ülke’ According To The Criteria Of Children’s Literature”, ÇEDED, c. 3, sy. 2, ss. 122–137, 2020, doi: 10.47935/ceded.802077.
ISNAD Bekdaş, Müjgan - Aslan, Mehmet. “Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale ‘Olmayan Ülke’ According To The Criteria Of Children’s Literature”. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 3/2 (Aralık 2020), 122-137. https://doi.org/10.47935/ceded.802077.
JAMA Bekdaş M, Aslan M. Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature. ÇEDED. 2020;3:122–137.
MLA Bekdaş, Müjgan ve Mehmet Aslan. “Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale ‘Olmayan Ülke’ According To The Criteria Of Children’s Literature”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, c. 3, sy. 2, 2020, ss. 122-37, doi:10.47935/ceded.802077.
Vancouver Bekdaş M, Aslan M. Assessment Of Ahmet Ümit’s Fairy Tale “Olmayan Ülke” According To The Criteria Of Children’s Literature. ÇEDED. 2020;3(2):122-37.