BibTex RIS Kaynak Göster

LOGISTICS VALUE AND USAGE WİTH MULTİDİMENSİONAL VALUE MODEL

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 2, 47 - 64, 01.09.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Akyıldız, Murat ve Tuna Okan, ‘Lojistik Değer ve Ek Değer: Bir Odak Grup Çalışması’, Ege Üniversitesi, İ.İ.B.F. , Akademik Bakış Dergisi, Cilt.7, Sayı.2, 2007, ss. 653-667
  • Efil, İsmail “Toplam Kalite Yönetimi ve Toplam Kaliteye Ulaşmada Önemli Bir Araç ISO 9000 Kalite Yönetim sistemleri” Alfa yayınları, 608, Dizi no: 031, İstanbul, 2003, ss. 9-15
  • Emiliani, M.L.“Redefining the Focus of Investment Analysis” The Total Quality Management Magazine, V.3, N.2, 2001, ss. 36-41
  • Fawcet, Stanley E. ve Fawcet, Stanley A.,”The firm as a value added system, integrating logistics operation and purchasing”International Journal of Physical Distribution&logistics Management, Vol.25, No.5, 1995, s.s.24-42
  • Hannon,, David ‘Contract Manufacturies on Logistics Value Adds’, ABI/ınform Inform Global, Purchasing, 2004, ss. 45–47
  • Helen, E.Richarson , ‘What Value Logistics?’ Transportation & Distribution, ABI/ Inform Global, 1995, ss. 30- 52;
  • Rao, Kant and Young R.R., “Global Supply Chain: Factors INfluencing of Logistics Outsourcing of Logistics Functions”, International Journal of Physcial Distribution&Logistics Management, Vol.24,No.6, 1994, ss.11-19
  • Khalifa, Azaddin Salem, “Customer Value: a Review of Recent Literature and an Integrative Configuration” Management Decision, Vol.42, No.5, 2004, ss.645-666
  • Lambert Douglas M ve .Stock James R, “Strategic Logistics Management, Richard Irvin Inc, 1993
  • Mentzer, John T; Rutner ,Stephen M, Matsumo, Ken ‘Aplication of the Means- End Value Hierarcy
  • Model to Understanding Logistics Value’, International Journal of Physcical Distribution&logistic Management, Vol.27, No.9/10, 1997, s. 630-643
  • Narver,J.C ve Slater, S.F ‘The Effects of Market Orientation on Business Prtofitability’,Journal of Marketing, Vol.54, October 1990, ss.22-28
  • Novack, Robert A., Rinehart, Lloyd M., Langley, C., Johnson, “An International Assesment Logistics Value”, Journal of Business Logistics, Vol.15, No.1, 1994, ss.135-176
  • Payne, Adrian ve Holt, Sue “Diagnosing Customer Value” Integrating the Value Process and Relationship Management” British Journal of management, Vol.12, ss.158-182
  • Porter, Michael , ‘Competetive Advantage: Creating and sustaining Superior Performance’, Newyork, NY, The Free Pres,1985
  • Ramsay;John “The Real Meaning of Value in Trading Relationship” International Journal of Operation & Production Management, Vol.25.No.6, ss.549-565
  • Roos, Gina ve Gardner, Fred ‘Value Added Services Save Time and Money’ EDN, ABI/ Inform Global, Oct,1998, ss.42-46
  • Rutner, Stephen ve Langley, M C.John ‘Logistics Value: Definition, Process and Measurement’, ABI/INFORM Global, V.11, N. 2, 2000, ss. 73-81 Journal of Logistics Management,
  • Svensson, Göran “Consumer driven and be-directional value chain diffision models” European Business Rewiev, Vol.15, N.6, 2003, ss.390-400
  • Tan,Kay C. ve Pawitra, Therisia A. “Integrating SERVQUAL and Kano’s Model into QFD for Service Excellence Development” Managing Service Quality, Vol.11, No.6, 2001, ss.418-430
  • Wong, Amy ‘The Role of Emotional Satisfaction in Service Encounters’, Managing Service Quality, Vol.14,No.5, 2004, ss. 365–376
  • Woodruff, Robert B. “Customer Value:The Next Source for Competitive Advantage” Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.25, No.2, ss.139-153

Lojistik Değer ve Çok Boyutlu Değer Modeliyle Kullanımı

Yıl 2009, Cilt: 7 Sayı: 2, 47 - 64, 01.09.2009

Öz

Son yıllarda lojistik hizmetlerin üçüncü parti lojistik hizmet sağlayıcıları olarak tanımlanan lojistik firmalara aktarılması, rakipleri karşısında üstünlük kurmak isteyen lojistik firmaların değer ve değer stratejilerine gösterdikleri önemi giderek daha fazla artırmıştır. Bu nedenle bu çalışmada değer, lojistik değer lojistik katma değer kavramlarının yanı sıra değer modellerini ele alan literatür gözden geçirilerek, çeşitli modelleri bünyesinde barındıran çok boyutlu yeni bir değer modeli oluşturma teşebbüssünde bulunulmuştur. Lojistik hizmetlere uyarlanan çok boyutlu değer modeli, lojistik hizmetler vasıtasıyla müşterilerine üstün değer yaratmak isteyen uygulayıcılara farklı bir bakış açısı kazandırabilir

Kaynakça

  • Akyıldız, Murat ve Tuna Okan, ‘Lojistik Değer ve Ek Değer: Bir Odak Grup Çalışması’, Ege Üniversitesi, İ.İ.B.F. , Akademik Bakış Dergisi, Cilt.7, Sayı.2, 2007, ss. 653-667
  • Efil, İsmail “Toplam Kalite Yönetimi ve Toplam Kaliteye Ulaşmada Önemli Bir Araç ISO 9000 Kalite Yönetim sistemleri” Alfa yayınları, 608, Dizi no: 031, İstanbul, 2003, ss. 9-15
  • Emiliani, M.L.“Redefining the Focus of Investment Analysis” The Total Quality Management Magazine, V.3, N.2, 2001, ss. 36-41
  • Fawcet, Stanley E. ve Fawcet, Stanley A.,”The firm as a value added system, integrating logistics operation and purchasing”International Journal of Physical Distribution&logistics Management, Vol.25, No.5, 1995, s.s.24-42
  • Hannon,, David ‘Contract Manufacturies on Logistics Value Adds’, ABI/ınform Inform Global, Purchasing, 2004, ss. 45–47
  • Helen, E.Richarson , ‘What Value Logistics?’ Transportation & Distribution, ABI/ Inform Global, 1995, ss. 30- 52;
  • Rao, Kant and Young R.R., “Global Supply Chain: Factors INfluencing of Logistics Outsourcing of Logistics Functions”, International Journal of Physcial Distribution&Logistics Management, Vol.24,No.6, 1994, ss.11-19
  • Khalifa, Azaddin Salem, “Customer Value: a Review of Recent Literature and an Integrative Configuration” Management Decision, Vol.42, No.5, 2004, ss.645-666
  • Lambert Douglas M ve .Stock James R, “Strategic Logistics Management, Richard Irvin Inc, 1993
  • Mentzer, John T; Rutner ,Stephen M, Matsumo, Ken ‘Aplication of the Means- End Value Hierarcy
  • Model to Understanding Logistics Value’, International Journal of Physcical Distribution&logistic Management, Vol.27, No.9/10, 1997, s. 630-643
  • Narver,J.C ve Slater, S.F ‘The Effects of Market Orientation on Business Prtofitability’,Journal of Marketing, Vol.54, October 1990, ss.22-28
  • Novack, Robert A., Rinehart, Lloyd M., Langley, C., Johnson, “An International Assesment Logistics Value”, Journal of Business Logistics, Vol.15, No.1, 1994, ss.135-176
  • Payne, Adrian ve Holt, Sue “Diagnosing Customer Value” Integrating the Value Process and Relationship Management” British Journal of management, Vol.12, ss.158-182
  • Porter, Michael , ‘Competetive Advantage: Creating and sustaining Superior Performance’, Newyork, NY, The Free Pres,1985
  • Ramsay;John “The Real Meaning of Value in Trading Relationship” International Journal of Operation & Production Management, Vol.25.No.6, ss.549-565
  • Roos, Gina ve Gardner, Fred ‘Value Added Services Save Time and Money’ EDN, ABI/ Inform Global, Oct,1998, ss.42-46
  • Rutner, Stephen ve Langley, M C.John ‘Logistics Value: Definition, Process and Measurement’, ABI/INFORM Global, V.11, N. 2, 2000, ss. 73-81 Journal of Logistics Management,
  • Svensson, Göran “Consumer driven and be-directional value chain diffision models” European Business Rewiev, Vol.15, N.6, 2003, ss.390-400
  • Tan,Kay C. ve Pawitra, Therisia A. “Integrating SERVQUAL and Kano’s Model into QFD for Service Excellence Development” Managing Service Quality, Vol.11, No.6, 2001, ss.418-430
  • Wong, Amy ‘The Role of Emotional Satisfaction in Service Encounters’, Managing Service Quality, Vol.14,No.5, 2004, ss. 365–376
  • Woodruff, Robert B. “Customer Value:The Next Source for Competitive Advantage” Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.25, No.2, ss.139-153
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Akyıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akyıldız, M. (2009). Lojistik Değer ve Çok Boyutlu Değer Modeliyle Kullanımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 47-64.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,