Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement, 7 - 8, 07.12.2021

Öz

Amaç:Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin HIV/AIDS, gonore ve genital herpes konularındaki bilgi düzeyleri, tutum ve davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Materyal ve Metot:Bu çalışma kesitsel araştırma tasarımına sahip bir anket çalışmasıdır. Anket formu üç bölümden ve toplam 38 sorudan oluşmaktaydı. p<0.05 olan değerler istatiksel olarak anlamlı kabul edildi. Bilgi düzeyini ölçen sorular doğru cevap yüzdelerine göre puanlandı. En yüksek puan %100,en düşük %0 olarak belirlendi.Bulgular: Çalışmaya toplam 207 öğrenci katıldı. Bilgi düzeyini ölçen HIV/AIDS, gonore ve genital herpes ile ilgili sorularda ortalama skor sırasıyla; %42.9, %40.9 ve %17.5 olarak bulundu. Sağlık bilimlerinde okuyan öğrencilerin diğer fakültelerde okuyan öğrencilere göre, 20-24 yaş grubunda olan öğrencilerin 18-19 yaş grubunda olan öğrencilere göre, üçüncü sınıfta okuyan öğrencilerin birinci ve ikinci sınıfta okuyan öğrencilere göre, cinsel eğitim alan öğrencilerin almayanlara göre ve CYBH’a karşı tedbir aldığını düşünen öğrencilerin almayanlara göre ortalama bilgi skorları daha yüksek saptandı (p<0.05). Erkek katılımcılar, kadınlara göre daha yüksek oranda CYBH varlığında bu durumu çevreleri ile rahatlıkla paylaşabileceklerini belirtmişlerdir. Eğitim alanlar, almayanlara göre daha yüksek oranda CYBH’a karşı yeterince tedbir aldığını belirtmiştir.
Sonuç:Çalışmamızda HIV/AIDS ve CYBH ile ilgili genel bilgi, bulaşma yolları ve korunma gibi konularda katılımcıların bilgi düzeyleri beklenenin altında bulunmuştur. CYBH’dan korunmada eğitimin etkinliğini bir kere daha vurgulamıştır

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement, 7 - 8, 07.12.2021

Öz

Purpose: This study aims to determine the knowledge levels, attitudes and behaviors of university students on HIV/AIDS, gonorrhea and genital herpes.
Material and Methods: This study consists of a survey with a cross-sectional research design. The questionnaire consisted of three sections and a total of 38 questions. Values of p<0.05 were considered statistically significant. Questions measuring the level of knowledge were scored based on the correct answer percentages. The highest score was 100%, the lowest was 0%.
Results: A total of 207 students participated in the study. The average score on questions related to HIV/AIDS, gonorrhea and genital herpes, which measures the level of knowledge, were found to be respectively 42.9%, 40.9% and 17.5%. Students of health sciences faculties had higher average scores than the other students. Students in the 20-24 age group had higher average knowledge scores than students in the 18-19 age group. Third-graders were more informed than the first and second graders. Students who did not receive sex education scored lower than the ones who did, and students who thought they were taking precautions against STDs scored higher than the ones who weren`t (p<00.05). Male participants stated that they could easily share this situation with their environment in the presence of an STD at a higher rate than women. Those who received train-ing stated that they had taken adequate measures against STDs at a higher rate than those who did not.
Conclusion: In our study, participants' knowledge levels were lower than expected in general information about HIV/AIDS and STDs, ways of transmission and prevention. Once again the effectiveness of education in protection from STDs is empha-sized

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Konferans Bildirisi
Yazarlar

Tuba Müderris Bu kişi benim

Kardelen Hızlı Bu kişi benim

Mert Kanmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement

Kaynak Göster

APA Müderris, T., Hızlı, K., & Kanmaz, M. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, 1(2-Supplement), 7-8.
AMA Müderris T, Hızlı K, Kanmaz M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. GÜTAD. Aralık 2021;1(2-Supplement):7-8.
Chicago Müderris, Tuba, Kardelen Hızlı, ve Mert Kanmaz. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2-Supplement (Aralık 2021): 7-8.
EndNote Müderris T, Hızlı K, Kanmaz M (01 Aralık 2021) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1 2-Supplement 7–8.
IEEE T. Müderris, K. Hızlı, ve M. Kanmaz, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”, GÜTAD, c. 1, sy. 2-Supplement, ss. 7–8, 2021.
ISNAD Müderris, Tuba vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1/2-Supplement (Aralık 2021), 7-8.
JAMA Müderris T, Hızlı K, Kanmaz M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. GÜTAD. 2021;1:7–8.
MLA Müderris, Tuba vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2-Supplement, 2021, ss. 7-8.
Vancouver Müderris T, Hızlı K, Kanmaz M. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN HIV, GONORE VE GENİTAL HERPES KONUSUNDAKİ BİLGİ, TUTUM VE DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. GÜTAD. 2021;1(2-Supplement):7-8.