Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler kamu okullarında görev yapan 15 öğretmenden yarı yapılandırılmış ve görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Kayapınar ilçesi sınırları içinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma bulgularının sunumunda katılımcılara verilen kodlar kullanılmış ve bazı görüşlerden doğrudan alıntı yapılarak yorumlar desteklenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımının fırsat eşitliği sağladığı, okul çatısı altında verilen eğitimlerin kalitesini artırdığı ifade edilmiştir. Teknoloji kullanımının eğitimde kalıcı ve etkili öğrenmeyi, başarıyı, güncel bilgilere en hızlı yoldan ulaşabilmeyi, araştırmalarda öğrencilere kolaylık sağladığı ve öğretmene zaman kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.