Bu çalışmada, çocuk
edebiyatı yapıtlarının çocuğa göre olmasını sağlayan başat bir değişken olarak
eğitsel özellikler üzerinde durulmakta, eğitsel özelliklerin ne olduğu, çocuk
edebiyatı yapıtları üzerindeki önemi belirtilmekte ve eğitsel özellikler üzerinden
bir tartışma yürütülmektedir. Bu
doğrultuda, bu çalışmada şu sorulara yanıt verilmeye çalışılmıştır: Çocuk
kitaplarının temel amacı öğretme ve belletme midir? Çocuk kitaplarında öğüt ve
emir olmalı mıdır? Çocuk kitaplarında korku ve kaygı olmamalı mı yoksa başa
çıkılması gereken bir öğe olarak mı yer almalıdır? Çocuk kitaplarında ideolojik
söylemlerin yeri var mıdır? Çocuk kitaplarının cinsiyet ayrımcılığındaki
sorumluluğu nelerdir? Çocuk kitaplarının yaşam gerçekliği ile ilişki nasıl
olmalıdır? Çocuk kitapları geleneksel değerlerin, yaptırımcı yargıların, kuralların,
tek ve değişmez doğruların sözcülüğünü mü yapmalıdır? Çocuk kitaplarında
abartılmış merağın ve aşırı duygusal öğelerin yeri var mıdır? Çocuk
kitaplarında şiddet olmamalı mı yoksa başa çıkılması gereken bir öğe olarak mı
yer almalıdır?
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches