Özellikle dijital çağımızda, küreselleşmenin ekonomik ve sosyal gelişmeler üzerindeki hayati etkisi düşünüldüğünde Avrupa Birliği istihdam edilebilirlik ve sosyal dayanışmayı temin eden akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme hedefleri ortaya koymuştur. Bu nedenle, tüm örgün, yaygın ve serbest öğrenme biçimlerini içinde barındıran ve şimdiye kadar alışık olduğumuz geleneksel eğitim yöntemlerini değiştiren hayat boyu öğrenme politikalarına yönelim sağlanmıştır. Demografik değişim, uyumsuz eşleşme, işin geleceği, sosyal dışlanma ve göç gibi konuların işgücü piyasalarına artan etkileri sebebiyle hayat boyu öğrenmeye duyulan ihtiyaç da artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı hayat boyu öğrenme kavramını ve kapsamını detaylı bir şekilde incelemek, hayat boyu öğrenme politikalarının tarihsel gelişimine bakarak önemini anlamak, Avrupa Birliği ve Türkiye’ye ilişkin verileri karşılaştırmalı biçimde göstermek ve Türkiye’nin gelecekteki hayat boyu öğrenme politikalarına yönelik öneriler sunmaktır. Bu araştırma çerçevesinde, ikincil kaynaklar kapsamında literatür taraması yapılmış, veriler incelenerek niceliksel analizlerde bulunulmuş ve bu doğrultuda niteliksel öneriler sunulmuştur.
Avrupa Birliği Türkiye Hayat Boyu Öğrenme İstihdam Edilebilirlik Beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 |
Çalışma İlişkileri Dergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa çıkarılan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir.