Amaç: Yurt içinde beden eğitimi öğretmeni öz yeterliliği ile ilgili
çalışmaların nicel yaklaşımla yapılmış olduğu görülmektedir. Bu araştırma ile
beden eğitimi öğretmenlerinin kendilerini hangi alanlarda yetersiz
hissettiklerini nitel bir yaklaşımla incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Beden eğitimi öğretmenlerinin kendilerini hangi
alanlarda yetersiz hissettiklerini incelemek amacıyla nitel araştırma desenlerinden fenomolojik araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Fenomolojik araştırmalarda en çok kullanılan yöntemlerden
maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla katılımcılar seçilirken
meslek yılı, okul türü ve okul düzeylerini farklı olmasına dikkat
edilmiştir. Malatya Yeşilyurt ilçesinde farklı özelliklere sahip okullarda
çalışan toplam 16 beden eğitimi öğretmeni çalışmaya katılmıştır. Katılımcıların
9’u erkek öğretmen, 7’si ise kadın öğretmenden oluşmuştur. Görüşmelerde yarı
yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı
doğrultusunda tasarlanan bu araştırmanın analizinde “betimsel analiz”
kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan betimsel analiz sonuçlarına göre “Öğretim
Süreci”, “Alan Bilgisi”, “Ölçme ve Değerlendirme” ve “Mevzuat Bilgisi” temaları
ve bu temalara ait kodlar tespit edilmiştir.
Sonuç: Beden eğitimi öğretmenleri öğretim sürecinde
derslerini işlerken bilgi aktarmada ve öğretim yöntemleri konusunda bir takım
sorunlar yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin mevzuat, ölçme ve
değerlendirme konularında bilgi eksikliğinden kaynaklı sorunlar yaşadığı tespit
edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre hizmet içi eğitimlerin, ihtiyaçlar
doğrultusunda düzenlenip verilmesi sağlanabilir.
Purpose:It can be seen that studies about self-sufficiency of physical education teachers on a national basis are being performed with a quantitative approach. It was aimed to analyze the self-sufficiency of physical education teacher on maintaining educational activities and the subjects that they feel inadequate with a quantitative approach in this research.
Method: Phenomenological research technique, which is one of the quantitative research designs, was used with the purpose of gathering information about the levels of self-sufficiency of physical education teachers. Maximum variation method which is one of the most common techniques of phenomenological researches is used. For this purpose, attention was paid to the diversity of placement year, school type and school level while selecting the attendants. 16 physical education teachers, who work in schools with different features in Yesilyurt district of Malatya, attended to this research. 9 of the attendants were male and 7 of the attendants were female teachers. Semi-structured question form used in meetings.
Results: “Descriptive analysis” was used in the analysis of this research which was designed with in the scope of quantitative research. “Educational Progress”, “Field Information”, “Assessment and Evaluation” and “Regulation Information” themes and codes of the set themes were detected according to the results of descriptive analysis.
Conclusion: It was concluded that physical education teachers have difficulties about relaying information and teaching methods during the educational process. It was detected that teachers have troubles based on lack of knowledge about regulations and assessment and evaluation. According to results of the research, in-service trainings regulated in parallel with requirements can be provided.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ