Çocuklara felsefe eğitimi mi yoksa düşünme eğitimi mi vermeliyiz? Şayet, bir felsefe ya da düşünme eğitimi verilecekse, bu, ne zaman ve nasıl verilmelidir? Ya da çocuklara felsefe öğretmeden önce ne öğretmeliyiz? Bir çocuk felsefesi eğitimi şeması oluşturmak mümkün müdür? Aslında “çocuklara felsefe öğretmek gerekir mi?” diye sormak da mümkündür. İşte bu makalede, bu sorular ışığında “Çocuk Felsefesi”, “Çocukça Felsefe” veya “Çocuklar için Felsefe” adlandırmaları tartışılacaktır. Bir diğer amacımız ise, çocukları soru sormaya alıştırmak ve düşündürmek için ne yapmamız gerektiğini tartışmaktır. Bu yüzden, Gelişim Psikolojisinin verileri ışığında, çocuk soruları ile felsefe soruları arasındaki paralelliğe dikkat çekilecektir
Should we educate children on philosophy or thinking? If a philosophy or a thought education is to be given, when and how should this be given? Or what should we teach children before we teach philosophy? Is it possible to create a child philosophy education scheme? In fact, is it possible to ask, “Do children need to learn philosophy?” In this article, these questions will be discussed in the light of “Children Philosophy”, “Childhood Philosophy” or “Philosophy for Children”. Our the other goal in this article is to familiarize the children with asking questions and discuss what we need to do to make them think. Therefore, in the light of the data of Developmental Psychology, the parallelism between child questions and philosophical questions will be noted
Childhood Philosophy Child Philosophy Thought Lesson Philosophy Lesson
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |