Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Velilerin Covid-19 Salgını Sürecinde Eğitim Kurumlarının Öğrenci Sağlığı Ve Güvenliği Konusunda Alacakları Tedbirlere İlişkin Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 1 - 7, 30.06.2022

Öz

Bu araştırma velilerin Covid-19 salgını sürecinde eğitim kurumlarının öğrenci sağlığı ve güvenliği konusunda
alacakları tedbirlere ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma ile ülkemizin eğitim kurumların
ki eksikliklerin belirlenmesi ve giderilmesi için gerekli önlemlerin alınması beklenmektedir. Böylece
öğrencilerimizin, gelecek dönemlerde sağlıklı ve güvenli okul ortamında eğitim ve öğretime devam edebilmeleri
ve sağlık acısından herhangi bir sorun yaşanmamasına olanak tanıyacaktır. Araştırmada olgu bilim deseni yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bağlar ilçe sınırları içerisinde yer alan
ilköğretim okullarında okuyan öğrenci velilerinden oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile ilköğretim okullarında
okuyan 28 öğrenci velisinden elde edilmiştir. Veri toplama sürecinin detaylı bir şekilde anlatılmasıyla ve
katılımcıların verdiği cevaplardan doğrudan alıntılar verilmek suretiyle geçerlik ve güvenirlik sağlanmaya
çalışılmıştır.
Yapılan çalışma sonucunda velilerin çoğunluğu eğim kurumlarında alınan tedbirlerin yetersiz olduğu konusunda
birleştikleri görülmüştür. Katılımcılar okulun genel anlamda dezenfekte edilmediği, sınıfların kalabalık olduğu,
maske kullanımına yeterli özen gösterilmediği, sınıfların düzenli bir şekilde temizlenmediği, hijyen
malzemelerinin ve hijyen için çalışan personelin eksik olduğu ve kantinlerin gereken şekilde denetlenmediği gibi
ifadeler ön plana çıkmıştır. Ayrıca velilerin tedbirlere yönelik önerileri alındı. Veliler hem kendilerinin hem de
öğrencilerinin tedbirlere ilişkin bilgilendirmelerin yapılmasını beklediklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akın, L (2014). “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun İş Verenin Hukuki Sorumluluğuna Etkisi”, MÜHFD, Prof. Dr. Ali Rıza Okur’a Armağan, Cilt 20, Sayı 1, 2014, s. 657-673.
  • Aldemir, C. ve Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236. Altunel, M. ve Özoğul, E. T. (2020). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması.
  • Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Dağcıoğlu, B. F. ve Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüs’ün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığnın ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 29, 1-10.
  • Gültekin, M. (2007). Dünyada ve Türkiye'de ilköğretimdeki yönelimler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 477-502.
  • Gültekin, M. (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Ankara: Pegem Akademi. İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. Retrieved form https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020). The outbreak of COVID-19: An overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83(3), 217-220.
  • Yalçın, H., Dai, H., ve Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 1 - 7, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Akın, L (2014). “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun İş Verenin Hukuki Sorumluluğuna Etkisi”, MÜHFD, Prof. Dr. Ali Rıza Okur’a Armağan, Cilt 20, Sayı 1, 2014, s. 657-673.
  • Aldemir, C. ve Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236. Altunel, M. ve Özoğul, E. T. (2020). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması.
  • Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Dağcıoğlu, B. F. ve Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüs’ün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığnın ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 29, 1-10.
  • Gültekin, M. (2007). Dünyada ve Türkiye'de ilköğretimdeki yönelimler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 477-502.
  • Gültekin, M. (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Ankara: Pegem Akademi. İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. Retrieved form https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020). The outbreak of COVID-19: An overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83(3), 217-220.
  • Yalçın, H., Dai, H., ve Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 1 - 7, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Akın, L (2014). “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun İş Verenin Hukuki Sorumluluğuna Etkisi”, MÜHFD, Prof. Dr. Ali Rıza Okur’a Armağan, Cilt 20, Sayı 1, 2014, s. 657-673.
  • Aldemir, C. ve Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236. Altunel, M. ve Özoğul, E. T. (2020). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması.
  • Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Dağcıoğlu, B. F. ve Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüs’ün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığnın ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 29, 1-10.
  • Gültekin, M. (2007). Dünyada ve Türkiye'de ilköğretimdeki yönelimler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 477-502.
  • Gültekin, M. (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Ankara: Pegem Akademi. İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. Retrieved form https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020). The outbreak of COVID-19: An overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83(3), 217-220.
  • Yalçın, H., Dai, H., ve Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 1 - 7, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Akın, L (2014). “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun İş Verenin Hukuki Sorumluluğuna Etkisi”, MÜHFD, Prof. Dr. Ali Rıza Okur’a Armağan, Cilt 20, Sayı 1, 2014, s. 657-673.
  • Aldemir, C. ve Avşar, M. N. (2020). Pandemi döneminde dijital vatandaşlık uygulamaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 148-169.
  • Allen, J., Rowan, L., & Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236. Altunel, M. ve Özoğul, E. T. (2020). 5 soru: Koronavirüs salgınında veliler.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması.
  • Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Budak, F. ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, 1, 62-79.
  • Dağcıoğlu, B. F. ve Keskin, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde Türkiye, Avrupa ve Amerika verilerinin karşılaştırılması: kesitsel bir çalışma. Ankara Med J, 2, 360-369.
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüs’ün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: milli eğitim bakanlığnın ve yükseköğretim kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 29, 1-10.
  • Gültekin, M. (2007). Dünyada ve Türkiye'de ilköğretimdeki yönelimler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 477-502.
  • Gültekin, M. (2020). Cumhuriyet dönemi ilkokul programları. Ankara: Pegem Akademi. İnci Kuzu, Ç. (2020). COVİD-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 505-527.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. World Health Organization. Retrieved form https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus2019.
  • Wu, Y. C., Chen, C. S., & Chan, Y. J. (2020). The outbreak of COVID-19: An overview. Journal of Chinese Mediacal Association, 83(3), 217-220.
  • Yalçın, H., Dai, H., ve Erkoç, E. (2020). Ebeveynlerin virüs salgınına ilişkin duygu durumları ve çocuklara etkileri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(9), 128-142.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erol Kaplan Bu kişi benim

Derya Kaplan Bu kişi benim

Ömer Kutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kaplan, E., Kaplan, D., & Kutlu, Ö. (2022). Velilerin Covid-19 Salgını Sürecinde Eğitim Kurumlarının Öğrenci Sağlığı Ve Güvenliği Konusunda Alacakları Tedbirlere İlişkin Görüşleri. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(4), 1-7.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.