Amaç: Bu çalışmada lisanslı spor yapan lise öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır.
Yöntem:
Öğrencilerin
okula yabancılaşma düzeylerini belirlemek amacıyla Şimşek vd. (2015) tarafından
geliştirilen 4 alt boyuttan 19 maddeden meydana gelen ölçek kullanılmıştır.
Ölçeğin 4 alt boyutu; “Güçsüzlük”, “Kuralsızlık”, “Anlamsızlık” ve “Sosyal
Uzaklık” olarak adlandırılmıştır. Okula yabancılaşma ölçeğinde, beşli likert
derecelendirmesi kullanılmıştır. Tarama modeli kullanıldığı çalışmada araştırma
grubunu Malatya’ya bağlı liselerde öğrenim 523 öğrenci oluşturmaktadır.
Verilerin analizinde Independent Samples t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA) tercih edilmiştir. İstatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0.05
olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Yapılan analiz
sonuçlarına göre lisanslı olarak spor yapmayan lise öğrencilerinin lisanslı
spor yapan öğrencilere göre okula daha fazla yabancılaştıkları tespit edilirken,
cinsiyet, sınıf düzeyi ve lisanslı spor yapma yılı değişkenlerinde
istatistiksel olarak anlamlı fark ortaya çıkmamıştır.
Sonuç: Spor yapan öğrencilerin
okula yabancılaşma düzeyinin spor yapmayanlara oranla daha az olduğu tespit
edilmiştir. Bu nedenle spor yapmayan öğrencilere okul içi veya okul dışı
sportif etkinliklere katılmaları yönünde imkânlar sağlanmalı ve öğrenciler bu
konuda desteklenmelidir.
yabancılaşma okula yabancılaşma lisanslı sporcular sportif etkinlikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ