kul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Zorunlu Eğitim Okul Öncesi Öğretmeni
kul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Zorunlu Eğitim Okul Öncesi Öğretmeni
kul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Zorunlu Eğitim Okul Öncesi Öğretmeni
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik yaşanan problemleri tespit etmek ve çözümler geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021
eğitim-öğretim yılında Diyarbakır merkez ilçelerine bağlı resmî bağımsız anaokullarında ve anasınıfı bulunan
okullarda çalışan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik sorunlar ve çözüm önerilerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Tesadüfi yöntemle seçilmiş okul
öncesi öğretmenleri arasından gönüllülük esasına göre görüşme formu uygulanmıştır.
Yapılan çalışmanın sonucunda katılımcılar, okulların bütçe problemleri okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına
yönelik sorunların başından gelmektedir. Katılımcı öğretmenlerin ço¬ğunluğu, ailelerin okul öncesi eğitime
yeterince destek vermemesi ve ilgi göstermemesi ne¬deniyle, eğitim sürecinde bir takım problemler yaşadığını
ifade etmektedirler. Aynı zamanda “öğretmenler, okul öncesi eğitim sürecinde yaşanılan problemlerin çözümüne
yönelik olarak okul öncesi eğitimin finansmanının devlet tarafından karşılanması, ailelerin bilinçlendirilmesi ve
okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması gerektiğine yönelik birtakım önerilerde bulunmuşlardır.
kul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Zorunlu Eğitim Okul Öncesi Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |