Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Relationship Between The Attitude Towards Physical Education And Sports And Social Skills of Students Studying In Different Schools

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 14, 15.08.2021

Öz

Purpose: In this study, it was aimed to examine the relationship between social skills and attitudes towards physical education and sports of secondary school students studying in different schools.
Method: The study was conducted with a total of 306 students, including 163 public schools and 143 private schools. Physical Education and Sports Attitude Scale, Social Skills Scale and personal information form were used to collect research data. Descriptive statistics, sample t-test, one-way analysis of variance, Tukey post-hoc test, correlation and regression methods were used in the study.
Results and Conclusion: It was determined that the students had a neutral attitude towards "physical education and sports" and their "social skill" levels were low. It was determined that there was a statistically significant difference in the attitudes of the participants towards physical education and sports according to the variables of "age, education level, school type", and a significant change in the "school type" variable in their social skill levels. Moreover, a positive relationship has been found between the students' attitudes towards physical education and sports and their social skill levels, and it can be said that as the attitude towards physical education and sports increases, the level of social skills will also increase.

Kaynakça

  • Açak, M. (2005). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. Morpa yay. İstanbul, s.9-17.
  • Akandere, M., Özyalvaç, N.T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,24 (1-10).
  • Alenezi, M. A. (2005). Attitudes of secondary students toward physical education classes in Kuwait.Unpublished doctoral dissertation, The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • Bacanlı, H. (2012). Sosyal beceri eğitimi. 4. Baskı. Ankara, Pegem Yay.
  • Balyan, M. (2009). İlköğretim 2. kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Braddock, B. A., Twyman, K. A., Garrity, M. R., Wang, T., Neary, M. K., Ezzelgot, J., & Heithaus, J. L. (2015). A few close friends the pediatrician’s role in the management of social skills deficits in adolescent children. Clinical pediatrics,1-8
  • Cengiz, Ö., Kılıç, & M.A., Soylu,Y. (2018). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi,1(2),141-149.
  • Chatterjee, S. (2013). Attitudes toward physical education of school going adolescents in West Bengal. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Colquitt, G., Walker, A., Langdon, J. L., McCollum, S., & Pomazal, M. (2012). Exploring student attitudes toward physical education and implications for policy. Sport International Journal of Kinesiology, 9(2), 5-12.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3),196-205.
  • Çavuş, M.F., Pekkan, N.Ü., & Develi, A. (2019). "Örgütsel sosyalleşmeye yeni bir öncül: sosyal zekâ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 36, 259-272.
  • Çeliker, V. B., & Aşiroğlu, S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıkları ile Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(11).
  • Coşkun, N., & Samancı, O. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal beceri düzeyi ile sosyal bilgiler dersine yönelik tutumların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dünya’daki Eğitim Ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(1), 32-41.
  • Deniz, E. (2003). Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri seviyelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 9, 502- 518.
  • Demirhan, G., & Altay, F. (2001). Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. Spor Bilimleri Dergisi, 12(2),9-20.
  • Erkorkmaz, Ü., Etikan, İ., Demir, O., Özdamar, K., & Sanisoğlu,Y. (2013). Doğrulayıcı faktör analizi ve uyum indeksleri. Türkiye Klinikleri J Med Sci, 33(1), 210-23
  • Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2010). Çocuk ve ergen gelişimi. 7. Baskı. Ankara, İmge yayınevi.
  • Göksel, A. G., & Caz, Ç. (2016). Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-10.
  • Güllü, M., Güçlü, M., & Arslan, C. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Sport Sciences, 4(4), 273-288.
  • Güngör, N. B. & Çelik, O. B. (2020). The effect of attitude towards sport of sports science faculty students on mental well-being. International Journal of Eurasian Education and Culture, 8,468-493.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, BJ., & Anderson, R.E. (2014). Multivariate data analysis. Seventh Ed. London, Pearson Education Limited.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M.R. (2008). Structural equation modelling: guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods 6(1), 53-60.
  • Jaureguy, C. D. (2013). 6th grade elementary students' attitudes toward running activities in physical education: a preliminary study. Unpublished master’s, California State University, Sacramento.
  • Jensen- Campbell, L. A., & Malcolm, K. T. (2007). The importance of conscientiousness in adolescent interpersonal relationships. Personality and Social Pyschology Bulletin, 33(3), 368-383.
  • Kağıtçıbaşı, C. (2005). Yeni insan ve insanlar. 10. Baskı. İstanbul, Evrim Yayınevi.
  • Kamtsios, S. (2010). Gender differences in elementary school children in perceived athletic competence, body attractiveness, attitudes towards exercise and participation in physical activity. International Quarterly of Sport Science, 2,10-18.
  • Karasar, N.(2019). Bilimsel araştırma yöntemi. 34. Baskı. Ankara, Nobel.
  • Keskin, N., Öncü, E., & Küçük Kılıç , S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1), 93-107
  • Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Third Ed. New York, The Guilford Press. p.223.
  • Krech, D., & Crutchfield, R. (1980). Sosyal Psikoloji.(çev. E. Güngör). Ötüken Yayınları.
  • Koç, S. (2005). Beden eğitimi ve sporda beceri gelişimi. Morpa Yay. İstanbul, s.12.
  • Makar, E. (2016). Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı. Bartın.
  • Marttinen, R. H. J. (2015). Effect of the fitness integrated with technology (FIT) unit on student attitudes and physical activity levels in physical education. Doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Mengütay, S. (2005). Çocuklarda hareket gelişimi ve spor. Morpa Yay. İstanbul, s.113.
  • Norusis, M.J.(2008). SPSS statistics 17.0 Guide to data analysis. Chicago, Published by prentice Hall Inc.
  • Ogelman, H. G., Seçer, Z., Alabay, E. & Uçar, F. (2012). Okul öncesi 5-6 yaş grubu çocukların bilişsel gelişimleri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15), 391-402.
  • Özsarı, İ. (2017). An investigation of attitudes of 10-12 year-old students enrolled in public and privateschools towards physical education course. Journal of Human Sciences, 14(4), 4628-4641.
  • Petray, C. K. (1989). Organizing physical fitness assessment (grades k-2) strategies for the elementary physical education spocialist. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 60(6), 57-60.
  • Ramsey, V. (2012). Urban middle school African American girls' attitudes toward physical education and out-of-school physical activity levels. Doctoral dissertation, Teachers College, Columbia University. New York.
  • Schermelleh-Engel K, Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003).Evaluating the fit of structural equation models: tests of significance and descriptive goodnessof- fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2),23-74.
  • Singh, R. K. C., Devi, K.S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85. DOI: 10.26524/13421
  • Tabachnick, B.G. &Fidell, LS. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. 6. baskı. (Çev: Mustafa Baloğlu), Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, s.79.
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Yaşlıoğlu, MM.(2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi,46, 74-85.
  • Yemez, İ. (2016). Doğrulayıcı faktör analizi ile sosyal medya reklamlarına yönelik tutum ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(2), 97-118. Yetim, A.A. (2005). Sosyoloji ve spor. Morpa Yay. İstanbul, s.113.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinde Duygusal Zekâ ve Sosyal Beceri Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.

Farklı Okullarda Eğitim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 14, 15.08.2021

Öz

Amaç: Bu çalışmada farklı okullarda eğitim gören ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Çalışma 163 devlet okulu, 143 özel okul olmak üzere toplamda 306 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği, Sosyal Beceri Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik, ikili karşılaştırmalarda t-testi, tek yönlü varyans analizi ile Tukey Post-Hoc testi, korelasyon ve regresyon yöntemleri kullanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Öğrencilerin “beden eğitimi ve spora ilişkin” nötr tutuma sahip oldukları, “sosyal beceri” düzeylerinin ise düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarında “yaş, eğitim seviyesi, okul türü” değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunduğu, sosyal beceri düzeylerinde ise “okul türü” değişkenin anlamlı bir değişim gösterdiği belirlenmiştir (p<0.05). Ayrıca beden eğitimi ve spora ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında pozitif yönde (r=0,2) bir ilişki bulunmuş olup, beden eğitimi ve spora yönelik tutum arttıkça, sosyal beceri düzeyinin de artacağı söylenebilir.

Kaynakça

  • Açak, M. (2005). Beden eğitimi öğretmeninin el kitabı. Morpa yay. İstanbul, s.9-17.
  • Akandere, M., Özyalvaç, N.T., & Duman, S. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,24 (1-10).
  • Alenezi, M. A. (2005). Attitudes of secondary students toward physical education classes in Kuwait.Unpublished doctoral dissertation, The Pennsylvania State University, Pennsylvania.
  • Bacanlı, H. (2012). Sosyal beceri eğitimi. 4. Baskı. Ankara, Pegem Yay.
  • Balyan, M. (2009). İlköğretim 2. kademe ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları, sosyal beceri ve öz yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması. Doktora Tezi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Braddock, B. A., Twyman, K. A., Garrity, M. R., Wang, T., Neary, M. K., Ezzelgot, J., & Heithaus, J. L. (2015). A few close friends the pediatrician’s role in the management of social skills deficits in adolescent children. Clinical pediatrics,1-8
  • Cengiz, Ö., Kılıç, & M.A., Soylu,Y. (2018). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi,1(2),141-149.
  • Chatterjee, S. (2013). Attitudes toward physical education of school going adolescents in West Bengal. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Colquitt, G., Walker, A., Langdon, J. L., McCollum, S., & Pomazal, M. (2012). Exploring student attitudes toward physical education and implications for policy. Sport International Journal of Kinesiology, 9(2), 5-12.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve güvenirlik çalışmalarında doğrulayıcı faktör analizinin kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3),196-205.
  • Çavuş, M.F., Pekkan, N.Ü., & Develi, A. (2019). "Örgütsel sosyalleşmeye yeni bir öncül: sosyal zekâ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 36, 259-272.
  • Çeliker, V. B., & Aşiroğlu, S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıkları ile Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(11).
  • Coşkun, N., & Samancı, O. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal beceri düzeyi ile sosyal bilgiler dersine yönelik tutumların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dünya’daki Eğitim Ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(1), 32-41.
  • Deniz, E. (2003). Üniversite öğrencilerinin sosyal beceri seviyelerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 9, 502- 518.
  • Demirhan, G., & Altay, F. (2001). Lise birinci sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutum ölçeği. Spor Bilimleri Dergisi, 12(2),9-20.
  • Erkorkmaz, Ü., Etikan, İ., Demir, O., Özdamar, K., & Sanisoğlu,Y. (2013). Doğrulayıcı faktör analizi ve uyum indeksleri. Türkiye Klinikleri J Med Sci, 33(1), 210-23
  • Gander, M. J., & Gardiner, H. W. (2010). Çocuk ve ergen gelişimi. 7. Baskı. Ankara, İmge yayınevi.
  • Göksel, A. G., & Caz, Ç. (2016). Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-10.
  • Güllü, M., Güçlü, M., & Arslan, C. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Sport Sciences, 4(4), 273-288.
  • Güngör, N. B. & Çelik, O. B. (2020). The effect of attitude towards sport of sports science faculty students on mental well-being. International Journal of Eurasian Education and Culture, 8,468-493.
  • Hair, J.F., Black, W.C., Babin, BJ., & Anderson, R.E. (2014). Multivariate data analysis. Seventh Ed. London, Pearson Education Limited.
  • Hooper, D., Coughlan, J., & Mullen, M.R. (2008). Structural equation modelling: guidelines for determining model fit. Electronic Journal of Business Research Methods 6(1), 53-60.
  • Jaureguy, C. D. (2013). 6th grade elementary students' attitudes toward running activities in physical education: a preliminary study. Unpublished master’s, California State University, Sacramento.
  • Jensen- Campbell, L. A., & Malcolm, K. T. (2007). The importance of conscientiousness in adolescent interpersonal relationships. Personality and Social Pyschology Bulletin, 33(3), 368-383.
  • Kağıtçıbaşı, C. (2005). Yeni insan ve insanlar. 10. Baskı. İstanbul, Evrim Yayınevi.
  • Kamtsios, S. (2010). Gender differences in elementary school children in perceived athletic competence, body attractiveness, attitudes towards exercise and participation in physical activity. International Quarterly of Sport Science, 2,10-18.
  • Karasar, N.(2019). Bilimsel araştırma yöntemi. 34. Baskı. Ankara, Nobel.
  • Keskin, N., Öncü, E., & Küçük Kılıç , S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1), 93-107
  • Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Third Ed. New York, The Guilford Press. p.223.
  • Krech, D., & Crutchfield, R. (1980). Sosyal Psikoloji.(çev. E. Güngör). Ötüken Yayınları.
  • Koç, S. (2005). Beden eğitimi ve sporda beceri gelişimi. Morpa Yay. İstanbul, s.12.
  • Makar, E. (2016). Spor eğitimi gören öğrencilerin, sosyal beceri, fiziksel benlik algısı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı. Bartın.
  • Marttinen, R. H. J. (2015). Effect of the fitness integrated with technology (FIT) unit on student attitudes and physical activity levels in physical education. Doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Mengütay, S. (2005). Çocuklarda hareket gelişimi ve spor. Morpa Yay. İstanbul, s.113.
  • Norusis, M.J.(2008). SPSS statistics 17.0 Guide to data analysis. Chicago, Published by prentice Hall Inc.
  • Ogelman, H. G., Seçer, Z., Alabay, E. & Uçar, F. (2012). Okul öncesi 5-6 yaş grubu çocukların bilişsel gelişimleri ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15), 391-402.
  • Özsarı, İ. (2017). An investigation of attitudes of 10-12 year-old students enrolled in public and privateschools towards physical education course. Journal of Human Sciences, 14(4), 4628-4641.
  • Petray, C. K. (1989). Organizing physical fitness assessment (grades k-2) strategies for the elementary physical education spocialist. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 60(6), 57-60.
  • Ramsey, V. (2012). Urban middle school African American girls' attitudes toward physical education and out-of-school physical activity levels. Doctoral dissertation, Teachers College, Columbia University. New York.
  • Schermelleh-Engel K, Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003).Evaluating the fit of structural equation models: tests of significance and descriptive goodnessof- fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2),23-74.
  • Singh, R. K. C., Devi, K.S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85. DOI: 10.26524/13421
  • Tabachnick, B.G. &Fidell, LS. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. 6. baskı. (Çev: Mustafa Baloğlu), Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, s.79.
  • Tomik, R., Olex-Zarychta, D., & Mynarski, W. (2012). Social values of sport participation and their significance for youth attitudes towards physical education and sport. Studies in Physical Culture and Tourism, 19(2), 99-104.
  • Yaşlıoğlu, MM.(2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi,46, 74-85.
  • Yemez, İ. (2016). Doğrulayıcı faktör analizi ile sosyal medya reklamlarına yönelik tutum ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de bir uygulama. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(2), 97-118. Yetim, A.A. (2005). Sosyoloji ve spor. Morpa Yay. İstanbul, s.113.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinde Duygusal Zekâ ve Sosyal Beceri Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Özsarı 0000-0002-4753-8049

Demet Öztürk Çelik

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özsarı, A., & Öztürk Çelik, D. (2021). Farklı Okullarda Eğitim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumları İle Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 1-14.

Sayın Araştırmacılar,

Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.

Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ