Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Drama Yöntemine İlişkin Görüşlerinin İncelemesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 39 - 50, 30.12.2018

Öz

Öğretim
yöntemi seçimi, eğitimin niteliğini yakından etkileyecek derecede önemlidir.
Bütün öğretmenlerin derslerinde çeşitli öğretim yöntemleri kullanmaları
gerekir. Ancak öğretmenler sadece bildikleri yöntemleri kullanabilir. Bu alanda
yapılan çalışmalar ise öğretim yöntemleri konusunda öğretmenlerin yeterlik
durumların istenen seviyede olmadığını göstermektedir. Öğretmenlerin yöntem konusunda
durumlarının tespit edilerek gereken tedbirlerin alınması, eğitimin niteliğinin
artırılması açısından gereklidir. Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin drama
yöntemine ilişkin görüşlerinin incelemesi amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel
araştırma yöntemlerine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mersin ilinde bulunan ilkokulda görev
yapan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmaya öğretim yöntemleri içinde
en çok drama yöntemini bildiklerini ifade edenler dâhil edilmiştir. Öncelikle
sınıf öğretmenleri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak en iyi bildikleri yöntemin
ne olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda en çok bilinen
yöntemin drama olduğu görülmüş ve bu gruptaki öğretmenlerle görüşmeler yapılmasına
karar verilmiştir. Görüşmeler katılımcıların izniyle ses kayıt cihazı ile kayıt
altına alınmıştır. Veri toplama araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme
formu aracılığı ile sürdürülmüş ve veriler elde edilmiştir. Veriler içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Analizler kod ve kategorilere ayrılarak, yüzde ve
frekanslarla tablolaştırılmıştır. Görüşmelerde 8 öğretmen drama yönteminde
kendisini yeterli bulurken, 9 öğretmen kendisini yetersiz görmekte iken 3
öğretmenin ise orta yeterlilikte gördüğü sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri, (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.Bolton, G. (1985). Changes in thinking about drama in education. Theory into practice, 24(3), 151-157.Erginer, E. (2008). Öğretimi planlama uygulama ve değerlendirme: etkinlik öğretimi temelli yaklaşım. Ankara: Öğreti Akademi Yayınları. İşyar, Ö. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde drama kullanımına ilişkin yeterlilik algıları ve drama kavramına yönelik metaforları ile görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.Karadağ, E., Korkmaz, T. ve Çalışkan, N. (2007). Hayat bilgisi öğretiminde drama yönteminin etkililiğinin bilişsel alan basamaklarına göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 179-195.Karakaya, N. (2007). İlköğretimde drama ve örnek bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139.Küçükahmet, L. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri, (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Maden, S. (2010). Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 259-274.Ozdemir, S. M. ve Cakmak, A. (2008). The Effect of Drama Education on Prospective Teachers' Creativity. International Journal of Instruction, 1(1), 13-30.Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pagem A yayıncılık, Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler öğretiminde ilke, strateji, yöntem ve teknikler. G. Can (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi (s.73-88) içinde. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.Taşdemir, M. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme:(program, öğretim, yönetim ve değerlendirme), (2.Baskı). Ankara: Ocak Yayınları.Taşkaya, S. M. (2017). Dil ve edebiyat öğretim yöntemleri. Ahmet A. (Ed.), Dil ve edebiyat öğretimi-I (özel öğretim yöntemleri) (s. 99-197)içinde. Elazığ: Asos Yayınları.Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim, 22(107), 28- 35.Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü, (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 39 - 50, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akyol, H. (2008). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri, (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.Bolton, G. (1985). Changes in thinking about drama in education. Theory into practice, 24(3), 151-157.Erginer, E. (2008). Öğretimi planlama uygulama ve değerlendirme: etkinlik öğretimi temelli yaklaşım. Ankara: Öğreti Akademi Yayınları. İşyar, Ö. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde drama kullanımına ilişkin yeterlilik algıları ve drama kavramına yönelik metaforları ile görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.Karadağ, E., Korkmaz, T. ve Çalışkan, N. (2007). Hayat bilgisi öğretiminde drama yönteminin etkililiğinin bilişsel alan basamaklarına göre değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 179-195.Karakaya, N. (2007). İlköğretimde drama ve örnek bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139.Küçükahmet, L. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri, (26. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Maden, S. (2010). Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 259-274.Ozdemir, S. M. ve Cakmak, A. (2008). The Effect of Drama Education on Prospective Teachers' Creativity. International Journal of Instruction, 1(1), 13-30.Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pagem A yayıncılık, Sözer, E. (1998). Sosyal bilgiler öğretiminde ilke, strateji, yöntem ve teknikler. G. Can (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi (s.73-88) içinde. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları.Taşdemir, M. (2003). Eğitimde planlama ve değerlendirme:(program, öğretim, yönetim ve değerlendirme), (2.Baskı). Ankara: Ocak Yayınları.Taşkaya, S. M. (2017). Dil ve edebiyat öğretim yöntemleri. Ahmet A. (Ed.), Dil ve edebiyat öğretimi-I (özel öğretim yöntemleri) (s. 99-197)içinde. Elazığ: Asos Yayınları.Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim, 22(107), 28- 35.Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü, (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdarhan Musa Taşkaya 0000-0003-0618-0084

Muhammed Hüseyin Özer 0000-0003-0618-0084

Ethem İlhan Bu kişi benim 0000-0003-0618-0084

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taşkaya, S. M., Özer, M. H., & İlhan, E. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Drama Yöntemine İlişkin Görüşlerinin İncelemesi. Uluslararası Çocuk Edebiyatı Ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR), 2(2), 39-50.

International Journal of Children's Literature and Education Researches