BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of Burnout Levels and Fatigue of Graduate Students in Natural and Applied Science Institutes

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 459 - 478, 01.09.2015

Öz

Burnout is a negative situation that occurs triggered by chronic stress and leading to a reduction in
the individual's cynicism and personal accomplishment. Education, which has significant effects
on all stages of human life, may be exposed to situations that may pose barriers to success such as
burnout. Graduate students studying the problems they experienced were particularly dissertation
period, although in this case they caused the collapse spiritually may affect negatively their
success. Especially as natural sciences, production, intensive research and projects works, are
some of the problems identified which the students face during their research. In this study, the
Maslach Burnout Inventory was employed in analysing the data which was obtained from 241
students in Turkey; frequency analysis, factor analysis and t and reliability test analysis were the
analytical tools used. However; male student’s cynicism, in the course of work the students with
emotional burnout and those using cigarette where found to have more fatigue in their livings

Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 2, 459 - 478, 01.09.2015

Öz

Tükenmişlik kronik stresin tetiklemesi sonucu meydana gelen, bireyin duyarsızlaşmasına ve kişisel başarısında azalmalara yol açan olumsuz bir durumdur. İnsan yaşamının tüm evreleri üzerinde önemli etkilere sahip olan eğitim hayatı, bazen tükenmişlik gibi başarıya engel teşkil edebilecek durumlara maruz kalabilmektedir. Lisansüstü eğitimi alan öğrencilerin özellikle tez dönemindeki yaşamış oldukları sıkıntılar, onlarda ruhen çöküntüye sebep olmakla birlikte bu durum onların başarılarını da olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Özellikle de fen bilimleri gibi, üretim, araştırma ve projelere yönelik çalışmaların yoğun olarak yapıldığı bölümlerde öğrencilerin yaşadıkları sıkıntılar bu araştırmanın çıkış noktası olmuştur. Bu bağlamda Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılarak, Türkiye genelinde fen bilimleri enstitülerinde lisansüstü eğitimi alan 241 öğrenciden elde edilen veriler; frekans, faktör analizi, t ve güvenirlik testi kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre; erkek öğrencilerde duyarsızlaşma, ders aşamasındaki öğrencilerde duygusal tükenme ve sigara kullanan öğrencilerde ise duyarsızlaşma alt ölçeğinde daha fazla tükenmişlik yaşadıkları saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32SS45DJ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Birkan Büyükarıkan

Ulukan Büyükarıkan

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2015). Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), 459-478.
AMA Büyükarıkan B, Büyükarıkan U. Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Eylül 2015;5(2):459-478.
Chicago Büyükarıkan, Birkan, ve Ulukan Büyükarıkan. “Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Eylül 2015): 459-78.
EndNote Büyükarıkan B, Büyükarıkan U (01 Eylül 2015) Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 2 459–478.
IEEE B. Büyükarıkan ve U. Büyükarıkan, “Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 459–478, 2015.
ISNAD Büyükarıkan, Birkan - Büyükarıkan, Ulukan. “Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/2 (Eylül 2015), 459-478.
JAMA Büyükarıkan B, Büyükarıkan U. Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5:459–478.
MLA Büyükarıkan, Birkan ve Ulukan Büyükarıkan. “Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi”. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2015, ss. 459-78.
Vancouver Büyükarıkan B, Büyükarıkan U. Fen Bilimleri Enstitülerinde Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5(2):459-78.