In this study, Kano Model, which provides understanding customer needs and the effects of these
needs on satisfaction, is applied for smart phones. Customers’ needs about smart phones have been
analyzed by using Kano Model and also it has been tried to determine whether college students’
needs vary according to demographic factors by using Chi-Square analysis. This study has been
implemented at Van Yüzüncü Yıl University.
According to the results of the study, 14 needs of totally 15 determined needs have been evaluated
in a linear category while the other 1 need in exciting category. It has been revealed that there is
difference between women and men in terms of the features of Processor capacity, camera, screen
size, RAM capacity, the type of internet connection, 3G, Bluetooth and Mp3 while there is no
difference between women and men in terms of the features of operating system, built-in memory,
touch screen, video conversation, radio, GPS, keyboard. In terms of age factor, it has come to a
conclusion that only in the evaluation of touch screen needs, it ranges according to age groups and
in the evaluation of the other needs however; there is no difference according to age groups.
Bu çalışmada, müşteri ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılmasını ve söz konusu ihtiyaçların memnuniyet üzerindeki etkisinin ölçülmesini sağlayan Kano modeli ile akıllı telefonlar üzerine bir uygulama yapılmıştır. Akıllı telefonlar ile ilgili müşteri gereksinimleri Kano modeline göre incelenmiş ve Ki-Kare analizi ile üniversite öğrencilerinin ihtiyaç değerlendirmesinin demografik faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre belirlenen 15 gereksinimden 14'ü doğrusal kategoride 1 gereksinim ise heyecan verici kategoride değerlendirilmiştir. İşlemci kapasitesi, kamera özellikleri, ekran boyutu, RAM kapasitesi, internet bağlantı türü, 3G, bluetooth ve mp3 özellikleri açısından kadınlarla erkekler arasında farklılık olduğu, işletim sistemi, dâhili hafıza, dokunmatik ekran, görüntülü konuşma, radyo, GPS, klavye özellikleri açısından ise kadınlarla erkekler arasında bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Yaş faktörü açısından, sadece dokunmatik ekran ihtiyacının değerlendirilmesinin yaş gruplarına göre farklılık gösterdiği, diğer ihtiyaçların değerlendirilmesinde ise yaş grupları arasında farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır.
Diğer ID | JA27ZH84HG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |