As a late liberalized sector, airport ground services offers job and workplace conditions perceived at different levels by their employees. The basic point of this research is how these conditions were perceived by the employees, how these levels of perceptions affected the levels of employees' job satisfaction, commitment to the company and commitment to the line of work. Data were obtained from a sample of the working in İstanbul Atatürk and Sabiha Gökçen airports and interpreted through quantitative analysis. Employee job satisfaction in Ground handling services were determined by the variables of working conditions and the individual qualification; commitment to the company were significantly explained by the factors of working conditions, individual qualification, adequacy of the fee and team-spirit in the workplace; commitment to the line of work was explained by the factor of working conditions. The adequacy of the fee was percept low –lower than mid-point of scaling-. Rating on dimensions related to job and workplace conditions were differentiated by some demographics.
Havaalanı yer hizmetleri geç liberalleşen bir alan olarak çalışanlarına farklı düzeylerde algılanan iş ve işyeri koşulları sunmaktadır. Bu koşulların çalışanlar tarafından nasıl algılandığı, bu algılama seviyelerinin çalışanların iş doyumu, işletmeye ve iş koluna bağlılıkları üzerinde nasıl bir rol oynadığı bu araştırmanın temel hareket noktasıdır. İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen Havaalanlarında çalışanlardan oluşan bir örnek kitleden veri elde edilmiş ve nicel analiz yoluyla yorumlanabilir bilgilere ulaşılmıştır. Yer hizmetleri çalışanlarının iş doyumu, çalışma koşulları ve bireysel yetkinlik değişkenlerince; işletmeye bağlılık, çalışma koşulları, bireysel yetkinlik, ücretin yeterliliği ve işyerinde birliktelik değişkenlerince; iş koluna bağlılık ise çalışma koşulları değişkenlerince anlamlı ve önemli düzeyde açıklanmaktadır. Çalışanların iş ve işyeri ile ilgili değişkenlerden ücretin yeterliliğini orta değerin altında ve düşük olarak değerlendirdikleri görülmektedir. İş ve işyeri koşullarına dair algılamanın demografik bazı değişkenlere göre belli açılardan da farklılaştığı anlaşılmaktadır.
Diğer ID | JA79KJ94CV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Çalışma İlişkileri Dergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa çıkarılan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir.