Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement, 13 - 14, 07.12.2021

Öz

Amaç: Devamsızlık; okula gelmeme, dersleri düzenli takip etmeme olarak tanımlanmaktadır. Öğrencilerin derse devamsızlık yapmalarının öğrenme performansını olumsuz etkilediği yönünde araştırma sonuçları bulunmaktadır. Öğrencilerin derslerde sürekli olarak devamsızlık yapmaları, arkadaşlarından geri kalmalarına, ders içeriklerini anlamada güçlük çekmeye, akademik başarısının düşmesine ve mezuniyetinin gecikmesine neden olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, derslere devamsızlık ile aka-demik başarı arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.
Materyal ve Metot:Araştırma İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 2019-2020 eğitim öğretim görmüş dönem iki öğrencileri ile yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan anket aracılığıyla çevrimiçi olarak elde edilmiş-tir. Ankette katılımcılara yanıtları beşli likert ve açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Veriler frekans, korelasyon ve çapraz tablola-ma yöntemiyle analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlar ise araştırmacılar tarafından içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Bulgular:Araştırma verilerine göre; cinsiyet ile akademik başarı arasında bir ilişki tespit edilmemiştir. Öğrencilerin pratik derslerde teorik derslere göre daha az devamsızlık eğilimi gösterdikleri tespit edilmiştir. Katılımcıların %61,9’u teorik dersler-de yoklama alınmaması gerektiği görüşündedir. Derslere devamlılığın akademik başarıyla doğru orantılı olduğunu ifade eden öğrenciler ile ters orantılı olduğunu ifade eden öğrencilerin sayısı eşittir. Katılımcıların büyük çoğunluğu başarılı olmada en önemli etkenin disiplin olduğu görüşündedir. İkinci sırada ise motivasyon gelmektedir. Özellikle teorik derslerde devamlılık-tan ziyade planlı ve düzenli ders çalışmanın akademik başarıda ana unsur olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların büyük çoğunluğu teorik derslerde devamsızlık yapma nedeni olarak derslerin verimsiz geçmesinin ve uykusuzluğun etkili olduğu görüşündedir.
Sonuç: Araştırma sonucunda; pratik derslere katılım ile akademik başarı arasında ilişki bulunmuş, teorik dersler ile akademik başarı arasında ilişki bulunmamıştır. Pratik derslere devamın akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.

THE EFFECT OF REGULAR ATTENDANCE ON ACADEMIC PERFORMANCE OF SECOND-YEAR STUDENTS AT IZMIR KÂTIP CELEBI UNIVERSITY, FACULTY OF MEDICINE

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement, 13 - 14, 07.12.2021

Öz

Purpose:In this research, absence is defined as a failure to attend the lessons regularly. There are research results that suggest that student's absence from the course negatively affects their learning performance. Students' constant absence from the courses causes them to fall behind their friends, have difficulty understanding the courses` materials, decrease their academic achievement and delay their graduation. This research aims to determine the relationship between absenteeism and academic achievement.
Material and Methods:The research was carried out with the participation of second class students of the 2019-2020 academic year at Izmir Katip Çelebi University Faculty of Medicine. The data was obtained online through a questionnaire created by the researchers. In the survey, participants were asked open-ended questions followed by a 5-point Likert scale questionnaire. The data were submitted to frequency, correlation, and cross tabulation analysis. The research team used content analysis to process data from the open-ended questions.
Results:According to the research data; no relationship between gender and academic success has been determined. It has been found that students tend to be less absent in practical courses than in theoretical courses. 61.9% of respondents say that there should be no attendance in theoretical courses. The number of students who state that the level of attendance is directly proportional to academic success is equal to the number of students who express the contrary. The vast majority of the participants believe that discipline is the most important factor in success, while motivation comes second. Especially in theoretical courses, it has been determined that planned and regular study rather than continuity is the main factor in academic success.The vast majority of participants believe that inadequacy of the course and sleep deprivation are the reasons for absenteeism in theoretical courses.
Conclusion: As a result, there was a relationship between participation in practical courses and academic success, and there was no relationship between theoretical courses and academic success. It has been concluded that continuing practical coursespositively affects academic success.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Konferans Bildirisi
Yazarlar

Funda İfakat Tengiz Bu kişi benim

Mehmet Oğuz Pınar Bu kişi benim

İrem Tunaboylu Bu kişi benim

Nurefşan Özer Bu kişi benim

Gökçe Atçı Bu kişi benim

Süleyman Iğdır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2-Supplement

Kaynak Göster

APA Tengiz, F. İ., Pınar, M. O., Tunaboylu, İ., Özer, N., vd. (2021). İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, 1(2-Supplement), 13-14.
AMA Tengiz Fİ, Pınar MO, Tunaboylu İ, Özer N, Atçı G, Iğdır S. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. GÜTAD. Aralık 2021;1(2-Supplement):13-14.
Chicago Tengiz, Funda İfakat, Mehmet Oğuz Pınar, İrem Tunaboylu, Nurefşan Özer, Gökçe Atçı, ve Süleyman Iğdır. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2-Supplement (Aralık 2021): 13-14.
EndNote Tengiz Fİ, Pınar MO, Tunaboylu İ, Özer N, Atçı G, Iğdır S (01 Aralık 2021) İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1 2-Supplement 13–14.
IEEE F. İ. Tengiz, M. O. Pınar, İ. Tunaboylu, N. Özer, G. Atçı, ve S. Iğdır, “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”, GÜTAD, c. 1, sy. 2-Supplement, ss. 13–14, 2021.
ISNAD Tengiz, Funda İfakat vd. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi 1/2-Supplement (Aralık 2021), 13-14.
JAMA Tengiz Fİ, Pınar MO, Tunaboylu İ, Özer N, Atçı G, Iğdır S. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. GÜTAD. 2021;1:13–14.
MLA Tengiz, Funda İfakat vd. “İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ”. Güncel Tıbbi Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2-Supplement, 2021, ss. 13-14.
Vancouver Tengiz Fİ, Pınar MO, Tunaboylu İ, Özer N, Atçı G, Iğdır S. İZMİR KÂTİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, DÖNEM-II ÖĞRENCİLERİNİN DERSLERE DÜZENLİ KATILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA OLAN ETKİSİ. GÜTAD. 2021;1(2-Supplement):13-4.