Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 326-337.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki problemli öğrenci davranışlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta problemli öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 225-269.
  • Çoban, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihlerini değerlendirme, Üniversite ve Toplum, 7(4)
  • Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve branş öğretmenlerinin ilköğretim 5.sınıflarda karşılaştıkları problemli davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Elban, L.(2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin problemli öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akadem.
  • Kapucuoğlu Tolunay, A. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları başetme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karakaş, B. N. (2005). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen problemli davranışlar ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Keleş, Z. (2010). İlköğretim okulları birinci kademe sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. H., Korkmaz, F., & Özkaya, G. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin problemli davranışlarla baş etme stratejilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(1).119-128.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin problemli davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41- 53.
  • Özmen Z.K. (2017). Öğretmenlerin, öğrencilerin problemli davranışlarında kullandıkları başa çıkma yöntemleri. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.8(4),55-71
  • Öztürk, B. (2002). Sınıfta problemli davranışların önlenmesi ve giderilmesi. E. Karip, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.118-153). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim 1.kademesinde sınıf içi problemli öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler, İstanbul.
  • Şentürk, E.(2010). İlköğretim okullarında sınıf içinde gözlenen problemli öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumlarının bazı değişkenler açısında incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 326-337.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki problemli öğrenci davranışlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta problemli öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 225-269.
  • Çoban, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihlerini değerlendirme, Üniversite ve Toplum, 7(4)
  • Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve branş öğretmenlerinin ilköğretim 5.sınıflarda karşılaştıkları problemli davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Elban, L.(2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin problemli öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akadem.
  • Kapucuoğlu Tolunay, A. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları başetme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karakaş, B. N. (2005). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen problemli davranışlar ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Keleş, Z. (2010). İlköğretim okulları birinci kademe sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. H., Korkmaz, F., & Özkaya, G. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin problemli davranışlarla baş etme stratejilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(1).119-128.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin problemli davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41- 53.
  • Özmen Z.K. (2017). Öğretmenlerin, öğrencilerin problemli davranışlarında kullandıkları başa çıkma yöntemleri. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.8(4),55-71
  • Öztürk, B. (2002). Sınıfta problemli davranışların önlenmesi ve giderilmesi. E. Karip, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.118-153). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim 1.kademesinde sınıf içi problemli öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler, İstanbul.
  • Şentürk, E.(2010). İlköğretim okullarında sınıf içinde gözlenen problemli öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumlarının bazı değişkenler açısında incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 326-337.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki problemli öğrenci davranışlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta problemli öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 225-269.
  • Çoban, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihlerini değerlendirme, Üniversite ve Toplum, 7(4)
  • Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve branş öğretmenlerinin ilköğretim 5.sınıflarda karşılaştıkları problemli davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Elban, L.(2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin problemli öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akadem.
  • Kapucuoğlu Tolunay, A. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları başetme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karakaş, B. N. (2005). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen problemli davranışlar ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Keleş, Z. (2010). İlköğretim okulları birinci kademe sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. H., Korkmaz, F., & Özkaya, G. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin problemli davranışlarla baş etme stratejilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(1).119-128.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin problemli davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41- 53.
  • Özmen Z.K. (2017). Öğretmenlerin, öğrencilerin problemli davranışlarında kullandıkları başa çıkma yöntemleri. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.8(4),55-71
  • Öztürk, B. (2002). Sınıfta problemli davranışların önlenmesi ve giderilmesi. E. Karip, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.118-153). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim 1.kademesinde sınıf içi problemli öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler, İstanbul.
  • Şentürk, E.(2010). İlköğretim okullarında sınıf içinde gözlenen problemli öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumlarının bazı değişkenler açısında incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.

Problemli Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi: Doküman İncelemesi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 31.12.2021

Öz

Çalışma problemli öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi kapsamında 2007-2020 yılları arasında yayınlanan
dokümanların incelemesi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışma verilerinin toplanması için son yıllarda problemli
öğrenci davranışları konusunda 2007-2020 yıllarında yayınlanan makaleler araştırılmıştır. Makaleleri aramada
Web of Science ve Google Akademik veri tabanları üzerinde tarama yapılarak 26 adet çalışmaya ulaşılmıştır.
Çalışmalar üzerinde yapılan ön inceleme sonucunda bulunan makalelerden 20 çalışma incelemeye alınmıştır.
Bulgular, tablo ve grafiklere aktarılarak sunulmuştur. Doküman incelenmesi tekniği ile elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuş, bu doğrultuda alt temalara ulaşılmıştır. İçerik analizi sonuçlarına göre “problemli öğrenci
davranışları”, “problemli öğrenci davranışlarının nedenleri”, “problemli öğrenci davranışları ile mücadele
yöntemleri”, “problemli öğrenci davranışları ile çözüm önerileri” olmak üzere dört temaya ayrılmıştır. İncelenen
dokümanlar neticesinde problemli davranışlar; sınıf kurallarına uymama, küfürlü konuşma, derste izinsiz
konuşma, çekingenlik, hiperaktivite ve dikkat eksikliği, şiddet içerikli televizyon programları izlenmesinden
kaynaklanan sorunlar (tehdit etme) gibi en sık problemli davranışlar olarak görülürken karşılaştıkları problemli
davranışlarla ilgili çözüm önerileri ise; ceza ve ödül verme, uyarma, görmemezlikten gelme, öğrencilere daha
samimi davranma, öğrencileri etkinliklerle kaynaştırma, rehberlik servisi, görev verme, öğrencileri kendisine
yakın yerde oturtma, oyun oynatma olduğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39(39), 326-337.
  • Alkaş, B. (2010). İlköğretim öğrencileri arasındaki problemli öğrenci davranışlarının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta problemli öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 225-269.
  • Çoban, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin eğitim sürecine ilişkin felsefi tercihlerini değerlendirme, Üniversite ve Toplum, 7(4)
  • Danalıoğlu, G. (2009). Sınıf ve branş öğretmenlerinin ilköğretim 5.sınıflarda karşılaştıkları problemli davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Elban, L.(2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin problemli öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ergün, M. (2014). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akadem.
  • Kapucuoğlu Tolunay, A. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları başetme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Karakaş, B. N. (2005). İlköğretim birinci kademe öğrencilerinde gözlenen problemli davranışlar ve öğretmenlerin bunlarla başa çıkma yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Keleş, Z. (2010). İlköğretim okulları birinci kademe sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminin karşılaştıkları problemli öğrenci davranışları ve bu davranışlarla baş etme yöntemleri. Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, N. H., Korkmaz, F., & Özkaya, G. (2009). İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin problemli davranışlarla baş etme stratejilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 8(1).119-128.
  • Nezihoğlu, G. Ö. ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin problemli davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41- 53.
  • Özmen Z.K. (2017). Öğretmenlerin, öğrencilerin problemli davranışlarında kullandıkları başa çıkma yöntemleri. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.8(4),55-71
  • Öztürk, B. (2002). Sınıfta problemli davranışların önlenmesi ve giderilmesi. E. Karip, (Ed.), Sınıf yönetimi (ss.118-153). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim 1.kademesinde sınıf içi problemli öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler, İstanbul.
  • Şentürk, E.(2010). İlköğretim okullarında sınıf içinde gözlenen problemli öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen tutumlarının bazı değişkenler açısında incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sedat Bingöl Bu kişi benim

Hüseyin Malçok Bu kişi benim

Serap Ünver Ortaç Bu kişi benim

Mehmet Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bingöl, S., Malçok, H., Ünver Ortaç, S., Bozkurt, M. (2021). Problemli Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi: Doküman İncelemesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 68-80.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.