Bu
çalışmanın amacı, Çetin Öner’in “Mavi Kuşu Gören Var Mı? ”
ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanlarının çocuğa görelik ilkeleri açısından
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır:
1.
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların biçimsel özellikleri
(kapak, kağıt türü, sayfa düzeni, ciltleme, resim, boyut, harf karakteri ve
büyüklüğü) çocuğa göre midir?
2.
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların içerik
özellikleri (karakterler, konu, dil ve anlatım, izlek (tema) ve iletileri)
çocuğa göre midir?
3.
“Mavi
Kuşu Gören Var Mı?” ile “Kargalar Kara Değildi” adlı romanların eğitsel
özellikleri (öğretme ve belletme; öğüt ve emir; korku ve kaygı; ideolojik ve
dinsel söylemler; cinsiyet ayrımcılığı; tozpembe bir dünya; geleneksel
değerler, yaptırımcı yargılar ve kurallar; tek ve değişmez doğrular; abartılmış
merak ve duygusallık) çocuğa göre midir?
Bu başlıklar belirlenirken Sever
(2017)’ in “Çocuk ve Edebiyat” adlı eseri ile Çer (2014)’in “ Edebiyatta Çocuk
Gerçekliği ve Çocuğa Görelik İlkelerinin İncelenmesi” adlı tez çalışmasından
yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
International Journal of Children's Literature and Education Researches