BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Hizmet Alanında Çalışanların Hizmetiçi Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri: Bir Büyükşehir Belediyesinde Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 26, 193 - 220, 01.12.2015

Öz

Sosyal Hizmet alanında çalışanların hizmetiçi eğitim programlarını değerlendirmeleri
ve hizmetiçi eğitim programlarından beklentilerinin belirlenmesi araştırmanın
amacını oluşturmaktadır. Bir büyükşehir belediyesinde yapılan araştırmanın
verileri anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir.
127 çalışan görüşünün değerlendirildiği araştırmada, katılımcıların % 90,5 (115
kişi) gibi büyük çoğunluğu hizmetiçi eğitimlerin gerekli olduğunu düşünmektedir.
Katılımcıların % 23,6 (30 kişi) gibi azımsanmayacak derecede önemli bir
oranı eğitim mekânlarının yetersiz olduğunu düşünürken, eğitimcilerin yetişkin
eğitimi konusunda uzman olmaları gerektiğini düşünenlerin oranı ise % 90,5’tir
(115 kişi). Mann Whitney U hipotez testi sonuçlarına göre katılımcıların cinsiyetleri
ile yöneticilerin hizmetiçi eğitim programlarına gerekli önemi verdiklerini
değerlendirmeleri arasında anlamlı seviyede bir ilişki tespit edilmiştir. Bazı eğitimlerin
elektronik ortamda verilmesi ile katılımcıların cinsiyeti arasında herhangi
bir ilişki tespit edilememiştir.
Eğitim mekânlarının iyileştirilmesi, eğitimcilerin yetişkin eğitimi konusunda
uzman olmalarının gerekliliği ve eğitim programlarının daha etkin hale getirilebilmesi
için eğitim ihtiyacı analizi çalışmasının iyileştirilmesi ve yöneticilerin
hizmetiçi eğitim programlarını daha verimli hale getirebilmeleri için özen göstermeleri
gerekliliği, katılımcılar tarafından olumsuz olarak değerlendirilen önemli
konulardır

Evaluation of in-Service Training Programs by the Employees Working in Social Service Area: Research in a Metropolitan Municipality

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 26, 193 - 220, 01.12.2015

Öz

The aim of this research is the evaluation of in-service training programs and
determination of in-service training expectations for those working in the social
service area. The study was carried out in a metropolitan municipality by using
survey method. The data of the study that was carried out in a metropolitan municipality
was obtained using the survey method.
In the study where the ideas of 127 workers are evaluated, 90.5% of respondents
think (115 persons) that in-service trainings are necessary. While a substantial
amount of respondents like 23.6% (30 people) think that training spaces are
insufficient, 90.5% (115 persons) of respondents think that trainers should be
an expert in adult education. According to results of the Mann-Whitney U hypotheses
test, a significant correlation has been identified between the sex of the
participants and the managers who think that they provide the necessary importance
to training programs. No correlation between the sex of the participants
and some trainings given online.
Betterment of education spaces, necessity of trainers being an expert in adult
education, and the improvement of training-need analysis to make the education
programs more effective, and the necessity of managers to be more attentive to
make the in-service trainings more fruitful are the important topics evaluated
negatively by the participants

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76JN85GC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ramazan Tiyek Bu kişi benim

Kadir Peker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Tiyek, R., & Peker, K. (2015). Sosyal Hizmet Alanında Çalışanların Hizmetiçi Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri: Bir Büyükşehir Belediyesinde Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(26), 193-220.

Sayın Araştırmacı;

Dergimize gelen yoğun talep nedeniyle Ekim 2024 sayısı için öngörülen kontenjan dolmuştur, gönderilen makaleler ilerleyen sayılarda değerlendirilebilecektir. Bu hususa dikkat ederek yeni makale gönderimi yapmanızı rica ederiz.

Yönetim Bilimler Dergisi Özel Sayı Çağrısı
Yönetim Bilimleri Dergisi 2024 yılının Eylül ayında “Endüstri 4.0 ve Dijitalleşmenin Sosyal Bilimlerde Yansımaları” başlıklı bir özel sayı yayınlayacaktır.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından 5-6 Temmuz 2024 tarihlerinde çevrimiçi olarak düzenlenecek olan 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı’nda sunum gerçekleştiren yazarların dergi için ücret yatırmasına gerek olmayıp, dekont yerine Konferans Katılım Belgesini sisteme yüklemeleri yeterli olacaktır.
Gönderilen makalelerin derginin yazım kurallarına uygun olması ve DergiPark sistemi üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı ana başlığı ile ilgisiz makaleler değerlendirmeye alınmayacaktır. Özel sayı için gönderilen makalelerin "Makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" kutucuğu işaretlenerek sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Özel sayı için gönderilmemiş makalelerin bu sayıya eklenmesi mümkün olmayacaktır.
Özel Sayı Çalışma Takvimi
Gönderim Başlangıcı: 15 Nisan 2024
Son Gönderim Tarihi: 15 Temmuz 2024
Özel Sayı Yayınlanma Tarihi: Eylül 2024

Dergimize göndereceğiniz çalışmalar linkte yer alan taslak dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Çalışmanızı aktaracağınız taslak dergi yazım kurallarına göre düzenlenmiştir. Bu yüzden biçimlendirmeyi ve ana başlıkları değiştirmeden çalışmanızı bu taslağa aktarmanız gerekmektedir.
İngilizce Makale Şablonu için tıklayınız...

Saygılarımızla,