Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Okul Sağlığı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Analizi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de okul sağlığı üzerine yapılan lisansüstü tez çalışmalarında nasıl bir eğilimin olduğunun
belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Türkiye’de okul sağlığı üzerine yapılan lisansüstü tez
çalışmaları meta-sentez yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 1978- 2021 yılları arasında yapılan
22 yüksek lisans tezi, 5 doktora tezi ve 5 tıpta uzmanlık tezi olmak üzere toplam 32 çalışma analiz edilmiştir.
Yapılan tezlerin tespit edilmesinde ve seçilmesinde Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Tarama
Merkezi veri tabanından yararlanılmıştır. Araştırmada geçerlilik ve güvenirliğin sağlaması amacıyla araştırmanın
amacı ve araştırma soruları açık bir şekilde ifade edilmiş ve veri toplama metodu için ölçütler geliştirilmiştir.
Yapılan tezlerden elde edilen veriler; okul sağlığı ile ilgili hedeflenen amaçlar, araştırmaların yapıldığı iller,
örneklem grubu, kullanılan yöntem, veri toplama araçları, araştırmalarda elde edilen sonuçlar ve araştırmacıların
önerileri açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler tablo ve grafiklerden yararlanılarak yorumlanmıştır.
Araştırmada okul sağlığı ile ilgili yapılan tezlerin en çok; öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin okul sağlığına
etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildiği tespit edilmiştir.

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Öz

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Öz

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 42 - 61, 30.06.2021

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Rasim Tösten Bu kişi benim

Necmettin Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tösten, R., & Fırat, N. (2021). Türkiye’de Okul Sağlığı Üzerine Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarının Analizi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 42-61.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.