Bu çalışma çocukluk sosyolojisi tarihinin nasıl şekillendiği sorusuna yanıt aramaktadır. Çocuk konusu uzun yıllar sosyoloji disiplini içerisinde kendine ait bir alan üretememiştir. 1980’ler de ise Yeni Çocukluk Sosyolojisi adıyla ortaya çıkan çalışmalar çocuğu klasik sosyolojik yaklaşımın aksine sosyal bir fenomen, toplumsal bir aktör olarak ele almaya başlamıştır. Sosyoloji disiplininin çocukluğu bu yeni ele alış biçimi aynı zamanda çocukluğun tarihsel ve toplumsal bağlamda nasıl değiştiği ile de yakından ilişkilidir. Yapılan çalışmalar Batı’da Orta Çağ’da yetişkinlikten ayrı tutulan bir çocukluk algısının olmadığını gösteriyor. Modernleşme ile yeniden tanımlanan çocukluk dönemi sosyal bilimler içinde önemli bir konu olmaya başlamıştır. Başta psikoloji olmak üzere antropoloji ve sosyoloji çocukluk incelemelerine yönelmiş ancak sosyolojinin çocukluk dönemine dair çalışmaları psikolojinin baskın rolünün etkisinden uzun zaman kurtulamamıştır. Bu çalışmanın konusu da günümüzde belli bir literatürü oluşan ve tartışma alanı bulan çocukluk sosyolojisinin tarihsel sürecinin ele alınması üstüne kuruludur
This study is answering the question of how the history of childhood sociology is shaped. The topic of children has not been able to produce an area of its own within the discipline of sociology for many years. In the 1980s, studies emerging in the name of New Childhood Sociology began to treat the child as a social phenomenon, as a social actor, contrary to the classical sociological approach. This new way of handling childhood in the sociology discipline is also closely related to how childhood changes in the historical and social context. Studies show that there is no childhood perception in the West that is separated from adulthood in the middle ages. Childhood, redefined by modernization, has become an important issue in social sciences. Anthropology and sociology, especially psychology, have been directed towards childhood studies, but studies of sociology in childhood have not survived the dominant role of psychology for a long time. The theme of this study is based on the study of the historical process of childhood sociology, where a certain literature is formed and discussed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |