Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 8, 31 - 49, 30.06.2024
https://doi.org/10.62356/cihansumul.1419709

Öz

Bu araştırma, 2023 yılında Diyarbakır ilinde yaşları 12-18 arasında değişen, 170’i erkek ve 245’i kız olmak üzere 415 ergenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı; ergenlik dönemindeki bireylerde dijital oyun bağımlılığının akademik erteleme davranışını anlamlı olarak etkileyip etkilemediğinin incelenmesidir. OBÖ (Oyun Bağımlılığı Ölçeği) ve AEÖ (Akademik Erteleme Ölçeği) kullanılarak cinsiyet, gelir durumu, günlük dijital oyun oynama süresi, anne ve babanın eğitim durumları, evde sabit internet olma durumu ve yaş değişkenlerine ilişkin analizler yapılmıştır. Araştırma verilerin analizi IBM SPSS Statistics 27 programı kullanılarak yapılmıştır. İkili grupların karşılaştırılmasında T-testi ve ikiden fazla olan grupların karşılaştırılmalarında One-Way Anova ve Cronbach Alpha güvenirlik analizi uygulanmıştır. OBÖ ve AEÖ ile yapılan normallik testinin literatürde belirtilen sınırlar içerisinde olduğu saptanmıştır. Erkeklerin oyun bağımlılığı ortalama puanlarının kızlardan daha yüksek olduğu tespit edilmiş. Gelir durumu ve evde sabit internet olma durumu değişkenlerine göre incelendiğinde OBÖ için anlamlı farklılık görülmüş, AEÖ için anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Günlük dijital oyunları oynamaya bağlı olarak incelendiğinde, oyun bağımlılığı ve akademik erteleme ölçeklerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Anne ve baba eğitim seviyesi değişkenlerine göre incelendiğinde OBÖ ve AEÖ için aralarında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Yaş ile OBÖ arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki, AEÖ ile pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akdemir, N. T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akın, A., Usta, F., Başa, E., & Özçelik, B. (2016). Oyun bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması, geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 223-232. https://doi.org/10.20296/tsad.35651
  • Akinsola, M. K., Tella, A., & Tella, A. (2007). Correlates of academic procrastination and mathematics achievement of university undergraduate students. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(4), 363-370.
  • Ali, A., Horo, A., Swain, M. R., Gujar, N. M., & Deuri, S. P. (2019). The prevalence of internet addiction and its relationship with depression, anxiety and stress among higher secondary school students: North-East perspective. Journal of Indian Association for Child and Adolescent Mental Health, 15(1), 13-26.
  • Altınok, M. (2021). Lise öğrencilerinin dijital bağımlılık ve yaşam doyumunun incelenmesi. TEBD, 19(1), 262-291.
  • Aslan, H., Başçıllar, M., & Karataş, K. (2022). Ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile sosyal beceriler arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 23(3), 266-274.
  • Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1).
  • Balkis, M., & Duru, E. (2009). Prevalence of academic procrastination behavior among preservice teachers, and its relationship with demographic and individual preferences. Journal of Theory and Practice in Education, 5(1), 18-32.
  • Barkoviak, M. (2012). China makes Internet addiction an official disorder. Daily Tech. Retrieved from http://www.dailytech.com/China+Makes+Internet+Addiction+an+Official+Disorder/article13403.htm
  • Block, J. J. (2008). Issues for DSM-V: Internet addiction. American Journal of Psychiatry, 165(3), 306-307.
  • Chen, C., & Leung, L. (2016). Are you addicted to candy crush saga? An exploratory study linking psychological factors to mobile social game addiction. Telematics and Informatics, 33(4), 1155-1166.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the interval structure of tests. Psychometrika, 16, 297–334.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel ve akademik erteleme davranışının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, G. T., & Cicioğlu, H. İ. (2019). Fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu ile dijital oyun oynama motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(3), 23-34.
  • Effert, B. R., & Ferrari, J. R. (1989). Decisional procrastination: Examining personality correlates. Journal of Social Behavior & Personality, 4, 151-156.
  • Faiola, A. (2006, March 20). When escape seems just a mouse-click away. The Washington Post. Retrieved from http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/03/19/AR2006031901337.html
  • Günüç, S., & Kayri, M. (2016). Comparing internet addiction in students with high and low socioeconomic status levels. The Turkish Journal on Addictions, 3(2), 177-183.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Güvendi, B., Demir, G. T., & Keskin, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve saldırganlık. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1196-1217.
  • Haycock, L. A., McCarthy, P., & Skay, C. L. (1998). Procrastination in college students: The role of self-efficacy and anxiety. Journal of Counseling and Development, 76(3), 317-324. https://doi.org/10.1002/j.1556-6678.1998.tb02752.x
  • Hazar, Z., & Hazar, M. (2018). Effect of games including physical activity on digital game addiction of 11-14 age group middle-school students. Journal of Education and Training Studies, 6(11), 243-253.
  • Horzum, M. B., & Ayas, T. (2014). Orta öğretim öğrencilerin psikolojik belirtilere göre sanal zorba ve sanal mağdur düzeylerinin yordanması. Online J Technol Addict Cyberbullying, 1(2), 21-36.
  • Kandemir, M. (2010). Akademik ertelemeyi açıklayıcı bir model (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karakoç, S. (2021). Oyun Terapisi, klinik psikolojide kullanılan psikoterapi yöntemleri içinde (Ed. F. Bal), (2. Baskı). İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keser, H., & Esgi, N. (2012). An analysis of self-perceptions of elementary school students in terms of computer game addiction. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 247-251.
  • King, D. L., & Delfabbro, P. H. (2014). Internet gaming disorder treatment: A review of definitions of diagnosis and treatment outcome. Journal of Clinical Psychology, 70(10), 942-955. https://doi.org/10.1002/jclp.22097
  • Kurt Genç, A., & Avcı, E. (2020). Binominal (oran) verilerin meta-analizi: Türkiye’deki internet bağımlılık oranının belirlenmesi. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(3), 1050-1068.
  • Leand, B. A., & Fisher, S. C. (2006). Play therapy: Integrating clinical and developmental perspectives. In J. L. Luby (Ed.), Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment (pp. 112-127). New York: The Guilford Press.
  • Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). Development and validation of a game addiction scale for adolescents. Media Psychology, 12, 77-95. https://doi.org/10.1080/15213260802669458
  • Lucas, K., & Sherry, J. L. (2004). Sex differences in video game play: A communication-based explanation. Communication Research, 31(5), 499–523. https://doi.org/10.1177/0093650204267930
  • Milgram, N., Marshevsky, S., & Sadeh, C. (1995). Correlates of academic procrastination: Discomfort, task aversiveness, and task capability. The Journal of Psychology, 129(2), 145-155.
  • Milgram, N., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination. European Journal of Personality, 14(2), 141-156.
  • Özdoğan, B. (2000). Çocuk ve oyun (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pickard, H., & Pearce, S. (2017). Addiction in context: Philosophical lessons from a personality disorder clinic. In N. Levy (Ed.), Addiction and Self-Control (pp. 123-140). New York, NY: Oxford University Press.
  • Poli, R., & Agrimi, E. (2012). Internet addiction disorder: Prevalence in an Italian student population. Nordic Journal of Psychiatry, 66(1), 55-59. https://doi.org/10.3109/08039488.2011.641879
  • Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., & Küçükali, M. (2020). Dijital okuryazarlık: Araçlar, metodolojiler, uygulamalar ve öneriler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Semerci, Ö., & Balcı, E. V. (2020). Lise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı üzerine bir alan araştırması: Uşak örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(3), 538-567.
  • Sencer, M., & Irmak, Y. (1984). Toplum Bilimlerinde Yöntem. İstanbul: Say Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Tansel, A., & Bircan-Bodur, F. (2012). Wage inequality and returns to education in Turkey: A quantile regression analysis. Review of Development Economics, 16(1), 107-121. https://doi.org/10.1111/j.1467-9361.2011.00640.x
  • Tuncay, P. Y., Bozdoğan, K. E., & Bozdoğan, E. (2023). Ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ve aile içi iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1-19.
  • Weinstein, A., & Lejoyeux, M. (2010). Internet addiction or excessive internet use. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 36(5), 277-283. https://doi.org/10.3109/00952990.2010.491880
  • Xu, J., Shen, L. X., Yan, C. H., Hu, H., Yang, F., Wang, L., & Shen, X. M. (2012). Personal characteristics related to the risk of adolescent internet addiction: A survey in Shanghai, China. BMC Public Health, 12(1), Article 1. https://doi.org/10.1186/1471-2458-12-1106
  • Yüksel, H. (2012). Geçmişten günümüze çalışma hayatı. HAK-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 1(1), 34-59.
  • Zakeri, H., Esfahani, B. N., & Razmjoee, M. (2013). Parenting styles and academic procrastination. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 84, 57-60. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.543
  • Zamkı, M. N. (2022). Üniversite öğrencilerinde çevrimiçi oyun bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.

Examining the Relationship Between Digital Game Addiction and Academic Procrastination Behavior in Adolescents

Yıl 2024, Cilt: 5 Sayı: 8, 31 - 49, 30.06.2024
https://doi.org/10.62356/cihansumul.1419709

Öz

This research, was conducted in Diyarbakır in 2023 with the participation of 415 adolescent, 170 of whom were men and 245 of whom were women, aged between 12-18. The aim of the study is to examine whether digital game addiction significantly affects academic procrastination behavior in adolescents. Using GAS (Game Addiction Scale) and APS (Academic Procrastination Scale), analyzes were made regarding gender, income level, daily digital game playing time, educational status of the mother and father, availability of stable internet at home and age variables. Analysis of research data was done using IBM SPSS Statistics 27 program. T-test was used to compare two groups, and One-Way Anova and Cronbach Alpha reliability analysis was used to compare more than two groups. It was determined that the normality test performed with GAS and APS was within the limits specified in the literature. It was detected that the average gaming addiction scores of men were higher than women. When examined according to the variables of income level and having fixed internet at home, a significant difference was seen for GAS, but no significant difference was detected for APS. When examined based on playing daily digital games, a significant difference was detected in the game addiction and academic procrastination scales. When examined according to the variables of mother and father's education level, no significant difference could be detected between GAS and APS. A negative, low-significant relationship was found between age and ADS, and a positive, low-significant relationship was found with APS.

Kaynakça

  • Akdemir, N. T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin facebook tutumları ile akademik erteleme davranışları ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Akın, A., Usta, F., Başa, E., & Özçelik, B. (2016). Oyun bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması, geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 223-232. https://doi.org/10.20296/tsad.35651
  • Akinsola, M. K., Tella, A., & Tella, A. (2007). Correlates of academic procrastination and mathematics achievement of university undergraduate students. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(4), 363-370.
  • Ali, A., Horo, A., Swain, M. R., Gujar, N. M., & Deuri, S. P. (2019). The prevalence of internet addiction and its relationship with depression, anxiety and stress among higher secondary school students: North-East perspective. Journal of Indian Association for Child and Adolescent Mental Health, 15(1), 13-26.
  • Altınok, M. (2021). Lise öğrencilerinin dijital bağımlılık ve yaşam doyumunun incelenmesi. TEBD, 19(1), 262-291.
  • Aslan, H., Başçıllar, M., & Karataş, K. (2022). Ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ile sosyal beceriler arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 23(3), 266-274.
  • Balkis, M., & Duru, E. (2007). The evaluation of the major characteristics and aspects of procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences: Theory & Practice, 7(1).
  • Balkis, M., & Duru, E. (2009). Prevalence of academic procrastination behavior among preservice teachers, and its relationship with demographic and individual preferences. Journal of Theory and Practice in Education, 5(1), 18-32.
  • Barkoviak, M. (2012). China makes Internet addiction an official disorder. Daily Tech. Retrieved from http://www.dailytech.com/China+Makes+Internet+Addiction+an+Official+Disorder/article13403.htm
  • Block, J. J. (2008). Issues for DSM-V: Internet addiction. American Journal of Psychiatry, 165(3), 306-307.
  • Chen, C., & Leung, L. (2016). Are you addicted to candy crush saga? An exploratory study linking psychological factors to mobile social game addiction. Telematics and Informatics, 33(4), 1155-1166.
  • Cronbach, L. J. (1951). Coefficient alpha and the interval structure of tests. Psychometrika, 16, 297–334.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel ve akademik erteleme davranışının incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, G. T., & Cicioğlu, H. İ. (2019). Fiziksel aktiviteye katılım motivasyonu ile dijital oyun oynama motivasyonu arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(3), 23-34.
  • Effert, B. R., & Ferrari, J. R. (1989). Decisional procrastination: Examining personality correlates. Journal of Social Behavior & Personality, 4, 151-156.
  • Faiola, A. (2006, March 20). When escape seems just a mouse-click away. The Washington Post. Retrieved from http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/03/19/AR2006031901337.html
  • Günüç, S., & Kayri, M. (2016). Comparing internet addiction in students with high and low socioeconomic status levels. The Turkish Journal on Addictions, 3(2), 177-183.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Güvendi, B., Demir, G. T., & Keskin, B. (2019). Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve saldırganlık. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1196-1217.
  • Haycock, L. A., McCarthy, P., & Skay, C. L. (1998). Procrastination in college students: The role of self-efficacy and anxiety. Journal of Counseling and Development, 76(3), 317-324. https://doi.org/10.1002/j.1556-6678.1998.tb02752.x
  • Hazar, Z., & Hazar, M. (2018). Effect of games including physical activity on digital game addiction of 11-14 age group middle-school students. Journal of Education and Training Studies, 6(11), 243-253.
  • Horzum, M. B., & Ayas, T. (2014). Orta öğretim öğrencilerin psikolojik belirtilere göre sanal zorba ve sanal mağdur düzeylerinin yordanması. Online J Technol Addict Cyberbullying, 1(2), 21-36.
  • Kandemir, M. (2010). Akademik ertelemeyi açıklayıcı bir model (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karakoç, S. (2021). Oyun Terapisi, klinik psikolojide kullanılan psikoterapi yöntemleri içinde (Ed. F. Bal), (2. Baskı). İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keser, H., & Esgi, N. (2012). An analysis of self-perceptions of elementary school students in terms of computer game addiction. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 247-251.
  • King, D. L., & Delfabbro, P. H. (2014). Internet gaming disorder treatment: A review of definitions of diagnosis and treatment outcome. Journal of Clinical Psychology, 70(10), 942-955. https://doi.org/10.1002/jclp.22097
  • Kurt Genç, A., & Avcı, E. (2020). Binominal (oran) verilerin meta-analizi: Türkiye’deki internet bağımlılık oranının belirlenmesi. Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(3), 1050-1068.
  • Leand, B. A., & Fisher, S. C. (2006). Play therapy: Integrating clinical and developmental perspectives. In J. L. Luby (Ed.), Handbook of preschool mental health: Development, disorders, and treatment (pp. 112-127). New York: The Guilford Press.
  • Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). Development and validation of a game addiction scale for adolescents. Media Psychology, 12, 77-95. https://doi.org/10.1080/15213260802669458
  • Lucas, K., & Sherry, J. L. (2004). Sex differences in video game play: A communication-based explanation. Communication Research, 31(5), 499–523. https://doi.org/10.1177/0093650204267930
  • Milgram, N., Marshevsky, S., & Sadeh, C. (1995). Correlates of academic procrastination: Discomfort, task aversiveness, and task capability. The Journal of Psychology, 129(2), 145-155.
  • Milgram, N., & Tenne, R. (2000). Personality correlates of decisional and task avoidant procrastination. European Journal of Personality, 14(2), 141-156.
  • Özdoğan, B. (2000). Çocuk ve oyun (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Pickard, H., & Pearce, S. (2017). Addiction in context: Philosophical lessons from a personality disorder clinic. In N. Levy (Ed.), Addiction and Self-Control (pp. 123-140). New York, NY: Oxford University Press.
  • Poli, R., & Agrimi, E. (2012). Internet addiction disorder: Prevalence in an Italian student population. Nordic Journal of Psychiatry, 66(1), 55-59. https://doi.org/10.3109/08039488.2011.641879
  • Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A., & Küçükali, M. (2020). Dijital okuryazarlık: Araçlar, metodolojiler, uygulamalar ve öneriler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Semerci, Ö., & Balcı, E. V. (2020). Lise öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı üzerine bir alan araştırması: Uşak örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(3), 538-567.
  • Sencer, M., & Irmak, Y. (1984). Toplum Bilimlerinde Yöntem. İstanbul: Say Yayınları.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston: Pearson.
  • Tansel, A., & Bircan-Bodur, F. (2012). Wage inequality and returns to education in Turkey: A quantile regression analysis. Review of Development Economics, 16(1), 107-121. https://doi.org/10.1111/j.1467-9361.2011.00640.x
  • Tuncay, P. Y., Bozdoğan, K. E., & Bozdoğan, E. (2023). Ergenlerde dijital oyun bağımlılığı ve aile içi iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(2), 1-19.
  • Weinstein, A., & Lejoyeux, M. (2010). Internet addiction or excessive internet use. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 36(5), 277-283. https://doi.org/10.3109/00952990.2010.491880
  • Xu, J., Shen, L. X., Yan, C. H., Hu, H., Yang, F., Wang, L., & Shen, X. M. (2012). Personal characteristics related to the risk of adolescent internet addiction: A survey in Shanghai, China. BMC Public Health, 12(1), Article 1. https://doi.org/10.1186/1471-2458-12-1106
  • Yüksel, H. (2012). Geçmişten günümüze çalışma hayatı. HAK-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 1(1), 34-59.
  • Zakeri, H., Esfahani, B. N., & Razmjoee, M. (2013). Parenting styles and academic procrastination. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 84, 57-60. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.543
  • Zamkı, M. N. (2022). Üniversite öğrencilerinde çevrimiçi oyun bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilişsel ve Hesaplamalı Psikoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Melike Özüt 0009-0001-2141-7281

Kader Bahayi 0000-0001-9173-9780

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2024
Kabul Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Özüt, M., & Bahayi, K. (2024). Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 31-49. https://doi.org/10.62356/cihansumul.1419709
AMA Özüt M, Bahayi K. Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CASBİD. Haziran 2024;5(8):31-49. doi:10.62356/cihansumul.1419709
Chicago Özüt, Melike, ve Kader Bahayi. “Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 8 (Haziran 2024): 31-49. https://doi.org/10.62356/cihansumul.1419709.
EndNote Özüt M, Bahayi K (01 Haziran 2024) Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5 8 31–49.
IEEE M. Özüt ve K. Bahayi, “Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, CASBİD, c. 5, sy. 8, ss. 31–49, 2024, doi: 10.62356/cihansumul.1419709.
ISNAD Özüt, Melike - Bahayi, Kader. “Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 5/8 (Haziran 2024), 31-49. https://doi.org/10.62356/cihansumul.1419709.
JAMA Özüt M, Bahayi K. Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CASBİD. 2024;5:31–49.
MLA Özüt, Melike ve Kader Bahayi. “Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 8, 2024, ss. 31-49, doi:10.62356/cihansumul.1419709.
Vancouver Özüt M, Bahayi K. Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı İle Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. CASBİD. 2024;5(8):31-49.

                                             26676                                                                                             26799                                                                                                                           

Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.