Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Boyu Öğrenme: Avrupa Birliği ve Türkiye Karşılaştırması

Yıl 2020, Cilt: 1 , 18 - 45, 15.01.2020

Öz

Özellikle dijital çağımızda, küreselleşmenin ekonomik ve sosyal gelişmeler üzerindeki hayati etkisi düşünüldüğünde Avrupa Birliği istihdam edilebilirlik ve sosyal dayanışmayı temin eden akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme hedefleri ortaya koymuştur. Bu nedenle, tüm örgün, yaygın ve serbest öğrenme biçimlerini içinde barındıran ve şimdiye kadar alışık olduğumuz geleneksel eğitim yöntemlerini değiştiren hayat boyu öğrenme politikalarına yönelim sağlanmıştır. Demografik değişim, uyumsuz eşleşme, işin geleceği, sosyal dışlanma ve göç gibi konuların işgücü piyasalarına artan etkileri sebebiyle hayat boyu öğrenmeye duyulan ihtiyaç da artış göstermiştir. Bu çalışmanın amacı hayat boyu öğrenme kavramını ve kapsamını detaylı bir şekilde incelemek, hayat boyu öğrenme politikalarının tarihsel gelişimine bakarak önemini anlamak, Avrupa Birliği ve Türkiye’ye ilişkin verileri karşılaştırmalı biçimde göstermek ve Türkiye’nin gelecekteki hayat boyu öğrenme politikalarına yönelik öneriler sunmaktır. Bu araştırma çerçevesinde, ikincil kaynaklar kapsamında literatür taraması yapılmış, veriler incelenerek niceliksel analizlerde bulunulmuş ve bu doğrultuda niteliksel öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aksoy, Mustafa. (2013). Kavram Olarak Hayat Boyu Öğrenme ve Hayat Boyu Öğrenmenin Avrupa Birliği Serüveni. Bilig 64. 23-48.
  • Avrupa Komisyonu. (1999). The Bologna Declaration of 19 June 1999. Erişim: https://www.eurashe.eu/library/bologna_1999_bologna-declaration-pdf/
  • Avrupa Komisyonu. (2000). A Memorandum on Lifelong Learning. Erişim: https://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf
  • Avrupa Komisyonu. (2001). Report from the Commission. The Concrete Future Objectives of Education and Training Systems. Erişim: http://www.aic.lv/ace/ace_disk/Bologna/contrib/EU/report%20on%20the%20concrete%20objectives%20of%20ed%20sys.pdf
  • Avrupa Komisyonu. (2002a). European Benchmarks in Education and Training: Follow-up to the Lisbon European Council. Erişim: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2002:0629:FIN:EN:PDF
  • Avrupa Komisyonu. (2002b). The Copenhagen Declaration. Erişim: http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/copenahagen_declaration_en.pdf
  • Avrupa Komisyonu. (2005). Working Together for Growth and Jobs. A New Start for the Lisbon Strategy. Erişim: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2005:0024:FIN:EN:PDF
  • Avrupa Komisyonu. (2006). Implementing The Community Lisbon Programme: Fostering Entrepreneurial Mindsets Through Education And Learning. Erişim: http://aei.pitt.edu/42889/1/com2006_0033.pdf
  • Avrupa Komisyonu. (2008). Questioning the European indicator of adult participation in lifelong learning. University of Nottingham.
  • Avrupa Komisyonu. (2010a). EUROPE 2020: A Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth. Erişim: https://ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf
  • Avrupa Komisyonu. (2010b). Joint Report on Social Protection and Social Inclusion 2010. Belçika.
  • Avrupa Komisyonu (2019a). European Policy Cooperation (ET 2020 framework). Erişim: https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_en
  • Avrupa Komisyonu. (2019b). Turkey 2019 Report. Erişim: https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/20190529-turkey-report.pdf
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa Birliği'ne Üyelik Sürecinde Türkiye'de Yaşam Boyu Eğitim Politikaları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 30(2), 139- 173.
  • Boud. D. Middleton. H. (2003). Learning From Others at Work: Communities of Practice and Informal Learning. Journal of Workplace Learning. 15 (5), 194- 202.
  • CEDEFOP. (2002). Innovations in lifelong learning. Capitalising on ADAPT. Belçika.
  • Doukas, C. (2002). Learning Cities/ Region in the Framework of Lifelong Learning. Integrating Lifelong Learning Perspectives içinde (281- 288). UNESCO Institute for Education.
  • Dünya Bankası. (2003). Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy: Challenges for Developing Countries. Washington D.C.
  • EfVET, Declaration of the joint Vocational Education and Training providers on the contribution of Vocational Education and Training to the EU 2020 strategy.
  • Eğitim Reformu Girişimi. (2012). Meslek Eğitiminde Kalite İçin İşbirliği. Mesleki ve Teknik Eğitimde Güncelleştirilmiş Durum Analizi. İstanbul: İmak Ofset Basım Yayın San. Ve Tic. Ltd. Şti.
  • ETF. (2013). Turkey Review of Human Resources Development. İtalya.
  • Guégot, Françoise. (2009). Développement de L’orientation Professionnelle Tout Au Long De La Vie : Rapport au Premier Ministre. Erişim: https://sofia.medicalistes.fr/spip/IMG/pdf/Developpement_de_l_orientation_professionnelle_tout_au_long_de_la_vie.pdf
  • Güleç, İ. Çelik, S. Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education. 2/3, 34- 48.
  • Gvaramadze, I. (2007). Lifelong Learning (LLL): It is never too soon ot too late for learning. Erişim: http://www.projects.aegee.org/educationunlimited/files/Lifelong_Learning_brief.pdf
  • Halimi, S. (2005). Lifelong Learning for Equity and Social Cohesion: A New Challenge For Higher Education. C. McIntosh (Ed.), PERSPECTIVES ON DISTANCE EDUCATION: Lifelong Learning and Distance Higher Education içinde (11-22). UNESCO/ COL.
  • Institut National de la Jeunesse et de l’Education Populaire. (2012). La formation tout au long de la vie. Erişim: https://www.yumpu.com/fr/document/view/35742814/la-formation-tout-au-long-de-la-vie-injep
  • IOE ve BIAC. (2010). Lifelong Learning Strategy- G20 Meeting. Erişim: http://biac.org/wp-content/uploads/2014/05/09-2010-03-IOE-Strategy-on-Lifelong-Learning.pdf
  • Klasen, Stephan. Social Exclusion, Children, and Education: Conceptual and Measurement Issues. Erişim: http://www.oecd.org/education/innovation-education/1855901.pdf
  • Knapper, Christopher. (2006). Lifelong Learning Means Effective and Sustainable Learning: Reasons, Idea, Concrete Measures. Erişim: https://epale.ec.europa.eu/en/resource-centre/content/lifelong-learning-means-effective-and-sustainable-learning-reasons-ideas
  • Rapport public thématique. (2008). La formation professionnelle tout au long de la vie. Erişim: https://www.vie-publique.fr/sites/default/files/rapport/pdf/084000627.pdf
  • Livingstone, D. W. Mirchandani, K. Sawchuk, P. H. (2008). The Future of Lifelong Learning and Work:Critical Perspectives, 13- 26. Rotterdam/ TAIPEI: Sense Publishers.
  • Majumdar, S. (2009) Emerging Generic Skills for Employability in the Knowledge Society. Erişim: https://www.researchgate.net/publication/228758406_Emerging_generic_skills_for_employability_in_the_knowledge_society'/related
  • Medel- Anonuevo, C. Ohsako, T. Mauch, W. (2001). Revisiting Lifelong Learning for the 21st Century. UNESCO Institute for Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2010). Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi ve 2009- 2013 Dönemi Hayat Boyu Öğrenme Faaliyet Planı. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013), Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Belgesi ve Eylem Planı (Taslak) 2013- 2017.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014). Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü.
  • Mülga Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı. (2016). Beceriler Ö nemlidir: Yetişkin Becerileri Araştırmasının Kapsamlı Sonuçları Türkiye Ülke Notu. Erişim: https://www.oecd.org/skills/piaac/Skills-Matter-Turkey-Turkish-version.pdf
  • OECD. (2012). Education Today 2013: The OECD Percpective. OECD Publishing.
  • Peng, W. (2002). Globalization, Lifelong Learning and Response of the Universities. C. Medel-Añonuevo (Ed.), Integrating Lifelong Learning Perspectives içinde (128- 133). UNESCO Institute for Education.
  • Pieck, E. (2002). Lifelong Learning and Work in Developing Countries. Integrating Lifelong Learning Perspectives içinde (113- 125). UNESCO Institute for Education.
  • Romijn, C. (2002). Combining the World of Work with the World of Education. C. Medel-Añonuevo (Ed.), Integrating Lifelong Learning Perspectives içinde (135- 140). UNESCO Institute for Education.
  • Storen, L. (2013). Who Attends work-related training five years after graduation? A comparison across European countries. International Journal of Lifelong Education. 32 (2), 165- 189.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı. (2019). On Birinci Kalınma Planı (2019-2023). Erişim: http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf
  • UNESCO. (1996). Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century. Learning: The Treasure Within. Fransa: United Nations Educational.
  • Van Der Heijden, B. Boon, J. Van Der Klink, M. Meijs, E. (2009). Employability Enhancement Through Formal and Informal Learning An Emprical Study among Dutch Non- academic University Staff Members, 1-37.
  • Vos, Arjen. (2008). Human Resource Development Country Analysis for Turkey, ETF Working Paper. Erişim: http://www.etf.europa.eu/pubmgmt.nsf/(getAttachment)/A09AFBBBE2E5270EC12574B90057A75E/$File/NOTE7J5LQL.pdf
  • Yorke, M. (2006). Employability in higher education: what it is- what it is not. Learning & Employability. Series One. The Higher Education Academy.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesli Urhan

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1

Kaynak Göster

APA Urhan, N. (2020). Hayat Boyu Öğrenme: Avrupa Birliği ve Türkiye Karşılaştırması. Çalışma İlişkileri Dergisi, 1, 18-45.

Çalışma İlişkileri Dergisi, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa çıkarılan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel bir dergidir.