Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 34 - 45, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • AÇEV, (2007). Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma için Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.
  • Akan, D. (2013). Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı, Can, N. (Editör). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A.& Yaşar, M. C. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Ardıç, Ü. Ü. (2011). Okul öncesi eğitiminde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygül Yalçın, F.& Yalçın, M. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17(1), 367-383. doi: 10.17051/ilk online, 2020.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. 8.
  • Patton M. Q. (2002). “Qualitative Evaluation and Research Methods”, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Ramazan, O. (2007) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Ortam”, Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular (Ed. A. Oktay; Unutkan, Ö.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • Şişman, M. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi, Yıl: 2010. S. 93- 95,175,186,191,210-211.
  • Temel, F. Okul Öncesi Eğitime Giriş, Eskişehir; Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Okul Öncesi Lisans Programı Yayınları, Yayın No:1841, Yıl: 2009. S. 55.
  • Ülküer, N,S. (1985). Dünya’da ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılması, İstanbul; YA – PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 34 - 45, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • AÇEV, (2007). Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma için Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.
  • Akan, D. (2013). Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı, Can, N. (Editör). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A.& Yaşar, M. C. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Ardıç, Ü. Ü. (2011). Okul öncesi eğitiminde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygül Yalçın, F.& Yalçın, M. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17(1), 367-383. doi: 10.17051/ilk online, 2020.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. 8.
  • Patton M. Q. (2002). “Qualitative Evaluation and Research Methods”, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Ramazan, O. (2007) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Ortam”, Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular (Ed. A. Oktay; Unutkan, Ö.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • Şişman, M. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi, Yıl: 2010. S. 93- 95,175,186,191,210-211.
  • Temel, F. Okul Öncesi Eğitime Giriş, Eskişehir; Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Okul Öncesi Lisans Programı Yayınları, Yayın No:1841, Yıl: 2009. S. 55.
  • Ülküer, N,S. (1985). Dünya’da ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılması, İstanbul; YA – PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 34 - 45, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • AÇEV, (2007). Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma için Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.
  • Akan, D. (2013). Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı, Can, N. (Editör). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A.& Yaşar, M. C. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Ardıç, Ü. Ü. (2011). Okul öncesi eğitiminde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygül Yalçın, F.& Yalçın, M. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17(1), 367-383. doi: 10.17051/ilk online, 2020.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. 8.
  • Patton M. Q. (2002). “Qualitative Evaluation and Research Methods”, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Ramazan, O. (2007) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Ortam”, Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular (Ed. A. Oktay; Unutkan, Ö.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • Şişman, M. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi, Yıl: 2010. S. 93- 95,175,186,191,210-211.
  • Temel, F. Okul Öncesi Eğitime Giriş, Eskişehir; Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Okul Öncesi Lisans Programı Yayınları, Yayın No:1841, Yıl: 2009. S. 55.
  • Ülküer, N,S. (1985). Dünya’da ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılması, İstanbul; YA – PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.

Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılmasına Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 34 - 45, 31.12.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik yaşanan problemleri tespit etmek ve çözümler geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021
eğitim-öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerine bağlı resmî bağımsız anaokullarında ve anasınıfı bulunan
okullarda çalışan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik sorunlar ve çözüm önerilerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Tesadüfi yöntemle seçilmiş okul
öncesi öğretmenleri arasından gönüllülük esasına göre görüşme formu uygulanmıştır.
Yapılan çalışmanın sonucunda katılımcılar, okulların bütçe problemleri okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik sorunların başından gelmektedir. Katılımcı öğretmenlerin ço¬ğunluğu, ailelerin okul öncesi eğitime
yeterince destek vermemesi ve ilgi göstermemesi ne¬deniyle, eğitim sürecinde bir takım problemler yaşadığını
ifade etmektedirler. Aynı zamanda “öğretmenler, okul öncesi eğitim sürecinde yaşanılan problemlerin çözümüne
yönelik olarak okul öncesi eğitimin finansmanının devlet tarafından karşılanması, ailelerin bilinçlendirilmesi ve
okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması gerektiğine yönelik birtakım önerilerde bulunmuşlardır.

Kaynakça

  • AÇEV, (2007). Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma için Erken Çocukluk Eğitimi: Önemi, Yararları ve Yaygınlaştırma Önerileri.
  • Akan, D. (2013). Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı, Can, N. (Editör). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A.& Yaşar, M. C. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Ardıç, Ü. Ü. (2011). Okul öncesi eğitiminde kalitenin geliştirilmesine ilişkin idareci, öğretmen ve veli görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aygül Yalçın, F.& Yalçın, M. (2020). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı ili örneği. İlköğretim Online, 17(1), 367-383. doi: 10.17051/ilk online, 2020.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Denizli ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis, Second Edition, London. 8.
  • Patton M. Q. (2002). “Qualitative Evaluation and Research Methods”, Sage Publication, 3. Edition, London.
  • Ramazan, O. (2007) “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Fiziksel Ortam”, Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular (Ed. A. Oktay; Unutkan, Ö.), İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
  • Şişman, M. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ankara; Pegem Akademi, Yıl: 2010. S. 93- 95,175,186,191,210-211.
  • Temel, F. Okul Öncesi Eğitime Giriş, Eskişehir; Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Okul Öncesi Lisans Programı Yayınları, Yayın No:1841, Yıl: 2009. S. 55.
  • Ülküer, N,S. (1985). Dünya’da ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılması, İstanbul; YA – PA Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ceylan Ziytak Bu kişi benim

Hüseyin Gürcan Kanat Bu kişi benim

Mehmet Gedikoğlu

Mehmet Deniz Akın

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ziytak, C., Kanat, H. G., Gedikoğlu, M., Akın, M. D. (2021). Okul Öncesi Eğitimin Yaygınlaştırılmasına Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 34-45.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.