Çocukların varlık ve olayları zihinlerinde simgelere dönüştürmelerinde algısal uyarıcıları düzenleme yetenekleri ve bu yeteneklerin gelişimi oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Bu bağlamda çocukların zihinlerinde geliştirdikleri kavramların niteliğini, içerisinde bulundukları çevre koşulları etkilemektedir. Bunların yanı sıra, çocukların bir yetişkinin rehberliğinde, eğitim sürecinden geçirilmesi sonucunda geliştirmiş oldukları kendiliğinden gelişmeyen kavramlar da yer almaktadır. Çocukların kavram geliştirme süreçleri ile bilim insanlarının bilimsel araştırma yapma süreçleri arasında anlamlı biçimde bir benzerlik gözlenmektedir. Çocuklar ve bilim insanları, doğada yer alan varlıkları sınıflandırır, gruplandırır ve karşılaştırırlar. Böylece, bu varlıkların benzerlik ve farklılıklarını ifade edebilirler. Çocukların bilimle erken yaşlarda tanışması, sahip olmuş oldukları gelişim alanlarını desteklemesi ve gelişim alanlarına yeni yönler kazandırması açısından oldukça önemlidir. Çocukların bilimsel araştırmalarla örtüşen etkinlikleri yürütebilmeleri için gerekli olan bilimsel süreç becerilerine sahip olmaları gerekmektedir. Çocuklarda bilim eğitimi de bu nedenle oldukça önemlidir
Bilim çocuk bilimsel süreç becerilerinin gelişimi çocuk ve bilimsel okuryazarlık
To symbolize existence and presence in their mind, children’s ability to arrange sensory impulses and the improvement of this ability is important. In this sense the quality of the concept that the children create in their mind is influenced by environmental aspects. Therewith, there are also some conceptions developed by the children in an educational process under the guidance of an adult. There is a similar observed pattern between the process of children developing concepts and scientists doing scientific research. Children and scientists classify, group and compare the existence in the nature. Thus, both can state the similarities and the differences. To encounter with science in the early ages is crucial for children to support the developing areas that they already have and acquire new directions in these areas. Children must have the abilities of the scientific process to prosecute the activities corresponding to scientific exercises. Consequently, scientific education of children is important
Science children the development of science process skills child and scientific literacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |