Otizm spektrum bozukluğu toplumsal iletişim ve etkileşimde eksikliklerin görüldüğü kısıtlı-yineleyici davranışlar ile karakterize nörogelişimsel bir bozukluktur. Her geçen yıl otizm tanısı alan çocuk sayısının artması göz önüne alındığında bu çocukların bakıcıları, öğretmenleri ve yakınları ile beraber otizmle ilgili kişilerin sayısı toplumun önemli bir kısmını oluşturmaktadır. İnsanların otizm hakkında az bilgiye sahip olmaları ve farkındalıklarının az olması bu çocukların damgalanmalarına dolayısıyla ruhsal açıdan olumsuz etkilenmelerine sebep olabilmektedir. Otizm tanılı çocuk ve ergenlerin farklı iletişim tarzları, tekrarlayıcı hareketleri damgalanmalarına sebep olan önemli faktörlerden bazılarıdır. Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan çocuk ve ergenlerin erken yaşta fark edilmesi ve uygun müdahalelerin yapılması topluma uyum sağlamaları açısından büyük önem arz etmektedir. Bu derlemede, son çalışmalar ışığında Otizm tanılı çocuk ve ergenlerde damgalanma konusunun tüm yönleriyle ele alınması ve bu sayede farkındalığın sağlanarak ne tür müdahalelerin yapılabileceği konusunda yol gösterici olunması amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Görüş Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 13 |