Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Sendika Memnuniyeti İle Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 20 - 29, 30.06.2022

Öz

Sendikalar gücünü, üyelerin sendikaya örgütsel bağlılıklarından ve sendikadan duydukları memnuniyet
ilişkisinden almaktadır. Sendikaların devamlılık arz edebilmesi için sendika üyelerinin sendikaya duydukları
memnuniyet ve örgütsel bağlılık ilişkisi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı,öğretmenlerin duydukları
memnuniyetin sendika ile olan örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkiyi sorgulamaktır.
Araştırmanın evreni 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili merkez Kayapınar ilçesinde sendikaya üye
olan 2104 öğretmenden oluşmaktadır.Basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 29’u kadın 71’i erkek olmak üzere
toplam 100 öğretmen araştırmada yer almıştır. Araştırma kapsamındaki öğretmenlere demografik değişkenler,
memnuniyet ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeği ile alakalı sorular içeren 105 tane form dağıtılmış ancak bunlardan
100’ü değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın verileri Emhan ve Gök (2011) tarafından geliştirilen
“Memnuniyet Ölçeği”, Allen ve Meyer (1990) tarafından geliştirilen Bilgin (2003) tarafından Türkçe
uyarlamasının yapılan“Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”
aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde; aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde
değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca araştırmada, t-testi, ANOVA testi korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda; öğretmenlerin sendika memnuniyeti ile örgütsel bağlılıkları arasında cinsiyet, yaş ve
üye oldukları sendika değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca sendika üyelerinin memnuniyeti
ile örgütsel bağlılıkları arasında düşük düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB), Sendikal İstatistikler, Ocak 2013- Ocak2021 https://www.ailevecalisma.gov.tr/istatistikler/calisma-hayatiistatistikleri/sendikalistatistikler/isci-sayilari-ve-sendikalarin-uye-sayilari-hakkindatebligler/ (Erişim Tarihi:10.03.2022).
  • Al-Ajmi, Rashed (2006),“The effect of gender on job satisfaction and organizational commitment in kuwait” International Journal of Management, Vol. 23, No. 4, p.838- 842.
  • Allen, Natalie J. &Grisaffe, Douglas B. (2001), “Employee commitment to the organization and customer reactions: mapping the linkages”, Human Resource Management Review , Vol. 11, p.211-212.
  • Allen, Natalie J. ve John P. MEYER; (1990), “Themeasurementandantecedents of affective, continuanceandnormatithecommitmenttotheorganization”, Journal of OccupationalPsychology, (63).
  • Bacanlı, H. (2002). Psikolojik kavram analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay, R. (2000). Yöneticilerde ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bamberger, PandKluger, A. (1999) “Theantecedentsandconsequences of unioncommitment: a meta-analysisbamberger”, Academy of Management Journal, 42 (3), s. 304.
  • Bilgin, L.S. (2003). Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi 5(4), (14).
  • Bilgin, S.L. (2003). ‘Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması’, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4) 12-31
  • Bolat, Oya İnci - Bolat, Tamer (2008), “Otel işletmelerinde örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık ilişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 11, Sayı 8.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çetinkaya, Fevziye - Ünalan, Demet - Özyurt, Özcan - Kayabaşı, Aydemir (2006), “Bir üniversite hastanesinde çalışan sekreterlerin iş memnuniyeti”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1, s. 1-17.
  • Demirtaş H. vd. (2015). Sendikal vatandaşlık davranışı ve sendikal kimlik ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Trakya Üniversitesi Eğtim Fakültesi Dergisi. 5(2). 77-93.
  • Dirani, Khalil M. (2009), “Measuringthelearningorganizationculture, organizationalcommitmentandjobsatisfactionınthelebanesebankingsector”, Human esource Development International, Vol. 12, No. 2, p.69-84.
  • Durna, Ufuk - Eren, Veysel (2005), “Üç bağlılık unsuru açısından örgütsel bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, s.210-219.
  • Dursun S. (2014). Üniversites Öğrencilerinin sendikalara yönelik tutumları. Sosyoloji konferansları, İstanbul ISS.49. 33-46.
  • Duygulu, Sergül - Korkmaz, Fatoş (2008), “Hemşirelerin örgüte bağlılığı, iş doyumları ve işten ayrılma nedenleri”, C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, s.9- 20.
  • Eskildsen, Jacob K. - Dahlgaard, Jens J. (2000), “A casual model foremployeesatisfaction”, Total Quality Management, Vol. 11, No.8, p.1081-1094
  • Etci H. &Kağnıcıoğlu D. (2017). Kamuda Taşeron olarak çalışan işçilerin sendikal algısı: Eskişehir örneği. Calisma ve Toplum . 2017, Vol. 52 Issue 1, p75-105. 31p.
  • Gelade, Garry A. - Young, Stephen (2005), “Test of A Service Profit Chain Model InTheretailbankingsector”, journal of occupationalandorganizationalpsychology, Vol. 78, p.1-22.
  • George, D. &Mallery, M. (2010). SPSS forwindows step by step: a simpleguideandreference, 17.0update (10a ed.).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, G.M. (2017), İç müşteri memnuniyetinin şirket başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Matzler, Kurt - Renzl, Birgit (2007), “Personalitytraits, employeesatisfactionandaffectivecommitment”, Total Quality Management, Vol. 18 No. 5, p.589-598.
  • Meyer, John P. - Allen, Natalie J. (1991), “A three-componentconceptualization of organizationalcommitment”, Human Resource Management Review, Vol. 1, No. 1, p.61-89.
  • Sığrı, Ünsal (2007), “İş görenlerin örgütsel bağlılıklarının meyer ve allen tipolojisiyle analizi: kamu ve özel sektörde karşılaştırmalı bir araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.261-278.
  • Yalçın, Azmi - İplik, Fatma Nur (2008), “A grubu seyahat acentelerinde çalışanların örgütsel bağlılıklarını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Adana İli Örneği”, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 1. s.483-500.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 20 - 29, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB), Sendikal İstatistikler, Ocak 2013- Ocak2021 https://www.ailevecalisma.gov.tr/istatistikler/calisma-hayatiistatistikleri/sendikalistatistikler/isci-sayilari-ve-sendikalarin-uye-sayilari-hakkindatebligler/ (Erişim Tarihi:10.03.2022).
  • Al-Ajmi, Rashed (2006),“The effect of gender on job satisfaction and organizational commitment in kuwait” International Journal of Management, Vol. 23, No. 4, p.838- 842.
  • Allen, Natalie J. &Grisaffe, Douglas B. (2001), “Employee commitment to the organization and customer reactions: mapping the linkages”, Human Resource Management Review , Vol. 11, p.211-212.
  • Allen, Natalie J. ve John P. MEYER; (1990), “Themeasurementandantecedents of affective, continuanceandnormatithecommitmenttotheorganization”, Journal of OccupationalPsychology, (63).
  • Bacanlı, H. (2002). Psikolojik kavram analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay, R. (2000). Yöneticilerde ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bamberger, PandKluger, A. (1999) “Theantecedentsandconsequences of unioncommitment: a meta-analysisbamberger”, Academy of Management Journal, 42 (3), s. 304.
  • Bilgin, L.S. (2003). Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi 5(4), (14).
  • Bilgin, S.L. (2003). ‘Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması’, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4) 12-31
  • Bolat, Oya İnci - Bolat, Tamer (2008), “Otel işletmelerinde örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık ilişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 11, Sayı 8.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çetinkaya, Fevziye - Ünalan, Demet - Özyurt, Özcan - Kayabaşı, Aydemir (2006), “Bir üniversite hastanesinde çalışan sekreterlerin iş memnuniyeti”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1, s. 1-17.
  • Demirtaş H. vd. (2015). Sendikal vatandaşlık davranışı ve sendikal kimlik ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Trakya Üniversitesi Eğtim Fakültesi Dergisi. 5(2). 77-93.
  • Dirani, Khalil M. (2009), “Measuringthelearningorganizationculture, organizationalcommitmentandjobsatisfactionınthelebanesebankingsector”, Human esource Development International, Vol. 12, No. 2, p.69-84.
  • Durna, Ufuk - Eren, Veysel (2005), “Üç bağlılık unsuru açısından örgütsel bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, s.210-219.
  • Dursun S. (2014). Üniversites Öğrencilerinin sendikalara yönelik tutumları. Sosyoloji konferansları, İstanbul ISS.49. 33-46.
  • Duygulu, Sergül - Korkmaz, Fatoş (2008), “Hemşirelerin örgüte bağlılığı, iş doyumları ve işten ayrılma nedenleri”, C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, s.9- 20.
  • Eskildsen, Jacob K. - Dahlgaard, Jens J. (2000), “A casual model foremployeesatisfaction”, Total Quality Management, Vol. 11, No.8, p.1081-1094
  • Etci H. &Kağnıcıoğlu D. (2017). Kamuda Taşeron olarak çalışan işçilerin sendikal algısı: Eskişehir örneği. Calisma ve Toplum . 2017, Vol. 52 Issue 1, p75-105. 31p.
  • Gelade, Garry A. - Young, Stephen (2005), “Test of A Service Profit Chain Model InTheretailbankingsector”, journal of occupationalandorganizationalpsychology, Vol. 78, p.1-22.
  • George, D. &Mallery, M. (2010). SPSS forwindows step by step: a simpleguideandreference, 17.0update (10a ed.).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, G.M. (2017), İç müşteri memnuniyetinin şirket başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Matzler, Kurt - Renzl, Birgit (2007), “Personalitytraits, employeesatisfactionandaffectivecommitment”, Total Quality Management, Vol. 18 No. 5, p.589-598.
  • Meyer, John P. - Allen, Natalie J. (1991), “A three-componentconceptualization of organizationalcommitment”, Human Resource Management Review, Vol. 1, No. 1, p.61-89.
  • Sığrı, Ünsal (2007), “İş görenlerin örgütsel bağlılıklarının meyer ve allen tipolojisiyle analizi: kamu ve özel sektörde karşılaştırmalı bir araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.261-278.
  • Yalçın, Azmi - İplik, Fatma Nur (2008), “A grubu seyahat acentelerinde çalışanların örgütsel bağlılıklarını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Adana İli Örneği”, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 1. s.483-500.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 20 - 29, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB), Sendikal İstatistikler, Ocak 2013- Ocak2021 https://www.ailevecalisma.gov.tr/istatistikler/calisma-hayatiistatistikleri/sendikalistatistikler/isci-sayilari-ve-sendikalarin-uye-sayilari-hakkindatebligler/ (Erişim Tarihi:10.03.2022).
  • Al-Ajmi, Rashed (2006),“The effect of gender on job satisfaction and organizational commitment in kuwait” International Journal of Management, Vol. 23, No. 4, p.838- 842.
  • Allen, Natalie J. &Grisaffe, Douglas B. (2001), “Employee commitment to the organization and customer reactions: mapping the linkages”, Human Resource Management Review , Vol. 11, p.211-212.
  • Allen, Natalie J. ve John P. MEYER; (1990), “Themeasurementandantecedents of affective, continuanceandnormatithecommitmenttotheorganization”, Journal of OccupationalPsychology, (63).
  • Bacanlı, H. (2002). Psikolojik kavram analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay, R. (2000). Yöneticilerde ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bamberger, PandKluger, A. (1999) “Theantecedentsandconsequences of unioncommitment: a meta-analysisbamberger”, Academy of Management Journal, 42 (3), s. 304.
  • Bilgin, L.S. (2003). Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi 5(4), (14).
  • Bilgin, S.L. (2003). ‘Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması’, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4) 12-31
  • Bolat, Oya İnci - Bolat, Tamer (2008), “Otel işletmelerinde örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık ilişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 11, Sayı 8.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çetinkaya, Fevziye - Ünalan, Demet - Özyurt, Özcan - Kayabaşı, Aydemir (2006), “Bir üniversite hastanesinde çalışan sekreterlerin iş memnuniyeti”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1, s. 1-17.
  • Demirtaş H. vd. (2015). Sendikal vatandaşlık davranışı ve sendikal kimlik ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Trakya Üniversitesi Eğtim Fakültesi Dergisi. 5(2). 77-93.
  • Dirani, Khalil M. (2009), “Measuringthelearningorganizationculture, organizationalcommitmentandjobsatisfactionınthelebanesebankingsector”, Human esource Development International, Vol. 12, No. 2, p.69-84.
  • Durna, Ufuk - Eren, Veysel (2005), “Üç bağlılık unsuru açısından örgütsel bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, s.210-219.
  • Dursun S. (2014). Üniversites Öğrencilerinin sendikalara yönelik tutumları. Sosyoloji konferansları, İstanbul ISS.49. 33-46.
  • Duygulu, Sergül - Korkmaz, Fatoş (2008), “Hemşirelerin örgüte bağlılığı, iş doyumları ve işten ayrılma nedenleri”, C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, s.9- 20.
  • Eskildsen, Jacob K. - Dahlgaard, Jens J. (2000), “A casual model foremployeesatisfaction”, Total Quality Management, Vol. 11, No.8, p.1081-1094
  • Etci H. &Kağnıcıoğlu D. (2017). Kamuda Taşeron olarak çalışan işçilerin sendikal algısı: Eskişehir örneği. Calisma ve Toplum . 2017, Vol. 52 Issue 1, p75-105. 31p.
  • Gelade, Garry A. - Young, Stephen (2005), “Test of A Service Profit Chain Model InTheretailbankingsector”, journal of occupationalandorganizationalpsychology, Vol. 78, p.1-22.
  • George, D. &Mallery, M. (2010). SPSS forwindows step by step: a simpleguideandreference, 17.0update (10a ed.).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, G.M. (2017), İç müşteri memnuniyetinin şirket başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Matzler, Kurt - Renzl, Birgit (2007), “Personalitytraits, employeesatisfactionandaffectivecommitment”, Total Quality Management, Vol. 18 No. 5, p.589-598.
  • Meyer, John P. - Allen, Natalie J. (1991), “A three-componentconceptualization of organizationalcommitment”, Human Resource Management Review, Vol. 1, No. 1, p.61-89.
  • Sığrı, Ünsal (2007), “İş görenlerin örgütsel bağlılıklarının meyer ve allen tipolojisiyle analizi: kamu ve özel sektörde karşılaştırmalı bir araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.261-278.
  • Yalçın, Azmi - İplik, Fatma Nur (2008), “A grubu seyahat acentelerinde çalışanların örgütsel bağlılıklarını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Adana İli Örneği”, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 1. s.483-500.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 4, 20 - 29, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı (AÇSHB), Sendikal İstatistikler, Ocak 2013- Ocak2021 https://www.ailevecalisma.gov.tr/istatistikler/calisma-hayatiistatistikleri/sendikalistatistikler/isci-sayilari-ve-sendikalarin-uye-sayilari-hakkindatebligler/ (Erişim Tarihi:10.03.2022).
  • Al-Ajmi, Rashed (2006),“The effect of gender on job satisfaction and organizational commitment in kuwait” International Journal of Management, Vol. 23, No. 4, p.838- 842.
  • Allen, Natalie J. &Grisaffe, Douglas B. (2001), “Employee commitment to the organization and customer reactions: mapping the linkages”, Human Resource Management Review , Vol. 11, p.211-212.
  • Allen, Natalie J. ve John P. MEYER; (1990), “Themeasurementandantecedents of affective, continuanceandnormatithecommitmenttotheorganization”, Journal of OccupationalPsychology, (63).
  • Bacanlı, H. (2002). Psikolojik kavram analizleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Balay, R. (2000). Yöneticilerde ve öğretmenlerde örgütsel bağlılık. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bamberger, PandKluger, A. (1999) “Theantecedentsandconsequences of unioncommitment: a meta-analysisbamberger”, Academy of Management Journal, 42 (3), s. 304.
  • Bilgin, L.S. (2003). Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması. Dokuz eylül üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi 5(4), (14).
  • Bilgin, S.L. (2003). ‘Sendikaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması’, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (4) 12-31
  • Bolat, Oya İnci - Bolat, Tamer (2008), “Otel işletmelerinde örgütsel bağlılık ve örgütsel vatandaşlık ilişkisi”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 11, Sayı 8.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çetinkaya, Fevziye - Ünalan, Demet - Özyurt, Özcan - Kayabaşı, Aydemir (2006), “Bir üniversite hastanesinde çalışan sekreterlerin iş memnuniyeti”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt 9, Sayı 1, s. 1-17.
  • Demirtaş H. vd. (2015). Sendikal vatandaşlık davranışı ve sendikal kimlik ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma. Trakya Üniversitesi Eğtim Fakültesi Dergisi. 5(2). 77-93.
  • Dirani, Khalil M. (2009), “Measuringthelearningorganizationculture, organizationalcommitmentandjobsatisfactionınthelebanesebankingsector”, Human esource Development International, Vol. 12, No. 2, p.69-84.
  • Durna, Ufuk - Eren, Veysel (2005), “Üç bağlılık unsuru açısından örgütsel bağlılık”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, s.210-219.
  • Dursun S. (2014). Üniversites Öğrencilerinin sendikalara yönelik tutumları. Sosyoloji konferansları, İstanbul ISS.49. 33-46.
  • Duygulu, Sergül - Korkmaz, Fatoş (2008), “Hemşirelerin örgüte bağlılığı, iş doyumları ve işten ayrılma nedenleri”, C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, s.9- 20.
  • Eskildsen, Jacob K. - Dahlgaard, Jens J. (2000), “A casual model foremployeesatisfaction”, Total Quality Management, Vol. 11, No.8, p.1081-1094
  • Etci H. &Kağnıcıoğlu D. (2017). Kamuda Taşeron olarak çalışan işçilerin sendikal algısı: Eskişehir örneği. Calisma ve Toplum . 2017, Vol. 52 Issue 1, p75-105. 31p.
  • Gelade, Garry A. - Young, Stephen (2005), “Test of A Service Profit Chain Model InTheretailbankingsector”, journal of occupationalandorganizationalpsychology, Vol. 78, p.1-22.
  • George, D. &Mallery, M. (2010). SPSS forwindows step by step: a simpleguideandreference, 17.0update (10a ed.).
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, G.M. (2017), İç müşteri memnuniyetinin şirket başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: İstanbul.
  • Matzler, Kurt - Renzl, Birgit (2007), “Personalitytraits, employeesatisfactionandaffectivecommitment”, Total Quality Management, Vol. 18 No. 5, p.589-598.
  • Meyer, John P. - Allen, Natalie J. (1991), “A three-componentconceptualization of organizationalcommitment”, Human Resource Management Review, Vol. 1, No. 1, p.61-89.
  • Sığrı, Ünsal (2007), “İş görenlerin örgütsel bağlılıklarının meyer ve allen tipolojisiyle analizi: kamu ve özel sektörde karşılaştırmalı bir araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, s.261-278.
  • Yalçın, Azmi - İplik, Fatma Nur (2008), “A grubu seyahat acentelerinde çalışanların örgütsel bağlılıklarını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Adana İli Örneği”, Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 1. s.483-500.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özgür Yiğit Bu kişi benim

Mehmet Ali Ayaz Bu kişi benim

Azize Yiğit Bu kişi benim

Erdal Güngör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yiğit, Ö., Ayaz, M. A., Yiğit, A., Güngör, E. (2022). Öğretmenlerin Sendika Memnuniyeti İle Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(4), 20-29.

Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.