Sendikalar gücünü, üyelerin sendikaya örgütsel bağlılıklarından ve sendikadan duydukları memnuniyet
ilişkisinden almaktadır. Sendikaların devamlılık arz edebilmesi için sendika üyelerinin sendikaya duydukları
memnuniyet ve örgütsel bağlılık ilişkisi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı,öğretmenlerin duydukları
memnuniyetin sendika ile olan örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkiyi sorgulamaktır.
Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez Kayapınar ilçesinde sendikaya üye
olan 2104 öğretmenden oluşmaktadır.Basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 29’u kadın 71’i erkek olmak üzere
toplam 100 öğretmen araştırmada yer almıştır. Araştırma kapsamındaki öğretmenlere demografik değişkenler,
memnuniyet ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği ile alakalı sorular içeren 105 tane form dağıtılmış ancak bunlardan
100’ü değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın verileri Emhan ve Gök (2011) tarafından geliştirilen
“Memnuniyet Ölçeği”, Allen ve Meyer (1990) tarafından geliştirilen Bilgin (2003) tarafından Türkçe
uyarlamasının yapılan“Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”
aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde
değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin sendika memnuniyeti ile örgütsel bağlılıkları arasında cinsiyet, yaş ve
üye oldukları sendika değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca sendika üyelerinin memnuniyeti
ile örgütsel bağlılıkları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4 |