Yönetim
bilimi yazınında önemli bir kavram olarak yer bulan kurumsal eşbiçimlilik, örgütleri
birbirine benzer kılan nedir sorusundan hareketle bir birimin aynı çevresel
koşullarda yer aldığı diğer birimlere benzemesine neden olan kısıtlıyıcı bir
süreç olarak tanımlanmaktadır. Kurumsal eşbiçimlilik; örgütler arasındaki güç
ve yaptırım farklarından kaynaklanan zorlayıcı
kurumsal eşbiçimlilik, uzman olarak kabul edilen örgütlerin kopyalanması
ile oluşan taklitçi kurumsal eşbiçimlilik
ve alanda yer alan kural, yasa ve standartların ortaya çıkardığı normatif kurumsal eşbiçimlilik olmak
üzere üçe ayrılmaktadır. Havayolu ittifakları küresel havacılık endüstrisinin
temel unsurlarından olup küresel havayolu pazarında önemli bir rol
üstlenmektedirler. İlgili yazında hem popüler bir işletme stratejisi olarak
küresel havayolu ittifakları kavramını hem de etkili stratejik yönetim
bağlamında işletmelerin misyon ifadelerinin önemini ayrı ayrı inceleyen pek çok
araştırma bulunmaktdır. Bu araştırma ile öncelikle havacılık endüstrisi
açısından ideal bir misyon bildirgesinde yer alması gereken hususların
belirlenmesi planlanmaktadır. Bu kapsamda küresel bir havayolu ittifakının
içinde yer alan 27 uluslararası havayolu firmasının misyon ifadeleri Pearce ve
David (1987)’ in belirlediği kapsamlı bir misyon beyanatının dokuz bileşeni doğrultusunda
içerik analizine tabi tutulacaktır. Daha sonra söz konusu misyon ifadelerinin
kurumsal eşbiçimlilik kapsamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma
sonuçlarının turizm ve seyahat endüstrisinin önemli bir kolu olan havacılık sektöründe
stratejik yönetim hususunda katkı vereceği düşünülmektedir.
Kurumsal Eşbçimlilik Havayolu İttifakları Misyon İfadeleri İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 32 |