Purpose: The aim of this study is to examine the communication skills and perceived stress levels of women who practice the pilates exercise method.
Method: The research group consists of 308 volunteer female participants. Personal information form, Communication Skills Scale and Perceived Stress Level Scale were applied
to the participants as data collection tools. The communication skills scale consists of 4 sub-
dimensions called Communication principles and basic skills, Self-Expression, Active Listening and Non-Verbal Communication, Willingness to Communicate, with 25 items in a
5-point Likert type, the validity and reliability study of which was conducted by Korkut and
Bugay (2014). For this study, the internal consistency coefficient for the overall scale was found .85, while the communication principles and basic skills were .79, self-expression .83,
active listening and non-verbal communication .79, and the willingness to communicate sub-
dimension .82. The perceived stress level scale used to measure the stress levels of the participants was developed by Kaya et al. (2019), it consists of 10 items it consists of a total of 10 items in a 5-point Likert type. 7 of the items with positive expressions are scored in reverse. For this study, the internal consistency coefficient for the overall scale was determined as .71. All statistical analyzes were performed with IBM SPSS version 21.0 software (IBM Corp. Released 2012. Armonk, NY, USA). Frequency and percentage, which are descriptive statistical methods for personal information, were used in the analysis of the data. Normality analysis was performed before comparing the variables. Since the Skewness and Kurtisos values were between -2 and +2, it was assumed that the variables showed a normal distribution (George and Mallery 2010). Accordingly, Independent-Samples T-Test was applied for 2-variable data at α = 0.05 significance level, and One-Way ANOVA test was applied for more than 2 variables. Pearson Correlation analysis was performed to measure the relationship between sub-dimensions.
Results: According to the results of the analysis, while a significant difference was determine between the sub-dimensions of marital status, monthly income, and communication skills due to exercise, no significant difference was found between age, weekly exercise duration, total years of exercise, and educational status. There was a significant difference between age, monthly income, exercise and perceived stress level. However, no significant difference was found between marital status, weekly exercise time, total years of exercise, and educational status. According to the Pearson correlation analysis, it was determined that there was a medium level correlation in the communication skills self-expression and willingness to communicate sub-dimensions, a high level correlation in the active listening and non-verbal communication sub-dimensions, and a negative medium-level correlation in the perceived stress level.
Conclusion: As a result, communication skills and perceived stress levels of women who practice pilates exercise method differ according to socio-demographic variables.
Communication skills Perceived stress level Pilates exercise method
Amaç: Bu çalışmanın amacı, pilates egzersiz metodunu uygulayan kadınların iletişim becerilerinin ve algılanan stres düzeylerinin incelenmesidir.
Yöntem: Araştırma grubunu 308 gönüllü kadın katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak katılımcılara kişisel bilgi formu, iletişim becerileri ölçeği ve algılanan stres düzeyi ölçeği uygulanmıştır. İletişim becerileri ölçeği, Korkut ve Bugay (2014) tarafından geçerlik güvenirlik çalışması yapılan, 5’li likert tipinde 25 maddeli, İletişim ilkeleri ve temel beceriler, Kendini İfade Etme, Etkin Dinleme ve Sözel Olmayan İletişim, İletişim Kurmaya İsteklilik olarak adlandırılan 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Bu araştırma için ölçeğin geneline ilişkin iç tutarlılık katsayısı .85 bulunurken, İletişim ilkeleri ve temel beceriler .79, Kendini ifade etme .83, Etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim .79 ve İletişim kurmaya isteklilik alt boyutu .82 saptanmıştır. Katılımcıların stres düzeylerini ölçmek amacıyla kullanılan algılanan stres düzeyi ölçeği, Kaya ve ark. (2019) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan, 5’li likert tipinde, toplam 10 maddeden oluşmaktadır. Olumlu ifade içeren maddelerden 7 tanesi ters puanlanmaktadır. Bu araştırma da ölçeğin geneline ilişkin iç tutarlılık katsayısı .71 olarak saptanmıştır. Tüm istatistiksel analizler IBM SPSS sürüm 21.0 yazılımı (IBM Corp. Released 2012. Armonk, NY, USA) ile yapılmıştır. Verilerin analizinde kişisel bilgiler için tanımlayıcı istatistik yöntemlerinden frekans ve yüzde kullanılmıştır. Değişkenler arasında karşılaştırma yapmadan önce normallik analizi yapılmıştır. Skewness ve Kurtisos değerleri -2 ile +2 arasında değer aldığı için değişkenlerin normal dağılım gösterdiği varsayılmıştır (George ve Mallery 2010). Buna göre α = 0.05 anlamlılık düzeyinde 2 değişkenli veriler için Independent-Samples T-Testi, 2’den fazla değişkenleriçin ise One-Way ANOVA testi uygulanmıştır. Alt boyutlar arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla Pearson Korelasyon analizi yapılmıştır.
Bulgular: Analiz sonuçlarına göre medeni durum, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni ile iletişim becerileri alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken, yaş, haftalık egzersiz yapma süresi, toplam egzersiz yılı, öğrenim durumu arasında anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Yaş, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni ile algılanan stres düzeyi arasında anlamlı farklılık ortaya konmuştur. Ancak medeni durum, haftalık egzersiz yapma süresi, toplam egzersiz yılı, öğrenim durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan pearson korelasyon analizine göre iletişim becerileri kendini ifade etme, iletişim kurmaya isteklilik alt boyutlarında orta düzeyde, etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim alt boyutlarında yüksek düzeyde, algılanan stres düzeyinde ise negatif yönlü orta düzeyde ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Sonuç olarak, pilates egzersiz metodunu uygulayan kadınların iletişim becerileri medeni durum, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni, algılanan stres düzeyi ise yaş, aylık gelir, egzersiz yapma nedeni gibi sosyo-demografik değişkenler açısından farklılık göstermektedir.
İletişim Becerileri Algılanan Stres Düzeyi Pilates Egzersiz Metodu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Sayın Araştırmacılar,
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren uluslararası nitelikte ve hakemli dergi olarak yayımlanan ÇOMÜ Spor Bilimleri Dergisi'nin EYLÜL 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının AĞUSTOS ayı sonuna kadar gönderilebilir. Bilgilerinize sunulur.
Editör Prof. Dr. Hürmüz KOÇ