Yabancılara Türkçe öğretmek
amacıyla hazırlanmış setlerde modern ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. Bu
ölçütlerden bir tanesi de metinlerle birlikte kullanılan görsellerdir. Dil
öğretirken görseller önemli bir yere sahiptir ve öğrenmenin kalıcı hale gelmesine
yardımcı olur.
Bu araştırmanın
amacı, Yunus Emre Enstitüsü tarafından yabancılara Türkçe öğretmek amacıyla
hazırlanmış olan Yedi İklim Türkçe Öğretim seti B1-B2 düzey ders kitaplarındaki
görsellerle serbest okuma metinlerinin görsel bütünselliklerini incelemektir.
Çalışmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada verilerin
toplamasında doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler, metnin
içeriğini destekleyici görsel öğelerin kullanılması, görsel öğelerle metnin
içeriğinin tutarlı olması, görsel öğelerin sayfa içerisine etkili biçimde
yerleştirilmesi, görsel öğelerin teknik özellikler yönünden etkili açısından
analiz edilerek yorumlanmıştır. Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe Öğretim
seti B1 ve B2 düzeyi araştırma kapsamına alınmıştır. Çalışmada söz konusu bu
kitaptaki serbest okuma metinleriyle görsellerin ilişkileri incelenmek
istenmiştir. Diğer bir deyişle Yedi İklim Türkçe Öğretim B1- B2 kitaplarındaki
serbest okuma metinleriyle görsellerin bütünlük gösterip göstermedikleri
incelenmiş ve birbirlerini ne oranda destekledikleri tespit edilmeye
çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches