Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Taşıma ve Taşıma Araçları ile İlgili Sorunlara İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Araç Sürücülerinin Algıları

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 123 - 144, 19.03.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkiye’de taşıma ve taşıma araçları ile ilgili sorunlara ilişkin yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücülerinin algılarını ve araç sürücülerinin durumunu incelemektir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu, Karabük ve Çankırı illerinin merkez ilçelerindeki yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücüleri oluşturmaktadır. Verilerin çözümü ve yorumlanmasında frekans, yüzde dağılımları, aritmetik ortalamalar ve t testi kullanılmıştır. Taşıma ve taşıma araçlarıyla ilgili sorunlara ilişkin bulgular incelendiğinde yönetici, öğretmen ve öğrenci ve araç sürücülerine göre kış aylarında yolların kapanmasının ve bozulmasının taşımayı güçleştirmesi, öğrencilere göre taşıma araçlarında emniyet kemerinin olmaması, araç sürücülerinin sigara içmesi ve taşıma araçlarına öğrenciler ve görevli personel dışında kimselerin alınması, araç sürücülerine göre de taşıma araçlarında öğrencileri denetleyecek ve onlarla ilgilenecek refakatçi öğretmen ya da görevlinin olmaması başlıca sorun maddeleri olarak görülmektedir. Ayrıca yönetici, öğretmen, öğrenci ve araç sürücülerinin görüşleri arasında taşıma ve taşıma araçlarıyla ilgili birçok sorun maddesinde anlamlı bir fark saptanmıştır

Kaynakça

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı eğitim uygulamasında öğretmenler ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulamasının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Baş, Mehmet. (2001). Taşımalı İlköğretimde Karşılaşılan Sorunlar (Bolu ili Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Boğa, M. (2010). Taşmalı ilköğretim uygulamasının öğrencileri taşınan yerleşim birimlerindeki köy halkı ve velilerin görüşlerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyükboyacı, Ş. (1998). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları (Çanakkale ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Büyükkaragöz Savaş, Şahin Hasan (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları. Eğitim ve Bilim Dergisi,19(96), 38-50
  • Erkan. S. (1999). Okul servis sürücüleri ve rehberlik hizmetleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17,73-78
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı ilköğretim uygulamasında karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karakütük, M. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları (Sincan ilçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Aksaray İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • MEB. İlköğretim Genel Müdürlüğü Taşımalı İlköğretim Şubesi.
  • MEB. (2001). Milli Eğitim Sayısal Veriler 1999 – 2000. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2002). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2000 – 2001. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2001 – 2002. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2004). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2002 – 2003. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2005). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2003 – 2004. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2006). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2004 – 2005. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2007). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2006–2007. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2008). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2007–2008. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2009). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2008–2009. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2010). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2009–2010. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2011). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2010–2011. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2012–2013. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • Özkan, N. (1997). Taşımalı ilköğretim uygulamasında sayısal gelişmeler, güçlükler ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Taşdemir, M. (2010). Taşımalı eğitime ilişkin veli görüşleri: Sorunlar ve öneriler (Şile İlçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Turan, S. (2011). Taşımalı ilköğretim uygulamasında karşılaşılan güçlükler (Zonguldak İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Uçak, O. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar (Rize İli Örneği). 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Lefkoşa, KKTC.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve Sezer, D. (2007). İlköğretimde taşımalı eğitim araştırması (Van il merkezi örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yılmaz, E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Kırşehir İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.

The Perceptions of Managers, Teachers,Students and Drivers About the Problems of School Bussing and School Bussing Vehicles in Turkey

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 123 - 144, 19.03.2016

Öz

The aim of this research is to analyze perceptions of managers, teachers, students and
drivers of school bussing vehicles about the problems of school bussing and school bussing
vehicles and the situation of drivers of school bussing vehicles in Turkey. This research is a
descriptive study in the survey model. The study group includes managers, teachers,
students and drivers of school bussing vehicles in central provinces of Kastamonu, Karabük
and Çankırı. The frequency, percentage, arithmetic means and t test were used in data
analysis and in the interpretation of the data. When we evaluate the research findings about
the problems of school bussing and school bussing vehicles; According to the managers,
teachers, students and drivers of school bussing vehicles, Difficulties faced in transportation
because of deteriorated and blocked ways in winters, absence of seat belts in transportation
vehicles, bus driver’s cigarette smoking and taking any kind of people to these vehicles
except students and personnel, absence of guide teacher or personnel who will control and
take care of students in transportation vehicles are seen as a main problem areas. Also; there
is a meaningful difference in most of the problem articles about school bussing and
transportation vehicles between the opinions of managers, teachers, students and drivers of
school bussing vehicles.

Kaynakça

  • Ağırkaya, A. (2010). Taşımalı eğitim uygulamasında öğretmenler ve öğrencilerin karşılaştıkları güçlükler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Altunsaray, A. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulamasının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Baş, Mehmet. (2001). Taşımalı İlköğretimde Karşılaşılan Sorunlar (Bolu ili Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Boğa, M. (2010). Taşmalı ilköğretim uygulamasının öğrencileri taşınan yerleşim birimlerindeki köy halkı ve velilerin görüşlerine göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Büyükboyacı, Ş. (1998). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları (Çanakkale ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Büyükkaragöz Savaş, Şahin Hasan (1995). Taşımalı İlköğretim Uygulamaları. Eğitim ve Bilim Dergisi,19(96), 38-50
  • Erkan. S. (1999). Okul servis sürücüleri ve rehberlik hizmetleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17,73-78
  • Kabaş, N. (2006). Taşımalı ilköğretim uygulamasında karşılaşılan sorunlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karakütük, M. (1996). Taşımalı ilköğretim uygulaması ve sorunları (Sincan ilçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Küçük, A. (2010). Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Aksaray İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • MEB. İlköğretim Genel Müdürlüğü Taşımalı İlköğretim Şubesi.
  • MEB. (2001). Milli Eğitim Sayısal Veriler 1999 – 2000. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2002). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2000 – 2001. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2003). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2001 – 2002. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2004). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2002 – 2003. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2005). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2003 – 2004. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2006). Milli Eğitim Sayısal Veriler 2004 – 2005. Ankara: MEB Basımevi.
  • MEB. (2007). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2006–2007. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2008). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2007–2008. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2009). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2008–2009. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2010). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2009–2010. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2011). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2010–2011. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • MEB. (2013). Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2012–2013. Ankara: MEB Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • Özkan, N. (1997). Taşımalı ilköğretim uygulamasında sayısal gelişmeler, güçlükler ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Taşdemir, M. (2010). Taşımalı eğitime ilişkin veli görüşleri: Sorunlar ve öneriler (Şile İlçesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Turan, S. (2011). Taşımalı ilköğretim uygulamasında karşılaşılan güçlükler (Zonguldak İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Uçak, O. (2010). Taşımalı Eğitim Uygulaması ve Karşılaşılan Sorunlar (Rize İli Örneği). 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010, Lefkoşa, KKTC.
  • Yeşilyurt, M., Orak, S., Tozlu, N., Uçak, A. ve Sezer, D. (2007). İlköğretimde taşımalı eğitim araştırması (Van il merkezi örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 197-213.
  • Yılmaz, E. (1998). Taşımalı İlköğretim Uygulaması (Kırşehir İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Ergün Recepoğlu

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Recepoğlu, E. (2016). Türkiye’de Taşıma ve Taşıma Araçları ile İlgili Sorunlara İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Araç Sürücülerinin Algıları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(2), 123-144.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551