Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 3 - 5, 15.12.2018

Öz

Türkiye’de çocuk ve ilk gençlik edebiyatının en zayıf yönleri araştırma ve eleştiridir. Araştırma ve eleştirinin gelişmemiş olmasında başta Türkçe ve edebiyat öğretimi olmak üzere; çocuk edebiyatının örgün eğitimde gerektiği önemde yapılandırılmamış olması, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı öğretimi yanında lisansüstü çalışmalar ve alan edebiyatı araştırmaları yetersizliği (2000’li yıllardan itibaren başlayan sürece rağmen) ve çocuk ve ilk gençlik edebiyatı eleştiri kültürünün gelişmemiş olması olarak sıralanabilir. Tüm bu olumsuzlukların temel nedeni ise geleneksel, modern ve postmodern çocuk edebiyatını kapsayan Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kültürü Programı’ndan yoksun olunmasıdır. Bu noktada şu iki soruyu sorabiliriz: Çocuk ve ilk gençlik edebiyatını kavrayışımızda bir sorun mu var? Sorun çocuk ve ilk gençlik edebiyatıyla sınırlı değilse sorunun kaynağı nerededir?

Kaynakça

  • Mustafa Ruhi ŞİRİN

ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 3 - 5, 15.12.2018

Öz

Türkiye’de
çocuk ve ilk gençlik edebiyatının en zayıf yönleri araştırma ve eleştiridir. Araştırma
ve eleştirinin gelişmemiş olmasında başta Türkçe ve edebiyat öğretimi olmak
üzere; çocuk edebiyatının örgün eğitimde gerektiği önemde yapılandırılmamış
olması, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı öğretimi yanında lisansüstü çalışmalar
ve alan edebiyatı araştırmaları yetersizliği (2000’li yıllardan itibaren
başlayan sürece rağmen) ve çocuk ve ilk gençlik edebiyatı eleştiri kültürünün
gelişmemiş olması olarak sıralanabilir. Tüm bu olumsuzlukların temel nedeni ise
geleneksel, modern ve postmodern çocuk edebiyatını kapsayan Çocuk ve İlk
Gençlik Edebiyatı Kültürü Programı’ndan yoksun olunmasıdır. Bu noktada şu iki
soruyu sorabiliriz: Çocuk ve ilk gençlik edebiyatını kavrayışımızda bir sorun
mu var? Sorun çocuk ve ilk gençlik edebiyatıyla sınırlı değilse sorunun kaynağı
nerededir?

Kaynakça

  • Mustafa Ruhi ŞİRİN
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Jenerik
Yazarlar

Mustafa Ruhi Şirin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şirin, M. R. (2018). ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 1(1), 3-5.
AMA Şirin MR. ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU. ÇEDED. Aralık 2018;1(1):3-5.
Chicago Şirin, Mustafa Ruhi. “ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi 1, sy. 1 (Aralık 2018): 3-5.
EndNote Şirin MR (01 Aralık 2018) ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 1 1 3–5.
IEEE M. R. Şirin, “ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU”, ÇEDED, c. 1, sy. 1, ss. 3–5, 2018.
ISNAD Şirin, Mustafa Ruhi. “ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU”. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 1/1 (Aralık 2018), 3-5.
JAMA Şirin MR. ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU. ÇEDED. 2018;1:3–5.
MLA Şirin, Mustafa Ruhi. “ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 3-5.
Vancouver Şirin MR. ÖN SÖZ ÇOCUK VE İLK GENÇLİK EDEBİYATININ ÜÇ BOYUTU. ÇEDED. 2018;1(1):3-5.