Türkiye’de çocuk ve ilk gençlik edebiyatının en zayıf yönleri araştırma ve eleştiridir. Araştırma ve eleştirinin gelişmemiş olmasında başta Türkçe ve edebiyat öğretimi olmak üzere; çocuk edebiyatının örgün eğitimde gerektiği önemde yapılandırılmamış olması, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı öğretimi yanında lisansüstü çalışmalar ve alan edebiyatı araştırmaları yetersizliği (2000’li yıllardan itibaren başlayan sürece rağmen) ve çocuk ve ilk gençlik edebiyatı eleştiri kültürünün gelişmemiş olması olarak sıralanabilir. Tüm bu olumsuzlukların temel nedeni ise geleneksel, modern ve postmodern çocuk edebiyatını kapsayan Çocuk ve İlk Gençlik Edebiyatı Kültürü Programı’ndan yoksun olunmasıdır. Bu noktada şu iki soruyu sorabiliriz: Çocuk ve ilk gençlik edebiyatını kavrayışımızda bir sorun mu var? Sorun çocuk ve ilk gençlik edebiyatıyla sınırlı değilse sorunun kaynağı nerededir?
Türkiye’de
çocuk ve ilk gençlik edebiyatının en zayıf yönleri araştırma ve eleştiridir. Araştırma
ve eleştirinin gelişmemiş olmasında başta Türkçe ve edebiyat öğretimi olmak
üzere; çocuk edebiyatının örgün eğitimde gerektiği önemde yapılandırılmamış
olması, çocuk ve ilk gençlik edebiyatı öğretimi yanında lisansüstü çalışmalar
ve alan edebiyatı araştırmaları yetersizliği (2000’li yıllardan itibaren
başlayan sürece rağmen) ve çocuk ve ilk gençlik edebiyatı eleştiri kültürünün
gelişmemiş olması olarak sıralanabilir. Tüm bu olumsuzlukların temel nedeni ise
geleneksel, modern ve postmodern çocuk edebiyatını kapsayan Çocuk ve İlk
Gençlik Edebiyatı Kültürü Programı’ndan yoksun olunmasıdır. Bu noktada şu iki
soruyu sorabiliriz: Çocuk ve ilk gençlik edebiyatını kavrayışımızda bir sorun
mu var? Sorun çocuk ve ilk gençlik edebiyatıyla sınırlı değilse sorunun kaynağı
nerededir?
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Jenerik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |